Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 07:26
  #25
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
https://www.easports.com/nhl/news/20...n-tech-skating

Tycker det verkar lovande med nya real player motion tror det kommer göra att det känns helt annorlunda inte så avigt och kantigt som innan,sen verkar det äntligen vara 5 player celebration efter varje mål något som en del som testat spelet (gamechangers) på EA NHL forum konfirmerat,nåt av det man störde sig mest på innan att bara 2 gubbar firade vid mål.
Tycker det ser ut som vanligt.
Citera
2018-07-26, 17:45
  #26
Medlem
Azpers avatar
https://blog.us.playstation.com/2018...-19-open-beta/

Open Beta släpps ikväll
Citera
2018-07-26, 22:15
  #27
Medlem
Dimaks avatar
BEtan är ute på xbox , laddar ner just nu , skall bli intressant och se om det är lika dant som det har varit since 15.
Citera
2018-07-27, 06:06
  #28
Medlem
DePumaTomtens avatar
Lirade 3v3 Chel med randoms online och allt känns och är som NHL 17-18, samma mål, samma pass, samma tacklingar, spam poke, korkad AI eller den hänger inte med alls eller så är den på tok för smart att kontra upplägg innan dem ens hänt på högre svårighetsgrad. One timers kan vara väldigt konstiga precis som i tidigare NHL, då man trycker för att skjuta men skottet blir en liten föspuck mot mål. Ska spela mer och se om de går att spela det på andra sätt, men en Beta för bara online är aldrig bra om man vill lära sig spelets nya egenskaper om connection är Fair/gul
Citera
2018-07-27, 13:52
  #29
Medlem
Azpers avatar
har lirat Chel 1 gång, det var väl sisådär..
VS Online däremot, man märker att gubbarna är smidigare i år. Men Pokechecken är ju galen, så fort du petar på en spelare så får du 2 min, men det kommer ju rättas till.
Sen en annan sak, det känns som de går mycket långsammare när man kommer fri, spelarn åker inte naturligt, det känns mer som han studsar/minihoppar/laggar fram....

Ge mig frostbite EA! detta skit håller inte längre.
Citera
2018-07-27, 22:00
  #30
Medlem
DePumaTomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
har lirat Chel 1 gång, det var väl sisådär..
VS Online däremot, man märker att gubbarna är smidigare i år. Men Pokechecken är ju galen, så fort du petar på en spelare så får du 2 min, men det kommer ju rättas till.
Sen en annan sak, det känns som de går mycket långsammare när man kommer fri, spelarn åker inte naturligt, det känns mer som han studsar/minihoppar/laggar fram....

Ge mig frostbite EA! detta skit håller inte längre.
Tvärtom här, versus kändes som en sirapsmaskin i skridskoåkningen jag hade 42min utvisningar, så boardings o pokechecks är helt felprogrammerat och efter några matcher ihop med en kompis i 3v3 Chel blev de intensivare och kul. NHL på PC igen för ordentligare spel! Skull kunna lira de på PC änn idag av nostalgi
Citera
2018-07-27, 23:21
  #31
Medlem
boonies avatar
helt otroligt att det är i princip samma jävla spel år efter år
Citera
2018-07-28, 14:11
  #32
Medlem
RobertoSavianos avatar
Helvete vad man är besviken på Betan. Ingen förändring alls i hur det ser ut och känns. Detta blir första året jag skippar köpa
Citera
2018-07-29, 13:35
  #33
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DePumaTomten
Tvärtom här, versus kändes som en sirapsmaskin i skridskoåkningen jag hade 42min utvisningar, så boardings o pokechecks är helt felprogrammerat och efter några matcher ihop med en kompis i 3v3 Chel blev de intensivare och kul. NHL på PC igen för ordentligare spel! Skull kunna lira de på PC änn idag av nostalgi


Har lirat 20 matcher versus nu, och måste säga att jag blir mer och mer positiv. Den nya skatingmotorn är riktigt bra, äntligen rör sig spelarna någorlunda likt hockeyspelare. På ett sätt tycker jag pokechecksen kan vara "felprogrammerade" för nu måste du verkligen tajma dina pokes, och man kan inte göra som i 18 när alla bara åkta runt å spammade på poken. Nu blir matcherna mer likt riktiga hockeymatcher och nya fysikmotorn är grym! Det enda tråkiga är väl att målvakterna åter igen inte har fått några nya saker alls...

Men ser framåt mot retail versionen.
Citera
2018-08-03, 12:22
  #34
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Har lirat 20 matcher versus nu, och måste säga att jag blir mer och mer positiv. Den nya skatingmotorn är riktigt bra, äntligen rör sig spelarna någorlunda likt hockeyspelare. På ett sätt tycker jag pokechecksen kan vara "felprogrammerade" för nu måste du verkligen tajma dina pokes, och man kan inte göra som i 18 när alla bara åkta runt å spammade på poken. Nu blir matcherna mer likt riktiga hockeymatcher och nya fysikmotorn är grym! Det enda tråkiga är väl att målvakterna åter igen inte har fått några nya saker alls...

Men ser framåt mot retail versionen.

Visserligen bara spelat ett par matcher, men kände ingen skillnad alls. Exakt samma finter när man kommer 1 on 1 och exakt samma sätt att göra mål osv. osv.

Sjukt besviken som vanligt. Man måste speeda upp spelet också, alldeles för segt just nu.
Citera
2018-08-03, 22:20
  #35
Medlem
pedobear84s avatar
Plus är att man får göra sin EASHL gubbe mer personlig.

Minus är att det är i princip samma spel som föregående.. Inga nya finter, samma glitcher, samma kommentaror... allt samma förutom skatinggrafiken..

Riktigt jäääävla pinsamt är var det är. Man borde bojkotta men får väl se :P
Citera
2018-09-14, 07:30
  #36
Medlem
Nu har väl folk hunnit lira några timmar. Fick mitt på ombud igår. Ska hämta det sen. Hur är det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback