Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-06-11, 22:48
  #37
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Square enix konferens
Tror inte EA är den sämsta konferensen längre...

30 minuter lång, och det enda intressanta man såg var lite gameplay från Tomb Raider och en teaser får Platinums nya spel...
Vafan så illa? Jag som hade hypat rejält inför square enix presskonferens med förhoppningar på ff7 kingdom hearts, något nytt jrpg, med mera. Och så bara 30 minuter lång? Hade tänkt se den imorgon i repris men kanske lika bra och skippa det isåfall. Och om den nu bara ska vara 30 min är det nästan lika bra och skippa det helt och bara släppa trailers online kan man tycka. Måste vara en av de kortare jag hört talas om under e3. Måste kanske se den ändå om dem verkligen lyckades göra ett sämre jobb än EA. Det är ju en prestation i sig, var riktigt segt från EA.
Citera
2018-06-12, 04:45
  #38
Medlem
Åter igen sopar Sony banan med resten av motstånden... 10/10
Citera
2018-06-12, 22:42
  #39
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Inget intressant från nintendo eller? Väldigt tyst om den. Både här och på andra siter. Hittar ingenting om pokemon, metroid, bayonetta eller något helt nytt, förutom typ fire emblem vilket låter bra men väl tunt. Inte hunnit se den än själv. Ska se den och square enix imorgon. Idag såg jag ubi och sonys.

Ubisoft var väl ok. AC såg bra ut. Saknade dock den där riktigt stora överraskningen ubisoft alltid brukar bjuda på. Många rykten pekade ju på ett nytt splinter cell, men nä inget sådant. Kändes som alla andra konferenser alltså mycket väntat, inte så mycket nytt.

Samma gällde ju sony. Riktigt besviken på deras konferens. Visst tittar man på spelen som sådana så tycker jag sony var bra och intressant men upplägget på konferensen var ju genomtrist. Var dessutom 0 nyheter, ja förutom nioh 2 men den teasern var inte mycket att se även om spelet i sig kommer bli grymt.
Citera
2018-06-13, 02:38
  #40
Medlem
Elementarts avatar
Lite besvikelse från Nintendo, det enda intressanta var Mario Party och Super Smash Bros. Man fick inte se Metroid Prime 4, Bayonetta 3 eller Retro Studios nya spel. Jag undrar om någon av dessa tre ens kommer släppas i år då.
Citera
2018-06-13, 08:06
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Lite besvikelse från Nintendo, det enda intressanta var Mario Party och Super Smash Bros. Man fick inte se Metroid Prime 4, Bayonetta 3 eller Retro Studios nya spel. Jag undrar om någon av dessa tre ens kommer släppas i år då.

I något läckt dokument fanns något spel liknande Diddy King Racing med, fast med Star Fox-karaktärer eller så om jag inte minns helt fel? Jag ser inget om det, men jag hoppas att de jobbar på det för det vore intressant enligt mig.
Citera
2018-06-14, 01:33
  #42
Medlem
Behöver lite tips från er flashbackare som följt årets E3!

Är just nu utomlands och kan köpa både en ps4 och switch för runt 2500kr styck.
Tanken var att se vilka bra spel som utannonseras under E3 och därefter göra mitt val.
Dock måste jag säga att jag är föga imponerad av något alls just nu..

Switch :
Vill spela - Mario Odyssey, Project Octopath Traveler och Super smash bros
Blev dock lite besviken på att super smash bros inte var något "mer". En bra ompaketering endast.

Ps4: Vill spela God of War, Monster Hunter World, Ghost of tsushima (men vet fan ej när det kan släppas... Såg lite för bra ut på trailern för att vara på ps4...

Resten av spelen var det lite ljummet intresse för. Cyberpunk 2077 såklart men vi fick ju inte ens se game play. Kommer det till ps4?

Om inget köp sker så. Kanske jag lägger pengarna på en bättre dator men vi vet ju att för 5000kr får man inte lika mycket dator som underhållning hade gett med både Switch och ps4.
Dock har jag ägt ett Ps4 tidigare som jag sålt då det mest stod och dammade i brist på bra spel.

Några tips? Bra spel jag missat?
Citera
2018-06-14, 17:03
  #43
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Såg dem 2 sista igår. Square och nintendo. Båda var en besvikelse.

För square räcker det att nämna att den bara var 30 m lång. Inget FF. Tunt med innehåll från KH och Tomb raider. Nä det var den absolut sämsta detta e3. Hade lika gärna kunnat skippa det helt.

Och nintendo. Ja inte mycket nytt där. Visserligen en bra uppvisning av smash bros, men det var ju typ det enda. 0 metroid. 0 bayonetta 3. Fire emblem såg spännande ut dock. Inte så mycket 3rd party heller.

Överlag var detta e3 en besvikelse tycker jag, iallafall sett till presskonferenserna. Får se om jag orkar mig på en summering eller ranking av dem alla. Men får bli imorgon då vm precis dragit igång.
Citera
2018-06-14, 22:30
  #44
Medlem
e3 är så extremt cringe nuförtiden så man får verkligen sitta och skämmas genom presskonferenserna, speciellt när EA games hade sin.

Dom enda sakerna som intresserade mig var Ghost of tsushima, Cyberpunk och lite små grejer.
Citera
2018-06-15, 19:22
  #45
Medlem
Browndawgs avatar
Någon som har en sammanfattning på dom mest längtade och uppmärksammade spelen?

Är mest ute efter bra single player spel med quests och äventyr. Tips på såna spel är välkomna, även äldre än 2018...
Citera
2018-06-17, 08:06
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Någon som har en sammanfattning på dom mest längtade och uppmärksammade spelen?

Är mest ute efter bra single player spel med quests och äventyr. Tips på såna spel är välkomna, även äldre än 2018...

Såg denna för några dagar sedan, dock är det väl bara de stora spelen med: https://i.imgur.com/kJrSOjv.jpg
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback