Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-08, 01:58
  #1
Medlem
Bonnatorps avatar
Köpte idag en Samsung Galaxy A5.
Demoexemplaret i butiken hade funktionen att man kunde dubbelknacka på den låsta skärmen för att låsa upp telefonen, men produkten vi köpte hade inte det som standardinställning. Jag hittar inget relevant i inställningarna.

Någon som vet hur jag kan åtgärda detta?
Citera
2018-06-08, 06:16
  #2
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Köpte idag en Samsung Galaxy A5.
Demoexemplaret i butiken hade funktionen att man kunde dubbelknacka på den låsta skärmen för att låsa upp telefonen, men produkten vi köpte hade inte det som standardinställning. Jag hittar inget relevant i inställningarna.

Någon som vet hur jag kan åtgärda detta?

Sony har också tagit bort det, tror det är någon tvist angående upphovsrätt, typ, den tel som var först med detta vill inte dela med sig...

Finns appar som gör detta, men som drainar din enhet i stället...😒
Citera
2018-06-08, 08:09
  #3
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Köpte idag en Samsung Galaxy A5.
Demoexemplaret i butiken hade funktionen att man kunde dubbelknacka på den låsta skärmen för att låsa upp telefonen, men produkten vi köpte hade inte det som standardinställning. Jag hittar inget relevant i inställningarna.

Någon som vet hur jag kan åtgärda detta?

Du kan använda exempelvis: https://play.google.com/store/apps/d...creenoff&hl=sv

Inte för att jag riktigt ser behovet på en telefon med fysiska knappar..?
Citera
2018-06-08, 11:33
  #4
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Du kan använda exempelvis: https://play.google.com/store/apps/d...creenoff&hl=sv

Inte för att jag riktigt ser behovet på en telefon med fysiska knappar..?
Det är en person med väldigt begränsad rörlighet i fingrarna som ska använda telefonen, så det skulle underlätta ganska mycket.

Föredrar inbyggd funktion då appar tenderar att bara lägga svart filter över skärmen.
__________________
Senast redigerad av Bonnatorp 2018-06-08 kl. 11:36.
Citera
2018-06-08, 11:43
  #5
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Det är en person med väldigt begränsad rörlighet i fingrarna som ska använda telefonen, så det skulle underlätta ganska mycket.

Föredrar inbyggd funktion då appar tenderar att bara lägga svart filter över skärmen.

Aha, då förstår jag!

Mig veterligen finns inte den funktionaliteten utan man måste använda en app.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback