Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-07, 06:11
  #13
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Människor tycks gå omkring i en illusion av livet som något som ska vara fritt från all smärta. Naturen är grym, varför tror människor att civilisationen är så många gånger värre?

Jag misstänker att ts inte förstår begreppet kärlek.

Förklara begreppet kärlek
Citera
2018-06-07, 07:11
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Typisk manskommentar. Gissar att det är enklare att skyffla över ansvaret på kvinnor än att ta sitt ansvar.
Alla män är potentiella förövare och vi kvinnor är offer för ert strukturella våld.

Hahaha, du är inte en kvinna, även om du råkar ha en fitta. Gris.
Citera
2018-06-07, 07:27
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Förklara begreppet kärlek

Mycket svårt, även de stora filosoferna faller platt till marken i sina försök att förklara detta fenomen som kallas kärlek. Jesus gjorde ett riktigt bra försök och han blev korsfäst.

1. Det är något man gör och det tar tid.
2. Det är den högsta av alla dygderna (virtues)
3. Den känsla man får är en konsekvens av kärlek, känslan i sig är inte kärlek.
Kanske någon annan kan fylla på listan.

En fransk nutida sekulär filosof från Sorbonne rekommenderas, André Comte-Sponville

A small Treatise on the Great Virtues

In this graceful, incisive book, writer-philosopher André Comte-Sponville reexamines the classic human virtues to help us understand "what we should do, who we should be, and how we should live." In the process, he gives us an entirely new perspective on the value, the relevance, and even the charm of the Western ethical tradition.


https://books.google.se/books/about/...sC&redir_esc=y
Citera
2018-06-07, 07:37
  #16
Medlem
Man älskar en bebis för att kärleken förvandlar dig och gör dig till en bättre människa.

Kärleken är också bra för bebisen. Utan kärlek dör bebisen eller blir ett monster.
Citera
2018-06-07, 08:20
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Så varför gör man och älskar en älskad bebis när den troligen kommer få ett hårt liv och där man ändå kommer behandla andras älskade bebisar illa?

Relativt så görs allt färre barn i världen. Alla utvecklade länders urbefolkningar minskar. Japan, Kina, EU, Ryssland osv. Bara urbefolkningarna i de allra fattigaste länderna i världen ökar fortfarande.

Jesus och Buddha var barnlösa, kanske vi snart uppnår idealet barnlöshet och människan försvinner som art.
Citera
2018-06-07, 13:59
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Förklara begreppet kärlek
Ja du det är allt ifrån kemiska reaktioner och produktion av signalsubstanser som framkallas av någon till att innefatta ord som band mm.


Harmoni och helhet. För att göra det mycket enkelt så ökar bebisar produktionen av oxytocin och inte kortisol som TS tycks tro.
Citera
2018-06-08, 00:04
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Hahaha, du är inte en kvinna, även om du råkar ha en fitta. Gris.
En feg gris som saknar underlag för sina argument dessutom. Min motkommentar är fortfarande obesvarad.
Citera
2018-06-08, 00:11
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuttenFisk3000
En feg gris som saknar underlag för sina argument dessutom. Min motkommentar är fortfarande obesvarad.
De moderna kvinnorna är inte bara okvinnliga, de är omänskliga.
Citera
2018-06-08, 00:46
  #21
Medlem
Personligen har jag mycket liten del i denna diskussion, då jag varken varit delaktig i frambringandet av några barn eller har för avsikt att bli det. Jag vill endast roat notera att det framför allt synes vara män som hyser starka åsikter om kvinnors föregivet lämpliga inställning till barnafödande och dess implikationer!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback