Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-07, 18:48
  #1
Medlem
Jag brukar växla mina energischeman mellan balanserad och hög prestanda. Balanserad för allt annat än spel.
Sliter det extra på min processor när jag håller på att växla fram och tillbaka? Är det skadligt överlag att ha datorn på hög prestanda? Min temperatur är alltid på en bra nivå oavsett schema.
Citera
2018-06-07, 18:57
  #2
Medlem
Nej själva växlingarna lär väl inte slita något alls. Att köra på hög prestanda kanske förkortar livslängden marginellt men inget jag skulle vara rädd för i alla fall. Den är ju byggd för ändamålet. Däremot överklockning kan slita onormalt mycket.
Citera
2018-06-21, 23:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drCuz
Jag brukar växla mina energischeman mellan balanserad och hög prestanda. Balanserad för allt annat än spel.
Sliter det extra på min processor när jag håller på att växla fram och tillbaka? Är det skadligt överlag att ha datorn på hög prestanda? Min temperatur är alltid på en bra nivå oavsett schema.

Om du spelar spel ofta så ska du hög prestanda hela tiden, det Win10 energischemat gör som jag förstår är att den låter skärmen och datorn gå i sparläge vid olika tidpunkter som inte överhuvudtaget sliter på datorn förutom att det är jobbigt att starta upp från sleep mode.
Jag ställer min dator på skärm stängs av=20min, dator alltid på.

Alla CPUer som görs idag går ned i frekvens om den blir för varm, hur och när kan man ställa in i BIOS.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback