Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-08, 02:52
  #1
Medlem
Hejsan,

Två frågor,

Den första tycker DU att det är skillnad att röka cannabis ur en billigare bhong/bubblare eller en i dyrare prisklass ?
Är det värt att lägga över tusenlappen på rökdon?

Och min sista fråga gäller just dessa "top shelf" eller vad man ska säga, har dock enbart kikat hos smoketower för nu.

Letar i stort sätt efter något vattenkylt don i prisklass runt ca 1000-1500kr.

Jag vill gärna kunna dra stora lungfulla och röken ska kylas och smaka bra. (så gott det går)


Har bara ägt en bhong i hela mitt 20+ åriga CB rökande och det är en billig "Classic" som kostade mig runt 150kr. En i glas, klump i botten där vattnet bor, ett rakt rör med stor diameter rakt upp där du suger och koppen går ner i klumpen på botten med vatten - ja ni förstår.. en basic, så basic det går.

Men då jag är daglig stor rökare skulle jag vilja påstå så vill jag gärna röka ur det bästa.

Tack på förhand och om tråden är malplacerad ber jag om ursäkt och rikta mig rätt tack.
__________________
Senast redigerad av Lee Sterling 2018-06-08 kl. 02:54.
Citera
2018-06-08, 12:06
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Diffuser är ju helt klart trevligt att ha. Annars föredrar jag personligen en så enkel bong som möjligt. Det blir inte så jävla mycket roligare att vara hög om man röker ur en 3000 kronorsbong än om man gör det i en för 300.
Citera
2018-06-08, 22:33
  #3
Medlem
MrInnocents avatar
Min personliga favorit är en ca 45-60 cm bong beroende på form med diffusor och precooler samt isstopp så klart.
Skulle kolla på en rak ca 50cm med 18,8 mm anslutning samt minst 4mm tjock.

Lätt hänt att man råkar välta de och är de tunna ska man ha tur om de klarar sig. Ett annat tips är att köpa någon extra diffusor och kopp ifall olyckan är framme och den välter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback