Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-01, 20:58
  #457
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Vad menar Moa? https://anonfiles.com/Dal7O8Q0xa/0EC...EA7DFABCD_jpeg

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Var läser du den texten ifrån?
Från Moas Instagram för några dagar sen, se länk ovan
Citera
2022-04-08, 23:52
  #458
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Meningen "Sanningen om Carina Bergfeldts incestförhållande och sin bror" är ju helt fel svenska. Så den maskade biten måste vara något annat.

En mening som är mer "korrekt" skulle kunna vara "Sanningen om Carina Bergfeldts fisande med Kalle och sin bror" om man låter mellanslagen mellan de tre orden vara maskade.

Orden "och sin bror" blir dock inte korrekt svenska eftersom det skulle vara mer korrekt med "hans" eller "hennes". Men tyvärr finns det många svenskar som inte kan använda personliga och possessiva pronomen korrekt.
__________________
Senast redigerad av Man-o-Hast 2022-04-08 kl. 23:59.
Citera
2022-04-09, 00:09
  #459
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Orden "och sin bror" blir dock inte korrekt svenska eftersom det skulle vara mer korrekt med "hans" eller "hennes". Men tyvärr finns det många svenskar som inte kan använda personliga och possessiva pronomen korrekt.
Teorin är att orden lyder "MED sin bror", vilket gör Carina till det otvetydiga subjektet i meningen. Därför är det rätt att skriva "Sanningen om Carina Bergfeldts incestförhållande med sin bror". Om orden hade varit "Sanningen om Carina Bergfeldts incestförhållande OCH sin bror", då hade du haft en poäng.
Citera
2022-04-09, 02:03
  #460
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
"Sanningen om Carina Bergfeldts ***************** och sin bror får vänta tills jag inte har en ansvarig utgivare"
Jag fick det till sjutton bokstäver i mitten där, någon som vet?
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Teorin är att orden lyder "MED sin bror", ... Om orden hade varit "Sanningen om Carina Bergfeldts incestförhållande OCH sin bror", då hade du haft en poäng.
Men "och sin bror" är ju precis vad hon skriver enligt ditt tidigare inlägg. Så varifrån får du att det ska vara "med sin bror"? Använder du kanske metoden att hitta något du vill ska existera även om det inte finns något som stöder din teori, precis som dåliga poliser och dåliga journalister brukar göra?
Citera
2022-04-09, 02:35
  #461
Medlem
kraftfoders avatar
Insåg just nu att Moa Wallin kunde vara tvillingsyster till Anna Claire Clouds.
Förvillande lika till utseendet!

Eller bör jag skaffa nya glasögon?
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2022-04-09 kl. 02:40.
Citera
2022-04-09, 06:58
  #462
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Men "och sin bror" är ju precis vad hon skriver enligt ditt tidigare inlägg. Så varifrån får du att det ska vara "med sin bror"? Använder du kanske metoden att hitta något du vill ska existera även om det inte finns något som stöder din teori, precis som dåliga poliser och dåliga journalister brukar göra?
Tittat för djupt i glaset? ”Och sin bror” var min teori innan vi kom fram till ”incestförhållande MED sin bror”.
Citera
2022-04-18, 08:01
  #463
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
”Och sin bror” var min teori innan vi kom fram till ”incestförhållande MED sin bror”.
Så hittepå utan något som stöder teorin då alltså.
Citera
2022-04-18, 08:04
  #464
Medlem
Det är tyvärr väldigt vanligt att de utan förstånd hånar de som är smarta och vill göra något vettigt.
Citera
2022-11-08, 13:44
  #465
Medlem
Folkkommissaries avatar
Hon har gjort sin sista dag på Tankesmedjan i P3 nu.
Citera
2022-12-12, 14:15
  #466
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkommissarie
Hon har gjort sin sista dag på Tankesmedjan i P3 nu.

Japp men hon gästar P3-klubben ibland. Tillsammans med den (nästan) lika krystat "jag-är-yngst-och-ballast" Kristofer Andersson från Aftonbladet och Nanna Olasdotter Hallberg.
Ett mobbargäng. Jag tänker så här: det är inte konstigt att så många ungdomar mår skit idag. Det är ju de mest hånfulla som lyfts fram i media. Ända sen Alex Schulman, åtminstone.
Men iallafall nu så har de ägnat sig åt åldersrasism och det är väl klassiskt ungdomsbeteende, alla ungdomar tycker att äldre är mossiga.
Fast jättekul är det inte att Moa Wallin, 27, kallar Gunilla Brodrej 175 år.

https://www.expressen.se/kultur/guni...-om-min-alder/
Citera
2022-12-13, 11:50
  #467
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Japp men hon gästar P3-klubben ibland. Tillsammans med den (nästan) lika krystat "jag-är-yngst-och-ballast" Kristofer Andersson från Aftonbladet och Nanna Olasdotter Hallberg.
Ett mobbargäng. Jag tänker så här: det är inte konstigt att så många ungdomar mår skit idag. Det är ju de mest hånfulla som lyfts fram i media. Ända sen Alex Schulman, åtminstone.
Men iallafall nu så har de ägnat sig åt åldersrasism och det är väl klassiskt ungdomsbeteende, alla ungdomar tycker att äldre är mossiga.
Fast jättekul är det inte att Moa Wallin, 27, kallar Gunilla Brodrej 175 år.

https://www.expressen.se/kultur/guni...-om-min-alder/

Är Kristofer Andersson samma person som av Fredrik Strage brukar kallas för "Hipster-Kristofer"? Har fått för mig det.
Citera
2022-12-13, 15:08
  #468
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Är Kristofer Andersson samma person som av Fredrik Strage brukar kallas för "Hipster-Kristofer"? Har fått för mig det.

Kan vara, inte säker. Vet inte om stilen är hipster riktigt - är ingen stilexpert precis. Urringat, mycket ringar i öronen och det är ju inte så ovanligt, men iallafall syns det att det viktigaste är att vara ball.
Han skriver som en tonåring, kax kax kax.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback