Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-27, 07:47
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Är nhl 19 ovärt även om man inte spelat sen 17?

Ja, ingen större förbättring tyvärr så jag rekommenderar det inte.
Citera
2018-09-29, 21:01
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Är nhl 19 ovärt även om man inte spelat sen 17?

Lyssna inte på föregående skribent. Nhl 19 är kul och har en bättre känsla. Jag är inget stort fan av EA och deras jävla mjölkande, men sanningen är den att:

Nu kan du inte åka runt med klubban som en yxa, då är du borta direkt. Mer taktiskt, du måste hålla boxen. Pucken känns som den beter sig som på riktigt, följer fysikens alla lagar snyggt och mjukt. Lite små ändringar i rätt riktning.

Är spelet värt 600?! Tjja det beror ju på hur det är ställt ekonomiskt. Detta är ju ett klockrent soffspel eller online med lite bärs och tilltugg!
Citera
2018-10-26, 23:41
  #51
Medlem
Halloj ! Är någon som kan svara på...varför rullar det in coins ibland i period pauser och när man är i menyn ? Ändå har jag ingenting till försäljning 🤔....
Citera
2018-11-04, 10:23
  #52
Medlem
Inte lirat sen 17 men funtar på att köpa.
Känslan med NHL 17 är att de svenska SHL-lagen är totalt ospelbara, spelarna kan inte sikta och åka skridskor för fem öre, har det blivit bättre nu eller är det fortfarande katastrof?
Citera
2018-11-10, 20:23
  #53
Medlem
Kommer EA få tummen ur röven som de fått med FIFA och Madden? Dvs att de kommer skäppa NHL på PC någon gång också?

Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Lyssna inte på föregående skribent. Nhl 19 är kul och har en bättre känsla. Jag är inget stort fan av EA och deras jävla mjölkande, men sanningen är den att:

Nu kan du inte åka runt med klubban som en yxa, då är du borta direkt. Mer taktiskt, du måste hålla boxen. Pucken känns som den beter sig som på riktigt, följer fysikens alla lagar snyggt och mjukt. Lite små ändringar i rätt riktning.

Är spelet värt 600?! Tjja det beror ju på hur det är ställt ekonomiskt. Detta är ju ett klockrent soffspel eller online med lite bärs och tilltugg!
Citera
2018-11-16, 16:01
  #54
Medlem
Kaustis avatar
Varför ska varenda spel man spelar online handla om att glitcha mål efter mål efter mål? Kliv in mot kitten, skjut drsgskott i första krysset och gör det tio gånger per match. Det är vad det här spelet handlar om när man spelar typ HUT online.

Varför fixar inte EA så att glitchmålen slutar vara det enda överlägsna sättet att göra mål på? Skott utifrån blir det ett mål på hundra skott, skymma framför mål är noll procent av spelet men dragskott i närmsta krysset (inte bortre som man alltid gör normalt i hockey) sitter nio gånger av tio.
Citera
2018-11-28, 11:30
  #55
Medlem
StilochKaoss avatar
Kan i alla fall säga att detta nhlet är det sista för mig på ett tag. Tröttnade efter två veckor. Ungefär när finnarna blev bra och började glicha. Gav upp hut när jag kom till div 3 och finnarna bara helt enkelt blev för bra. Köpt spelet varje år sedan nhl 11 men detta är mitt sista!! nhl 14 var det bästa.
Citera
2018-11-30, 22:36
  #56
Medlem
silverbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Varför ska varenda spel man spelar online handla om att glitcha mål efter mål efter mål? Kliv in mot kitten, skjut drsgskott i första krysset och gör det tio gånger per match. Det är vad det här spelet handlar om när man spelar typ HUT online.

Varför fixar inte EA så att glitchmålen slutar vara det enda överlägsna sättet att göra mål på? Skott utifrån blir det ett mål på hundra skott, skymma framför mål är noll procent av spelet men dragskott i närmsta krysset (inte bortre som man alltid gör normalt i hockey) sitter nio gånger av tio.
Håller med. Det blir identiska mål 9 av 10 gånger. Jag tycker att ett relativt enkelt sätt att fixa detta vore att man gör spelet mer dynamiskt, skotten framförallt. Det bör vara mycket mindre precision när man skjuter. Man träffar ju alltid exakt där man siktar i princip, då är det inte speciellt svårt att pricka krysset med varenda skott som dessutom oftast resulterar i mål.
__________________
Senast redigerad av silverbeer 2018-11-30 kl. 22:40.
Citera
2018-12-01, 07:28
  #57
Medlem
pedobear84s avatar
Första krysset glitchen och på frilägen "backhand-forhand sen backhand mål"

Hur jävla lite kan dom bry sig om ett spel? Spelet har funnits ute i några månader men dom verkar då fan inte bry sig ett skit om det.

Fixa dom 2 glitcharna sen har vi ett okej spel igen. Jag fattar inte hur EA kan ha världens lataste crew.
Citera
2018-12-01, 07:38
  #58
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
]Första krysset glitchen och på frilägen "backhand-forhand sen backhand mål"[/u]
Dom har alltså gått tillbaka till exakt hur det var i NHL 13? EA är ett jävla skitföretag, och har varit det i över 10 år.
Citera
2018-12-03, 21:01
  #59
Medlem
Har precis skaffat nhl 19 till xbox.

När jag ska spela online så vill den jäveln att jag ska ha ett ea-konto. Då ska man ju få en sexifrig kod, men den har nån mailadress som jag inte har som den vill skicka koden till. Hur gör jag för att ändra den?
Citera
2018-12-04, 00:15
  #60
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Dom har alltså gått tillbaka till exakt hur det var i NHL 13? EA är ett jävla skitföretag, och har varit det i över 10 år.

Stämmer.

Dom behöver konkurens på hockeymarknaden annars kommer dom fortsätta göra usla NHL spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback