Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-06-10, 18:19
  #25
Medlem
skunkjobbs avatar
Nu mekar jag inte så himla mycket och det är ju inte allt som görs under bilen heller. En lyft med meningsfull lyfthöjd går inte in i ett normalt garage men man skulle ju kunna gräva sig neråt istället och göra en smörjgrop.
Citera
2018-06-11, 04:12
  #26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nu mekar jag inte så himla mycket och det är ju inte allt som görs under bilen heller. En lyft med meningsfull lyfthöjd går inte in i ett normalt garage men man skulle ju kunna gräva sig neråt istället och göra en smörjgrop.

Tänkte precis skriva detsamma.

Den som gräver en grop åt andra kan dock falla själv däri.

En smörjgropshistoria passar väl här.

En handelsresande från Stockholm skulle till Göteborg. Han körde fel och hamnade ute på vichan. Det var kolmörkt ute men han såg att det lyste i ett garage. Han gick dit och klev in genom garageporten. Precis då gick ägaren ut ur garaget via en sidodörr och släckte ljuset. Stockholmaren hamnade i smörjgropen och när ägare tände ljuset stack stockholmarnas skitiga nuna upp ur gropen och frågade:
-Är det här vägen till Göteborg?
Citera
2018-06-11, 05:37
  #27
Avstängd
en lyft under en större carport skulle passa mej bättre , liten tid man ändå lägger under bilen ändå trots allt , och då har jag ändå byggt många avgassystem och bytt otaliga v-lådor och slutväxlar i mina dagar , för det mesta så måste bilen hissas med domkraft + pallbock för att komma åt ett fritt hjul i taget vid arbete , har till och med fått ur en v-70 motor uppifrån fast de vanligt vis lossas åt andra hållet , allt går med lite vilja och glidfett
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback