Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 21:02
  #505
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Hur vet du att det är fake news?
Kanske på grund av detta?

Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
På nyheterna idag så de att han "överklagat sin häktning". Så han sitter nog kvar

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Enligt telefonsamtal med registrator vid Jönköpings tingsrätt så sitter David Bothén fortsatt häktad.
Citera
2018-06-18, 21:08
  #506
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kanske på grund av detta?

Men ingen av dessa tre har ju tydliga källor.

Tror iofs att om han hade släppts så skulle vi läst om det.
Citera
2018-06-18, 21:13
  #507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men ingen av dessa tre har ju tydliga källor.

Tror iofs att om han hade släppts så skulle vi läst om det.
Vet inte riktigt hur man bevisar att någon sitter fortsatt häktad. Häktningsbeslutet gäller alltjämt och gäller i 14 dagar från beslutet. Några andra häktade i målet än David Bothén fanns inte när jag ringde idag.

Hela den här tråden har hittills varit en märklig uppvisning i närmast organiserat off-topic och lögnaktig desinformation. Fråga er vilka som kan ha intresse av detta, vilka det kan anses gynna...
Citera
2018-06-18, 21:27
  #508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kanske på grund av detta?

Märklig tråd detta f.ö. Väldigt lite information från media och från polisen med tanke på intresset som bör finnas. Jag följer tråden ganska uppmärksamt och det är väldigt mycket desinformation, förmodar från aktivister i autonoma vänstern som försöker störa.

Blir intressant att se vad det utmynnar i.
Citera
2018-06-18, 21:27
  #509
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Vet inte riktigt hur man bevisar att någon sitter fortsatt häktad. Häktningsbeslutet gäller alltjämt och gäller i 14 dagar från beslutet. Några andra häktade i målet än David Bothén fanns inte när jag ringde idag.

Hela den här tråden har hittills varit en märklig uppvisning i närmast organiserat off-topic och lögnaktig desinformation. Fråga er vilka som kan ha intresse av detta, vilka det kan anses gynna...
Detta blir ett allt tydligare problem på hela forumet. Det finns allt fler avlönade troll & dom är definitivt inte ryssar.

Dina uppgifter känns som de mest trovärdiga avseende häktningen.

Just störningarna & trollandet känns som om någon är väldigt nervös avseende det här fallet & vilka fler håll detta kan kleta av sig på. Det finns garanterat en massa digitala spår att nysta upp för polisen.
Citera
2018-06-18, 21:38
  #510
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Vet inte riktigt hur man bevisar att någon sitter fortsatt häktad. Häktningsbeslutet gäller alltjämt och gäller i 14 dagar från beslutet. Några andra häktade i målet än David Bothén fanns inte när jag ringde idag.

Nej jag vet inte heller hur det ska kunna bevisas. Men likväl kan det ifrågasättas. Själv är jag rätt övertygad om att han fortfarande sitter häktad.

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Hela den här tråden har hittills varit en märklig uppvisning i närmast organiserat off-topic och lögnaktig desinformation. Fråga er vilka som kan ha intresse av detta, vilka det kan anses gynna...

Det du kallar för lögnaktig desinformation består främst i uppgifter som att han skulle ha släppts. Vilka gynnas av det? Förmodligen endast den som själv postat det, som gläds över att ha dragit igång något.

Andra uppgifter i tråden gör gällande att MGM skulle vara med i AFA, vilket inte är bekräftat. Vilka gynnas av det? Förmodligen de som ha ett intresse av svartmåla yttervänstern (och iofs även AFA själva, som framstår som en starkare/farligare kraft än de faktiskt är).
Citera
2018-06-18, 21:41
  #511
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta blir ett allt tydligare problem på hela forumet. Det finns allt fler avlönade troll & dom är definitivt inte ryssar.

Dina uppgifter känns som de mest trovärdiga avseende häktningen.

Just störningarna & trollandet känns som om någon är väldigt nervös avseende det här fallet & vilka fler håll detta kan kleta av sig på. Det finns garanterat en massa digitala spår att nysta upp för polisen.

Äh, ingen i den här avlönad för att skriva i tråden. Det var jag som lyfte frågan om replikor, och jag kan försäkra dig om att jag inte fått betalt för det.

Instämmer förresten i att DoktorPests uppgifter känns som de mest troliga.

Ja, digitala spår lär ge en del, men än så länge har de inte lyckats kamma hem så särskilt mycket vad det verkar. Inga ytterligare har anhållits så vitt vi vet.
Citera
2018-06-18, 23:32
  #512
Medlem
Han är fortsatt häktad enligt lokala blaskan.

https://www.jnytt.se/article/fortsat...r-vapenfyndet/
Citera
2018-06-18, 23:36
  #513
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyscha
Han är fortsatt häktad enligt lokala blaskan.

https://www.jnytt.se/article/fortsat...r-vapenfyndet/
Då kan man dra slutsatsen att signaturen Gitgud ljuger helt ohämmat. Undrar varför & på vems uppdrag?
Citera
2018-06-19, 00:03
  #514
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då kan man dra slutsatsen att signaturen Gitgud ljuger helt ohämmat. Undrar varför & på vems uppdrag?

Antagligen sitt eget.

Jag menar så här: Om någon skulle arbeta för att minska misstankarna mot DB skulle denne ju kunna argumentera exempelvis:

"Ryktas om att DB hyrt ut containern i andra hand. Naivt ja, men kanske inte riktigt samma sak som att förbereda ett terrordåd eller ett rån."

"DB skulle vara med i ett nutidslajv som handlar om ett gisslandrama. Relaterat?"

Att bara få ur sig "Äh öh han är inte häktad längre." faller ju snabbt platt, och den som arbetar "på uppdrag" av någon gör i så fall ett orealistiskt dåligt jobb. Antagligen någon som tyckte det var kul att sprida lite felaktiga uppgifter, bara. Behöver inte finnas en konspiration bakom.
Citera
2018-06-19, 00:41
  #515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Antagligen sitt eget.

Jag menar så här: Om någon skulle arbeta för att minska misstankarna mot DB skulle denne ju kunna argumentera exempelvis:

"Ryktas om att DB hyrt ut containern i andra hand. Naivt ja, men kanske inte riktigt samma sak som att förbereda ett terrordåd eller ett rån."

"DB skulle vara med i ett nutidslajv som handlar om ett gisslandrama. Relaterat?"

Att bara få ur sig "Äh öh han är inte häktad längre." faller ju snabbt platt, och den som arbetar "på uppdrag" av någon gör i så fall ett orealistiskt dåligt jobb. Antagligen någon som tyckte det var kul att sprida lite felaktiga uppgifter, bara. Behöver inte finnas en konspiration bakom.
Nu är väl våldsvänstern aldrig särskilt listiga men ärligt talat, om syftet är att dämpa diskussionerna i den här tråden så är det mycket bättre att bluffa och säga att huvudmannen är släppt än att börja spekulera om mer ofarliga saker kring fallet vilket bara leder till fler spekulationer.
Citera
2018-06-19, 09:28
  #516
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Nu är väl våldsvänstern aldrig särskilt listiga men ärligt talat, om syftet är att dämpa diskussionerna i den här tråden så är det mycket bättre att bluffa och säga att huvudmannen är släppt än att börja spekulera om mer ofarliga saker kring fallet vilket bara leder till fler spekulationer.

Du och flera andra sa ju emot användaren. Att någon skulle kolla upp uppgifterna var ganska givet. Tråden var dessutom ganska död när det påstods att han släppts.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback