Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-07, 20:06
  #1
Avstängd
Tråden för Fifas officiella fantasy VM spel.

Tyvärr verkar det som att en hel del mittfältare är definierade som anfallare som t.e.x Hazard.

Ska vi skapa en flashback liga?
__________________
Senast redigerad av cynicalfucktard 2018-06-07 kl. 20:19.
Citera
2018-06-08, 23:38
  #2
Avstängd
Ingen som kör denna?
Citera
2018-06-09, 16:53
  #3
Medlem
stayluckys avatar
Jag slänger ihop ett lag. Hatar Aftonbladets skitspel. Håller med om att det är synd att många mittfältare räknas som anfallare dock.
Citera
2018-06-10, 11:34
  #4
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Har slängt ihop ett Liverpoollag bara för att se hur det går. Räknar inte med att det ska gå bra alls. Antingen är spelarna bänkspelare som bäst eller så spelar de i sämre lag. Men någon brukar ju överraska så vem vet.

Är det någon som bryr sig tillräckligt för att starta en liga så kommer säkert en del att anmäla sig även om de inte skriver här.
Citera
2018-06-11, 21:48
  #5
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Tänkte köra Sportbladet men orkar och vill inte betala för det så kör denna istället.

Griezmann - Suarez - Dembele

Sanchez - Kante - Coutinho - Bethanda

Kimmich - Tagliafico - Meunier

Patricio
BÄNK:
Trippier, Cahill(ENG), Kouyate
Citera
2018-06-11, 22:07
  #6
Avstängd
Känns som det är omöjligt att få in Messi eller Neymar utan att få en helt handikappad trupp. De kommer definitivt leverera så kanske måste på något sätt
Citera
2018-06-12, 13:42
  #7
Medlem
Hur fungerar det med byten av spelare samt köpa nya under gruppspelet?
Jag har till exempel tänkt köra två ryssar, en back och målvakt. Min tanke är att de möter saudi arabien och borde kunna hålla nollan. Så tänkte sätta min målvakt som kapten, då jag har möjlighet att byta ifall de släpper in.
Säg att de håller nollan, kan jag byta ut dessa inför sverige matchen där jag har tex Olsen och Granqvist eller förlorar mina poäng då?

Och om jag förstår det rätt så har man 1 transferbyte efter varje gruppspels runda?? Så kan byta ut min ryssmålvakt till tex Neuer inför runda 2 ?
Sen funderar jag på att köra 3-4-3 omgång två, ta bort min ryssback och sätta in Gueye då Senegal möter Japan match 2.

Suttit och läst en del på reddit och allt på självaste hemsidan, men mycket text och regler att ta in. Mitt första fantasy football över huvudtaget också, så tips mottages gärna.

Min elva just nu är:
Neymar - Salah - Werner
Forsberg - Kante - Rodriguez
Kimmich - IGNASHEVICH (rus) - Vrsaljko - Meunier
Akinfeev (rus)

Bänk: R.Olsen - Granqvist - Gueye - Gunnarsson

Tack på förhand.
Citera
2018-06-12, 16:37
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
Hur fungerar det med byten av spelare samt köpa nya under gruppspelet?
Jag har till exempel tänkt köra två ryssar, en back och målvakt. Min tanke är att de möter saudi arabien och borde kunna hålla nollan. Så tänkte sätta min målvakt som kapten, då jag har möjlighet att byta ifall de släpper in.
Säg att de håller nollan, kan jag byta ut dessa inför sverige matchen där jag har tex Olsen och Granqvist eller förlorar mina poäng då?

Och om jag förstår det rätt så har man 1 transferbyte efter varje gruppspels runda?? Så kan byta ut min ryssmålvakt till tex Neuer inför runda 2 ?
Sen funderar jag på att köra 3-4-3 omgång två, ta bort min ryssback och sätta in Gueye då Senegal möter Japan match 2.

Suttit och läst en del på reddit och allt på självaste hemsidan, men mycket text och regler att ta in. Mitt första fantasy football över huvudtaget också, så tips mottages gärna.

Min elva just nu är:
Neymar - Salah - Werner
Forsberg - Kante - Rodriguez
Kimmich - IGNASHEVICH (rus) - Vrsaljko - Meunier
Akinfeev (rus)

Bänk: R.Olsen - Granqvist - Gueye - Gunnarsson

Tack på förhand.

Salah, Forsberg, Kante mot andra spelare.
Citera
2018-06-13, 14:24
  #9
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
Hur fungerar det med byten av spelare samt köpa nya under gruppspelet?
Jag har till exempel tänkt köra två ryssar, en back och målvakt. Min tanke är att de möter saudi arabien och borde kunna hålla nollan. Så tänkte sätta min målvakt som kapten, då jag har möjlighet att byta ifall de släpper in.
Säg att de håller nollan, kan jag byta ut dessa inför sverige matchen där jag har tex Olsen och Granqvist eller förlorar mina poäng då?
Du tappar poängen för spelare som du byter ut under samma omgång.

Det jag känner mig lite osäker på är om man får byta in dem igen eller om det är så att en utbytt spelare är fast på bänken under resten av omgången. Det rimliga skulle ju vara att en utbytt spelare inte får bytas in igen så jag antar att det är så.

Edit: Läste reglerna igen och jag antog rätt. Spelare man byter in från bänken under pågående omgång får inte ha spelat än.
Citera
2018-06-13, 14:30
  #10
Medlem
muneys avatar
Då postar jag laget också:

Muslera (Caballero)
Meunier - Danilo - Trippier - Granqvist (Carvajal)
Eriksen - Isco - Cuadrado - Carrasco (Lo Celso)
Cavani (C) - Lukaku (Khalil)
Citera
2018-06-14, 23:30
  #11
Medlem
Nu sitter jag och kliar mig lite i huvudet...
Fick 6poäng på en rysk back, tryckte in på byten och nyfiken som jag är så testa jag ta ut ryssen och sätter in en annan spelare. Nu kan jag inte byta tillbaka, men ryssen har fortfarande sina poäng kvar.
Kommer poängen gå förlorade när tiden runnit ut för byten? För vad jag förstått så ska det ske när man byter innan hela rundan är över.

Men i min värld så borde det kommit upp ett varningsmeddelande att poängen kommer att gå förlorad... -.-
Samt konstigt att man inte kan ändra sig om ett gjort byte innan det är "låst".
__________________
Senast redigerad av MR-Ganjalf 2018-06-14 kl. 23:35.
Citera
2018-06-15, 05:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Du tappar poängen för spelare som du byter ut under samma omgång.

Det jag känner mig lite osäker på är om man får byta in dem igen eller om det är så att en utbytt spelare är fast på bänken under resten av omgången. Det rimliga skulle ju vara att en utbytt spelare inte får bytas in igen så jag antar att det är så.

Edit: Läste reglerna igen och jag antog rätt. Spelare man byter in från bänken under pågående omgång får inte ha spelat än.

Fast det där säger inte allt. Visst att man inte får byta in en spelare som redan spelat. Men säg att du har 2 egypter på bänken i skrivande stund och 2 brassar som lirar likandan position men är på planen. Eftersom att egypten spelar imorgon o brasilien inte än, kan jag då nu byta in egypterna mot brassarna för att sedan (ifall egypterna underpresterar) byta ut egypterna mot brassarna efter den kommande speldagen?

Du har konstaterat att man INTE kan : byta in spelare man har på bänken som redan tilldelats poäng (spelat match). Men min fundering är : Kan man byta in spelare som man bytt ut som INTE spelat match ännu?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback