Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-08, 12:11
  #1
Medlem
R4hu7s avatar
Hej!
Har en router (ASUS rt-ac66u dual band) med 2.4GHz och 5GHz. Har alltid kunnat välja vilken av dem två jag vill koppla upp mig på. Tills för någon vecka sedan då jag bytte bredbandsleverantör (borde inte bero på det). Nu är enbart 2.4GHz den som dyker upp i listan över tillgängliga nätverk.

Vad är problemet med här? Hur gör jag för att 5GHz ska dyka upp i listan igen så jag kan använda den istället?
Vill helst undvika en reset av routern.
Mvh
__________________
Senast redigerad av R4hu7 2018-06-08 kl. 12:35.
Citera
2018-06-08, 12:36
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Hej!
Har en router (ASUS rt-ac66u dual band) med 2.4GHz och 5GHz. Har alltid kunnat välja vilken av dem två jag vill koppla upp mig på. Tills för någon vecka sedan då jag bytte bredbandsleverantör (borde inte bero på det). Nu är enbart 2.4GHz den som dyker upp i listan över tillgängliga nätverk.

Vad är problemet med här? Hur gör jag för att 5GHz ska dyka upp i listan igen så jag kan använda den istället?
Vill helst undvika en reset av routern.
Mvh
Har du varit inne i routern och kollat inställningarna?
Citera
2018-06-08, 12:39
  #3
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaeeta
Har du varit inne i routern och kollat inställningarna?
Ja, men ser inget avvikande.
Dock så kom det en ny firmware uppdatering i samband med problemet. Kanske är det som är boven i dramat.
Citera
2018-06-08, 12:57
  #4
Medlem
R4hu7s avatar
Har nu gjort en hardware reset på själva routern. Problemet löst.
Citera
2018-06-08, 12:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Har nu gjort en hardware reset på själva routern. Problemet löst.
Gott att det löste sig.
Visst är det bra när dom släpper uppdateringar så man inte kan använda grejerna
Citera
2018-06-08, 13:01
  #6
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaeeta
Gott att det löste sig.
Visst är det bra när dom släpper uppdateringar så man inte kan använda grejerna
Haha verkligen! Man kan ju tycka att ett så stort företag borde ha bättre koll. Kunde iallafall släppt en beta version först haha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback