Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-07, 03:05
  #1
Medlem
Tjo tjo, Skriver mina egna texter och producerar oftast själv mina beats, om inte jag gör det så är det oftast en polare! Börjar första inlägget med en ensam liten låt!
"Verkligheten"
https://www.youtube.com/watch?v=gMhJwBMZZdU

All kritik är bra kritik
__________________
Senast redigerad av HazeYxan 2018-06-07 kl. 03:07.
Citera
2018-06-07, 03:20
  #2
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazeYxan
Tjo tjo, Skriver mina egna texter och producerar oftast själv mina beats, om inte jag gör det så är det oftast en polare! Börjar första inlägget med en ensam liten låt!
"Verkligheten"
https://www.youtube.com/watch?v=gMhJwBMZZdU

All kritik är bra kritik
Ja du Hasse. Vad ska man säga?

Först och främst kanske du ska bestämma dig för om du vill "sjunga" på engelska eller på svenska kan jag tycka.

Texten är ju skitlöjlig och röst har du inte heller Tjo, tjo.

Det var inget vidare det här. Men kul att du har en hobby.
Citera
2018-06-07, 03:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Ja du Hasse. Vad ska man säga?

Först och främst kanske du ska bestämma dig för om du vill "sjunga" på engelska eller på svenska kan jag tycka.

Texten är ju skitlöjlig och röst har du inte heller Tjo, tjo.

Det var inget vidare det här. Men kul att du har en hobby.
Abosolut, Alla är vi olika inte sant? Tack!
Citera
2018-06-07, 03:41
  #4
Medlem
MegaSkurts avatar
Keep your dayjob, men sluta inte, jag gillade beatet men text och rap/sång får du nog ge mer tid och övning.
Citera
2018-06-07, 03:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Keep your dayjob, men sluta inte, jag gillade beatet men text och rap/sång får du nog ge mer tid och övning.
Ja några pengar strävar jag inte efter i branschen
Citera
2018-06-07, 03:48
  #6
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazeYxan
Abosolut, Alla är vi olika inte sant? Tack!
Precis Hasse.

Jag har jobbat med musik i snart 20 år och hade stora drömmar som ung om att slå och bli stjärna.

Det är jävligt få förunnat att kunna leva på sin talang och du kommer absolut inte att kunna göra det baserat på låten du länkade.

Du har musik i dig det hörs men att köra låtar om droger och döda brorsor är en fet jävla återvändsgränd.

Se musiken som en rolig hobby och kör din grej men räkna inte med att du kommer slippa jobba i ett civilt yrke i framtiden.
Citera
2018-06-07, 03:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Precis Hasse.

Jag har jobbat med musik i snart 20 år och hade stora drömmar som ung om att slå och bli stjärna.

Det är jävligt få förunnat att kunna leva på sin talang och du kommer absolut inte att kunna göra det baserat på låten du länkade.

Du har musik i dig det hörs men att köra låtar om droger och döda brorsor är en fet jävla återvändsgränd.

Se musiken som en rolig hobby och kör din grej men räkna inte med att du kommer slippa jobba i ett civilt yrke i framtiden.
Ja precis, det är min hobby och förväntar mig inte mer än så. Lägger enbart ut en av varje hundrade låt jag skapar dels för att jag använder mig utav musik för att få ut känslor och det är ju min business och inte någon annans!
Och ämnet kan vara dystert och negativt men det är verkligheten så en återvändsgränd skiter jag i.
__________________
Senast redigerad av HazeYxan 2018-06-07 kl. 03:55.
Citera
2018-06-07, 04:07
  #8
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazeYxan
Ja precis, det är min hobby och förväntar mig inte mer än så. Lägger enbart ut en av varje hundrade låt jag skapar dels för att jag använder mig utav musik för att få ut känslor och det är ju min business och inte någon annans!
Fint, du har rätt inställning.

Jag träffar dagligen unga musiker som bygger upp sin framtid på att jobba med musik som är helt chanslösa. Det är tragiskt när de inte har något att falla tillbaks på.

Du borde satsa på att lyssna och prodda annat än den musik du gillar. Försök bli så bred som möjligt och snöa inte in på en musikstil.

Det är det bästa rådet jag kan ge till dig om du när en dröm att jobba med musik för någon artist blir du aldrig. Proddare eller låtskrivare är ditt gebit i sådana fall. Du är inte ovän med orden så där har du något att jobba med.
Citera
2018-06-07, 06:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Fint, du har rätt inställning.

Jag träffar dagligen unga musiker som bygger upp sin framtid på att jobba med musik som är helt chanslösa. Det är tragiskt när de inte har något att falla tillbaks på.

Du borde satsa på att lyssna och prodda annat än den musik du gillar. Försök bli så bred som möjligt och snöa inte in på en musikstil.

Det är det bästa rådet jag kan ge till dig om du när en dröm att jobba med musik för någon artist blir du aldrig. Proddare eller låtskrivare är ditt gebit i sådana fall. Du är inte ovän med orden så där har du något att jobba med.
Absolout!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback