Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-11, 17:14
  #13
Medlem
Rekas avatar
Adderar jag dragen skatt från lönebeskeden får jag summan: 95 286 kr.
Men läser jag Avdragen skatt enl. kontrolluppgifter står det: 83 486 kr.

Alltså jag blir snurrig på detta. Och handläggaren på Skv hävdar att beslutet är riktigt och gav en förklaring man behövde vara civilekonom för att förstå.
Citera
2018-06-11, 17:36
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Adderar jag dragen skatt från lönebeskeden får jag summan: 95 286 kr.
Men läser jag Avdragen skatt enl. kontrolluppgifter står det: 83 486 kr.

Alltså jag blir snurrig på detta. Och handläggaren på Skv hävdar att beslutet är riktigt och gav en förklaring man behövde vara civilekonom för att förstå.

Skicka in kopior av alla dina lönespecar till Skatteverket och yrka att du tillgodoräknas skatten.
Citera
2018-06-11, 17:39
  #15
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Skicka in kopior av alla dina lönespecar till Skatteverket och yrka att du tillgodoräknas skatten.
Har din arbetsgivare betalt in allt som dragits från din lön, eller ligger något av det du räknat utanför tidsramen för denna deklarationen?
Citera
2018-06-11, 17:56
  #16
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Skicka in kopior av alla dina lönespecar till Skatteverket och yrka att du tillgodoräknas skatten.

Jag gjorde det. Årets alla specar. Undrar om hon slarvade när hon gick igen dom.

Måste återkoppla IGEN imorgon pga detta.
Citera
2018-06-11, 17:58
  #17
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Har din arbetsgivare betalt in allt som dragits från din lön, eller ligger något av det du räknat utanför tidsramen för denna deklarationen?

Arbetsgivaren betalade inte in någon skatt alls utan behöll kosingen. Detta är dock inget problem för Skv.
Inget ligger utanför tidsramen.
Citera
2018-06-11, 19:29
  #18
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Arbetsgivaren betalade inte in någon skatt alls utan behöll kosingen. Detta är dock inget problem för Skv.
Inget ligger utanför tidsramen.
Det brukar inte vara några problem om du kan visa lönespecar - så det kanske bara är en felräkning
Citera
2018-08-27, 21:27
  #19
Medlem
Rekas avatar
Äntligen är ärendet klart efter massor med mailkorrespondens . Jag får tillbaka 24 650 kr.
Skönt att kunna släppa detta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback