Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-06-23, 15:01
  #25
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Den som glömmer den som gjorde den till sig själv är inte samma person. Det uppstår en ny person. Till exempel om en människa får nästan hela hjärnan förstörd och intelligensen återställs med stamceller men personen inte kommer ihåg sitt tidigare liv, då är det inte samma människa. Det är istället en ny människa.

Ja men utan medvetandet dvs själen skulle människan dö med kroppen men istället lämnar kroppen och kan vandra vidare helt utan några som helst problem.

Samma person som när denna levde livet, ingen skillnad.

Döden en naturlig del av livet något vi alla är ödesbestämda att gå igenom!
Citera
2018-06-23, 15:11
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Ja men utan medvetandet dvs själen skulle människan dö med kroppen men istället lämnar kroppen och kan vandra vidare helt utan några som helst problem.

Samma person som när denna levde livet, ingen skillnad.

Döden en naturlig del av livet något vi alla är ödesbestämda att gå igenom!

Missade du poängen? Om minnen och personlighet försvinner vid döden så överlever inte samma person döden.
Citera
2018-06-23, 15:15
  #27
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Missade du poängen? Om minnen och personlighet försvinner vid döden så överlever inte samma person döden.

Personlighet och minnet sitter även det i själen, hela medvetandet som Gud skapat sitter i själen!

Kroppen är en behållare för själen.

Beakta skapelsen min fiende.
Citera
2018-06-23, 15:34
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Personlighet och minnet sitter även det i själen, hela medvetandet som Gud skapat sitter i själen!

Kroppen är en behållare för själen.

Beakta skapelsen min fiende.

går inte ihop med

Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Lämnar denna piss värld bakom er när folk går över till dödens land kommer inte ens ihåg denna värld!

Befängt att det skulle vara rösträtt för någon som inte längre bryr sig ett spår om denna tillfälliga värld!
Citera
2018-06-23, 15:43
  #29
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
går inte ihop med

Det beror på att dom är några syndfulla jävlar och är upptagen med straffet som väntade på dom i elden!

Får inte vara så trångsynt utan försök se hela bilden innan du försöker hitta på något nytt!
Citera
2018-06-23, 16:11
  #30
Medlem
Det är väl bara relevant i kyrkovalet.
Citera
2018-06-24, 13:51
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det beror på att dom är några syndfulla jävlar och är upptagen med straffet som väntade på dom i elden!

Får inte vara så trångsynt utan försök se hela bilden innan du försöker hitta på något nytt!

Nej, det beror på att du sa emot dig själv.
Citera
2018-06-24, 15:22
  #32
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Nej, det beror på att du sa emot dig själv.

Nej då, det är din snedvridna världsbild som får dig att tro något sådant.

Du får ställa riktiga frågor istället för allt det där forsknings baserade skiten för det ska förgöras.
Citera
2018-06-26, 09:12
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Nej då, det är din snedvridna världsbild som får dig att tro något sådant.

Du får ställa riktiga frågor istället för allt det där forsknings baserade skiten för det ska förgöras.

Det är nonsens att påstå att någon skulle ha en snedvriden världsbild utan att förklara på ett precist sätt vari det snedvridna består.
Citera
2018-06-26, 09:12
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Det är väl bara relevant i kyrkovalet.

Inte om vi ska tro spiritismens påstående om jämlika själar. Hade du själv velat få din rösträtt inskränkt till endast kyrkovalet?
Citera
2018-07-03, 10:54
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Inte om vi ska tro spiritismens påstående om jämlika själar. Hade du själv velat få din rösträtt inskränkt till endast kyrkovalet?

Jag har ingen rösträtt i Finland heller eftersom jag inte lever där.

Jag får leva med den inskränkningen.
Citera
2018-07-03, 19:55
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Jag har ingen rösträtt i Finland heller eftersom jag inte lever där.

Jag får leva med den inskränkningen.

Om du hade haft en kropp i Finland som det hade varit en fråga om griftefrid vad finnarna gjorde med så hade det varit en annan sak.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback