Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-07, 17:59
  #1
Medlem
Flickpojkens avatar
De muskeln som spänns rytmiskt när man får utlösning man kan också spänna muskeln skälv då rör sej kuken upp och ner om man har lite halvstånd. Va skulle hända om man gjorde 15 gånger 3 varje dag? Rimligtvis blir muskeln större och va händer då? Intensivare orgasmer? Lättare att hålla tillbaka utlösningen? Nån som prövat?

Alla tjejer gör förresten knipövningar och de samma muskel.



Mer från wikipedia:

Musculus pubococcygeus, eller PC-muskeln, är en muskel som sträcker sig från blygdbenet till svansbenet och är en del av musculus levator ani i bäckenbotten.

Musculus pubococcygeus omger ändtarmen och urinröret vid urinblåsan, samt hos kvinnor också slidan .

Muskeln kontrollerar flödet av urin från urinblåsan. Den drar också ihop sig under orgasm och har en funktion i samband med mannens ejakulation, kvinnans barnafödsel och är en del av muskulaturen för att stabilisera bäckenbotten. En vältränad musculus pubococcygeus anses ha betydelse för att avhjälpa urininkontinens och för att stimulera sexuell samvaro vid vaginala samlag.
Citera
2018-06-08, 10:18
  #2
Medlem
Flickpojkens avatar
Kom igen va de få raderna på Engelska som blev för mycket för er ? Ingen som testat detta jag gjorde 15 gånger 3 i morse.
Citera
2018-06-08, 12:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Kom igen va de få raderna på Engelska som blev för mycket för er ? Ingen som testat detta jag gjorde 15 gånger 3 i morse.

Vad säger du om alternativet "kass trådstart"? Knappast första gången PC-muskeln diskuteras på FB.
Citera
2018-06-08, 16:38
  #4
Medlem
En sak är säker i alla fall, om du anstränger den för mycket så kan du drabbas av kronisk bäckenbottensmärta eller "hard flaccid".
Citera
2018-06-12, 22:18
  #5
Medlem
Hassan13371s avatar
Förväntade mig en bra tråd eftersom ämnet i sig är intressant! Skillnad, perspektiv osv

tyvärr var TS trådstart så avtändande så ingen pc-träning i världen hade hjälpt..
Citera
2023-07-29, 14:36
  #6
Medlem
Faszoms avatar
Pallar inte starta en ny tråd.

Har tränat min pc muskel mer eller mindre regelbundet i flera år nu. Helt ärligt märker jag ingen skillnad. Visst ibland har man fått komplimang att min kuk är riktigt hård. Men svårt att veta hur ärlig komlimang det var eller om hon bara sagt det för att jag ska bli glad/ kåt. Dagen efter jag kört ett "pass" har jag mer spontan stånd.
Edit: Förr tröttmade kuken efter ett knull/ runk. Nu kan jag köra flera efter varandra innan jag får ont i kuken.

Har gjort allt från att spänna-slappna av, hålla mm. Har de senaste åren varit noga med att (försöka) göra reverse kegel också, här kan jag känna att jag blivit bättre på den. Här hemma kör jag ibland power kegel, lägger en 1kg vikt på kuken och håller i 10-12 sek.

Så har någon annan erfarenheter att dela med sig?
Hur ofta/ länge gör ni övningarna?
Märker ni resultat?
__________________
Senast redigerad av Faszom 2023-07-29 kl. 14:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback