Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-09, 10:39
  #1
Medlem
Jag sitter idag på en Asus Zenbook UX32LA, dualbootar Win 10 & Linux.
Funkar skitbra egentligen för allt jag gör (glor film/tv, surfar, programmerar, pillar med musik, spelar) men det den inte gör är funkar skitbra för nyare/kommande spel.

Det jag är ute efter är en laptop som kan göra allt min nuvarande kan göra + köra typ Doom (2016), Evil Within 2, Dishonored 2, lite mer "krävande" spel liksom. Det kan inte min. Doom startar inte ens.
Jag har ju inte koll på nya spel heller, nytt och krävande för mig är ff det jag nämnde ovan.

Jag är värdelös på hårdvara och ganska dålig på att förstå det jag läser om hårdvara. Jag är också ganska värdelös på spel, vad spel kräver och tekniken kring det, jag spelar bara. FPS för mig är Borderlands, inte någonting med grafik. Typ där är jag.
Jag spelar bara själv, aldrig online (kanske kommer i framtiden, troligen inte) och det behöver absolut inte vara några ultra-settings. Bara det flyter på och jag kan sitta i någon timma per kväll och jäsa. Helst ska den ju vara 13" dessutom.

Jag vet att jag säkert missar mycket av poängen med att spela på större skärmar, i synnerhet med nyare spel, so be it. Kan jag koppla upp den till en större extern skärm är jag nöjd, däremot är en stationär dator uteslutet.

Förväntar jag mig det omöjliga? Det är ju inte heller en gamingdator jag är ute efter, den ska bara palla gaming. Jag har inga budgetar att jobba med och jag måste inte ha den prick nu. Kostar den 5395.-? Skönt. Kostar den 15899.-? Köper väl den efter nästa lön då. Bara den är bra och håller i några år.

First post, bash away.
Citera
2018-06-09, 13:24
  #2
Medlem
Finns inte så mycket 13" med bra grafikkort för nya spel.

Alienware för ~15k med GTX 1050ti.
http://www.dell.com/sv-se/shop/bärba...ware-13-laptop
Citera
2018-06-09, 16:34
  #3
Medlem
Är det det grafikkortet jag ska vara på jakt efter? Datorn får ju givetvis vara större, 15" funkar ju också.
Det är just kombinationstänket med grafikkort, processor och sånt som jag inte hajar, därför jag frågar. Egentligen vill jag ju ha massa bra tips på silverfat men kan givetvis göra research själv bara jag vet var jag ska börja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback