Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-08-07, 23:35
  #49
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfanka
Vet att jag borde gå ner i vikt. Frågar för att få reda på om det är någon ide att försöka dejta nu, eller om jag borde vänta tills jag gått ner i vikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Golfanka
Okej, tack. Jag väntar nog tills jag gått ned till åtminstonde 70 kg. Löjlig du är som blir så upprörd av två nakna kvinnor när jag dessutom skrev NSFW. Skulle vara kul å se din reaktion på nudiststränder

Jag förstår inte varför du inte skulle kunna dejta någon nu. Träffar du någon du gillar (och han gillar dig också förståss) skall du självklart dejta honom. Det finns absolut ingen orsak att avstå ifrån det. Men din fråga var ju om "vi" trodde du kommer få lättare att träffa killar om du går ner i vikt. Och svaret på det är: ja, då det finns fler killar som tänder på normalviktiga tjejer än överviktiga kommer det bli lite lättare.

(Ett tips i all välmening, citera gärna de personer du kommenterar så ser de lättare att du svarat dem, annars är det väldigt lätt att missa.)
Citera
2019-08-08, 05:02
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag förstår inte varför du inte skulle kunna dejta någon nu. Träffar du någon du gillar (och han gillar dig också förståss) skall du självklart dejta honom. Det finns absolut ingen orsak att avstå ifrån det. Men din fråga var ju om "vi" trodde du kommer få lättare att träffa killar om du går ner i vikt. Och svaret på det är: ja, då det finns fler killar som tänder på normalviktiga tjejer än överviktiga kommer det bli lite lättare.

(Ett tips i all välmening, citera gärna de personer du kommenterar så ser de lättare att du svarat dem, annars är det väldigt lätt att missa.)

Jo, fast om till exempel 80% finner min nuvarande kropp äcklig, så är det ju lika bra att gå ner i vikt först då det annars är svårare.
Citera
2019-08-08, 05:30
  #51
Medlem
Ideal verkar vara något som trendar?

Kardashians har tydligen gjort det modernt ha en röv stor som en ladugårdsgavel och på tv ser man ibland curvy brides. Det slog mig när jag var nere i stan i går att sällan har jag sett så många fläskfior med lår som påminner om anabolstinna ryska kulstötares och rumpor som skulle få en elefant känna sig slank. Är detta ens hälsosamt?

Jag föredrar mulliga före skelett men börjar det inte bli lite väl mycket daller nu?
Citera
2019-08-08, 16:25
  #52
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfanka
Jo, fast om till exempel 80% finner min nuvarande kropp äcklig, så är det ju lika bra att gå ner i vikt först då det annars är svårare.

"Äcklig" var ett extremt starkt ord. Det är nog väldigt få som finner din kropp direkt äcklig. Möjligen att de inte riktigt tänder på den...

Du skrev om din kropp, men män kollar oftast minst lika mycket på ansiktet (och håret) som på kroppen.

Men min poäng var att du ju kan dejta de återstående 20% som finner din kropp sexig och det är ju väldigt många det också. Varför avstå från att dejta någon du är intresserad av? De som tycker du är oattraktiv lär aldrig bjuda ut dig på en dejt, och frågar du ut dem lär de tacka nej. Men visst om du går ner lite i vikt så blir det säkert minst dubbelt så många som finner din kropp sexig, så då finns det ju fler du kan dejta. Men några 100% kommer det aldrig bli, män (likväl som kvinnor) har tack ock lov olika smak. Men mäns fixering vid kvinnors utseende gäller främst vid första kontakten, för att komma vidare är andra frågor viktigare.

Visst är de flesta killar mer fokuserade på tjejers utseenden än tjejer är av killars. I olika undersökningar när killar och tjejer får frågan om vad de finner viktigt hos någon av det motsatta könet svarar killar oftast bara att tjejen skall vara vacker, medan tjejer säger massor av saker såsom att han skall vara snäll, pålitlig, trevlig, rolig, ärlig, hjälpsam, givmild, självsäker osv. Vad man ofta glömmer är att trots att de svarar på samma fråga så tolkar de frågan olika. Killar svarar vad de finner viktigt för att ö.h.t. ta kontakt i första början. Och eftersom de själva lägger ribban lågt för tjejer där undrar de därför varför de själva har så svårt att klara tjejers krav vid det första mötet. Tjejer svarar på ett senare läge, där hon redan är förälskad i honom, hur önskar hon då att killen skall vara för att hon skall vilja satsa på honom.

Tjejer har oftast inte så svårt att få till ett första möte med en kille men har svårare att få till ett långvarig förhållande och svarar utifrån det perspektivet. Man svarar utifrån olika perspektiv. Om du, jag och några andra berättar t.ex. vad vi tyckte var svårt i skolan kommer vi alla ge lite olika svar, någon säger matten, någon annan språk, en tredje att gå upp på morgonen och en fjärde att få vänner osv. Alla ger olika svar, men alla talar sanning utifrån sitt eget perspektiv. Och på samma vis gör vi när vi får frågan om vad finner viktigt hos det motsatta könet. P.g.a. olika beteenden tolkar vi frågan olika och besvarar således inte riktigt samma fråga. Killar sätter oftast ribban ganska lågt för tjejer vid det första mötet, bara hon ser bra ut (och inte verkar direkt elak, korkad eller psykiskt störd) kan han träffa henne igen och ge henne chansen. (Vi män är oftast ganska snälla där tycker jag.) Men sedan behöver han träffa henne många gånger innan han beslutar sig för om han betraktar henne som sin flickvän, oftast väldigt många fler än vad tjejer kräver för att betrakta någon som sin pojkvän. (Jag vet ej varför det är så, men kanske p.g.a. våra olika sätt att prata? Killar säger oftare rakt ut vad de tycker, medan tjejer pratar mer mellan raderna, vilket killar har svårare att uppfatta. Likaså att tjejer känner större socialt tryck och ej vill sticka ut för mycket? M.a.o. killen kanske därför behöver längre tid på sig för att lära känna henne än hon behöver för att lära känna honom? Bara min gissning alltså...)

Tjejer lägger ribban högre i det första mötet. M.a.o. killar finner det svårt att få till det första mötet med tjejer. Tjejer å sin sida finner det svårt att få killen att sedan välja att bli tillsammans med henne. Eller rättare sagt att även han skall betrakta dem som ett par. Å andra sidan är det kvinnor i 90% av fallen som begär ut skilsmässor, hon kan m.a.o. fortfarande ändra sig trots att de är gifta, män däremot gör inte det med mindre än att hon i stort sätt försökt mörda honom. D.v.s. både killar och tjejer lägger många hinder på vägen för sin potentiella partner, men hindren ligger på olika ställen. För att få den första kontakten räcker ett vackert utseende oftast långt för en tjej, men för att han sedan skall bli tillsammans med henne (och då menar jag inte att hon skall tycka att de är ett par, utan att han också innerst inne också skall se det så) är det helt andra saker, oftast ungefär samma saker som tjejer vill ha av killar.

Så om 20% av alla killar finner dig vacker kan du få extremt många fler dejter än någon man på jorden skulle kunna få. Dessutom är ju dessa 20% de som finner dig vacker. Och därefter för att få till ett förhållande är det ju främst andra saker han kollar på ändå.

Förlåt långt svar, jag svävade ut "lite". Och eftersom du är en kvinna kommer du nog fokusera på detaljerna i mitt svar. Men eftersom jag är man så la jag ingen större vikt vid dem utan helheten och slutsatsen. Oavsett vad vi än tycker om det motsatta könets sätt att tänka på är det ändå det vi måste förhålla oss till...

Lycka till!
Citera
2019-08-08, 18:41
  #53
Medlem
Tack för ditt svar, visst stämmer nog det mesta du säger om man ska generalisera hur män ock kvinnor beter sig. Kvinnor kan dessutom vara ytliga på andra fronter så som social status. Jag menade inte att 20% skulle finna mig attraktiv, den siffran är nog närmare 5%, utan att 20% ej äcklades av mig. Nu vet jag att svaret är att viktnedgång kommer att öka mina chanser med ungefär det dubbla, det var det jag var ute efter att få veta.
Citera
2019-08-09, 20:17
  #54
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfanka
Tack för ditt svar, visst stämmer nog det mesta du säger om man ska generalisera hur män ock kvinnor beter sig. Kvinnor kan dessutom vara ytliga på andra fronter så som social status. Jag menade inte att 20% skulle finna mig attraktiv, den siffran är nog närmare 5%, utan att 20% ej äcklades av mig. Nu vet jag att svaret är att viktnedgång kommer att öka mina chanser med ungefär det dubbla, det var det jag var ute efter att få veta.

Vill bara skicka en kram till dig golfanka för jag känner så igen mig i vad du skriver! Alla dessa killar som jag ville träffa men jag var för tjock. Lev livet istället! Du hittar dina 5 eller 20 eller 100%. Det är möjligt att det öppnar fler dörrar att vara smalare - jag känner absolut så, jag skulle ljuga om jag påstod något annat - men kom ihåg att det inte bara handlar om att killar ska välja dig. För det var så jag kände innan. "Om jag är smalare kommer fler vilja ha mig". Men du då? Vad vill du? Vilka vill du ha? Kram! <3
Citera
2019-08-10, 00:10
  #55
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfanka
Tack för ditt svar, visst stämmer nog det mesta du säger om man ska generalisera hur män ock kvinnor beter sig. Kvinnor kan dessutom vara ytliga på andra fronter så som social status. Jag menade inte att 20% skulle finna mig attraktiv, den siffran är nog närmare 5%, utan att 20% ej äcklades av mig. Nu vet jag att svaret är att viktnedgång kommer att öka mina chanser med ungefär det dubbla, det var det jag var ute efter att få veta.

Varsågod!

Jag önskar dig all lycka till!

Men jag vill om igen bara påmimna att: snälla bli inte alltför fokuserad vid din vikt. T.ex. att du skyller en misslyckad dejt bara på din vikt och att bara du går ner några kg till kommer det gå bättre nästa gång. Det fanns sannolikt helt andra orsaker att det ej gick bra. Om du går ner i vikt kommer du nog också få många positiva kommentarer från din omgivning, det är tyvärr många som därför fortsätter banta till rent ohälsosamma nivåer, snälla gör inte det!
Citera
2019-08-11, 12:44
  #56
Medlem
Kefalonias avatar
Hur mycket går du upp i vikt på semestern?
Vi konstaterar att vi gått upp ca 1,5 kilo var och undrar om det är ett genomsnitt, eller om du har mer eller mindre?
Citera
2019-08-11, 23:34
  #57
Medlem
Challenger-74s avatar
TS: På tok för smal skulle jag säga. Satsa på lite mer hull och muskler. 👌
Citera
2019-10-18, 00:12
  #58
Avstängd
56K-Problems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfanka
Tack för ditt svar, visst stämmer nog det mesta du säger om man ska generalisera hur män ock kvinnor beter sig. Kvinnor kan dessutom vara ytliga på andra fronter så som social status. Jag menade inte att 20% skulle finna mig attraktiv, den siffran är nog närmare 5%, utan att 20% ej äcklades av mig. Nu vet jag att svaret är att viktnedgång kommer att öka mina chanser med ungefär det dubbla, det var det jag var ute efter att få veta.

En del tycker om raggarbilar andra gillar sportbilar .... lär finnas massor snubbar som vill ha dig.

Oavsett övervikt är aldrig bra speciellt inte för dig själv, vadan denna undran varit singel länge?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback