Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-09, 18:49
  #1
Medlem
Vem här har upplevt N-N-DMT i Sverige, utan att behöva resa till ett annat land som Peru för att testa, och hur var eran upplevelse av DMT?. Tog ni det i naturen eller hemma i soffan?. Har någon kommit i kontakt med det i Sverige mer än en gång, eller blev det bara en resa?. LSD och svamp är ju vanligt i Sverige, men DMT är lite mer sällsynt enligt min erfarenhet, därför är det intressant och höra vilka här som har haft turen att få uppleva det och har erfarenheter att dela med sig av.
Citera
2018-06-09, 20:18
  #2
Medlem
Har rökt dmt ett antal gånger i sverige, Changa är det vanligaste och enklaste.
Haft vänner som gjort det själv beställt lite örter och blandat ihop så blir det DMT.
Upplevelserna har varit magiska vet inte riktigt hur jag ska beskriva om du inte testat själv, men det är som att du kommer in i en annan dimension.
Bara tagit det inomhus , första gången me en polare föräldrar va det sjukaste hehe
Citera
2018-06-09, 20:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yabaice
Har rökt dmt ett antal gånger i sverige, Changa är det vanligaste och enklaste.
Haft vänner som gjort det själv beställt lite örter och blandat ihop så blir det DMT.
Upplevelserna har varit magiska vet inte riktigt hur jag ska beskriva om du inte testat själv, men det är som att du kommer in i en annan dimension.
Bara tagit det inomhus , första gången me en polare föräldrar va det sjukaste hehe

Vad exakt menas med Changa? inte hört om det tidigare. Tack för att du dela med dig av din erfarenhet. Och vad menar du med att du har blandat örter?, att du har rökt örter?, eller menar du att du tagit Ayahuasca?, Ayahuasca är ju inte detsamma som N-N-DMT, jag tänker på DMT. Man ska väl inte kunna blanda lite örter bara och röka det, så förklara gärna vad du menar.
__________________
Senast redigerad av Andy86- 2018-06-09 kl. 20:47.
Citera
2018-06-09, 21:00
  #4
Medlem
Fraktalbanans avatar
Changa är en mix av torkade växter som innehåller DMT, MAOI och lite andra växter som mynta eller afrikansk drömört för att göra röken drägligare eller ge det andra vibbar. Sedan hälls upplöst DMT fribas på rökmixen.

Det är en av dom kraftfullaste upplevelserna jag haft. Men svårt att sätta fingret på det, du kan läsa min rapport här https://www.flashback.org/t2941121
Citera
2018-06-09, 23:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy86-
Vad exakt menas med Changa? inte hört om det tidigare. Tack för att du dela med dig av din erfarenhet. Och vad menar du med att du har blandat örter?, att du har rökt örter?, eller menar du att du tagit Ayahuasca?, Ayahuasca är ju inte detsamma som N-N-DMT, jag tänker på DMT. Man ska väl inte kunna blanda lite örter bara och röka det, så förklara gärna vad du menar.
Som ovanstående sa så är det örter man blandar ihop och dmt.

Ayahuasca har jag inte prövat men vill gärna isåfall hos en shaman djupt in i den peruanska djungeln
Citera
2018-06-09, 23:31
  #6
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktalbanan
Changa är en mix av torkade växter som innehåller DMT, MAOI och lite andra växter som mynta eller afrikansk drömört för att göra röken drägligare eller ge det andra vibbar. Sedan hälls upplöst DMT fribas på rökmixen.

Det är en av dom kraftfullaste upplevelserna jag haft. Men svårt att sätta fingret på det, du kan läsa min rapport här https://www.flashback.org/t2941121
Om det röks behövs ingen MAOI.
Citera
2018-06-10, 02:01
  #7
Medlem
Zot^s avatar
Jag rökte DMT kristaller med min bäste vän (som tyvärr är död nu), vi möttes upp hemma hos ett par i vad jag vill minnas var en liten studentlägenhet någonstans åt Farsta hållet i Stockholm. Jag hade aldrig träffat dem förut så vi började kvällen med att jag introducerade mig och sedan snackade vi om lite allt möjligt och rökte lite hasch som min vän hade med sig. På den tiden sålde han lite allt möjligt och han hade förmodligen införskaffat DMT kristallerna från någon på ett invite forum på internet för på den tiden existerade inte darknet som det gör idag och DMT kristaller var sällsynta att få tag på.

Nåväl, efter att vi kände oss bekväma med sällskapet så var det dags att ta fram DMT kristallerna och pipan. Jag såg på när min vän och mina nya bekanta sög i sig röken, hostade och sedan lutade sig tillbaka och såg ut att falla in i någon sorts drömvärld. Sedan var det min tur att ta pipan och jag laddade den med en lite mindre dos än dem eftersom jag aldrig testat DMT förut.

Jag sög i mig röken och kände direkt hur det rev i halsen utav bara fan. Fick världens hostattack och gav mig sedan något motvilligt på pipan igen för att få i mig resten. Röken var ungefär lika behaglig som att röka bränd plast (ärligt talat har jag rökt många substanser i mitt liv och DMT hade utan tvekan den värsta smaken samt riv i halsen som jag varit med om to this date).

Jag vill minnas att det började pirra i hela kroppen. Det kändes ungefär som elektricitet som gick genom alla vener. För några sekunder kändes det hela lite obehagligt för jag hade så jävla ont i halsen efter röken men sedan började väggarna fyllas med mönster och färgerna såg ut som om dem började rinna ner för väggarna. Allting började flyta ihop liksom. Det var utan tvekan en utav dem mest visuella upplevelser jag haft på hallucinogener trots den (vad jag tyckte iaf) ganska låga dosen. Jag spenderade resten av upplevelsen genom att bara beundra alla visuals.

Det kändes som det gått rätt lång tid men när det började avta så hade det nog bara gått en halvtimme ungefär vad jag vill minnas. Dem andra hade börjat komma tillbaka till verkligen också. När jag väl kände mig ganska klar i huvudet så tog jag fram det tjack som jag av någon anledning hade tagit med mig. Efter det spenderade vi resten av kvällen med att göra slut på tjacket och prata om våra upplevelser och allt möjligt annat.

Det var min upplevelse iaf. Blev ju typ en halv tripprapport det här, var egentligen inte meningen att det skulle bli ett så långt inlägg

edit: Detta är tyvärr enda gången jag har testat DMT (det var många år sedan nu). Har velat göra det fler ggr men det har bara inte blivit av helt enkelt. Tänker definitivt göra om det någon gång i framtiden med en större dos men för närvarande känns det inte på tapeten.
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2018-06-10 kl. 02:18.
Citera
2018-06-11, 22:00
  #8
Medlem
Jag är inte säker på vilken kanal det var jag tittade på idag på tv, tror det var fyran eller tolvan, runt ett tiden. Det var ett program som handlade om tullen i england, de visade hur ett paket med DMT i ett dvd-fodral hade fastnat i tullen, personen som kommenterade programmet sa att DMT är "one of the most dangerous drugs known to mankind", vilket jävla skitsnack lol!.
Citera
2018-06-11, 23:31
  #9
Medlem
NioLivs avatar
Haha ja. Jag kollade oxå på det programmet.
Citera
2018-06-30, 06:01
  #10
Medlem
hgbgs avatar
N,N-DMT har hänt mig omkring 20 gånger i Sverige, och är det kanske största som har skett i mitt liv.

Min verklighet har dekonstruerats efter upplevelserna och jag har forcerats att omvärdera min faktiska verklighetsuppfattning, min livsfilosofi och expandera sinnet för vad som faktiskt är möjligt. Ingenting i mitt liv, ens andra psykedelier, gav mig verktygen för att förbereda mig för upplevelsen.

Det finns en rökteknisk barriär som behöver överkommas för att få access till den totala upplevelsen, och där är det idogt arbete som gäller. Tog mig omkring 12 försök innan jag verkligen lyckades. Det är få som inser hur svårt det är att faktiskt bryta igenom, och det är vanligt att man tror att man "verkligen var där" när det egentligen fanns flera, exponentiellt intensifierande, lager att penetrera.

DMT är ingenting som du gör, det är något som händer dig. Det är en så mycket djupare och transformerande erfarenhet än vad som, förmodligen, finns att få access till på planeten. Upplevelsen är hypervisuell, alternerande och fullständigt bedårande, "lingvistiska" objekt lyser i sin egen essens och klarhet av symbolik, empati och förståelse. Periferin blir plötsligt glasklar, och subjektet kan kontinuerligt parallellprocessera information från hela synfältet. Upplevelsen av gravitation upphör, liksom känslan av att ha en kropp.

Men den stora frågan och betydelsen uppkommer genom extrapolering; vad är implikationerna? Hur är upplevelsen möjlig? Vad betyder det? Betyder det verkligen någonting? Eller betyder det faktiskt allting?

/A
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback