Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-03, 22:32
  #541
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
SD är ju det största feministpartiet av dem alla, de ger kvinnor ett högre skyddsvärde etc.

Jag pratar om stigmatisering, så jag förstår inte vad det har med saken att göra att sd evt kanske vill öka bistånden istället? SD toleranta? Till liktänkande kanske, men inte till oliktänkande.

Nog kan det ligga mycket i att anledningen till att kvinnor är så mycket för invandringen är för att det ger kvinnor mer makt, de får fler män att välja bland, vilket ökar deras makt. Män blir mer desperata och uppvaktar dem och sätter dem på en piedestal ännu mer och gör allt de säger. SDare är ju de första att göra det, trots att kvinnor har bjudit in invandrarna och spottat er på ansiktet, så vill ni ändå öka kvinnors skyddsvärde och sänka erat egna. Ni vill ha en våldskultur emot män och tilldela mannen de hårda jobben, och ni väljer att fokusera främst på typiska kvinnobrott så som våldtäkt då ni ska prata om vad invandrarna gör för dåligt. Så ni är de första att ge kvinnor ett högre värde än er själva då ni ger dem ett högre skyddsvärde, och detta trots att de spottar er i ansiktet. Jag förstår inte hur sådana män tänker, ni är ju fullständigt hjärntvättade till att vara självdestruktiva slavar till kvinnor. Hur kan man som ni gör, kämpa så intensivt för att man själv ska ses som en andra klassens medborgare, erat mål i livet verka ju vara att ni ska ha så lågt värde som möjligt.
Män har skyddat kvinnor i alla tider och då har det varit allt annat än feminism som styrt. Det är sjuklöverns politik som gör män till fjollor och båda könen till homosexuella, inte SD.
Citera
2018-08-16, 21:18
  #542
Medlem
8711s avatar
Att stigmatiseringen är över ser man tydligt vid valstugorna. Nu är det kö, vanligt folk som barn och ungdomar vill ha tröjor som dom stolt och glatt går runt i som vad som helst. Det är en helt annan sak än föra 4 och 8 år sedan. Nu är det ju helt öppet hur många som helst som är Sverigedemokrater och som kan tänka sig synas i samband med partiet.
Citera
2018-08-17, 02:51
  #543
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Att stigmatiseringen är över ser man tydligt vid valstugorna. Nu är det kö, vanligt folk som barn och ungdomar vill ha tröjor som dom stolt och glatt går runt i som vad som helst. Det är en helt annan sak än föra 4 och 8 år sedan. Nu är det ju helt öppet hur många som helst som är Sverigedemokrater och som kan tänka sig synas i samband med partiet.

Vilken stad bor du i?
Citera
2018-08-17, 23:38
  #544
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Vilken stad bor du i?

Stockholm. Gå ner och kolla vid Sergels Torg så ser du kön, det flockas folk och massor av barn och ungdomar vill ha sina egna SD-tröjor som dom tar på sig och går runt i. Det var definitivt inte så för 4 och 8 år sedan. Stigmatiseringen är definitivt bruten på många sätt även om en del återstår för vissa grupper i samhället för att våga ta steget till att visa sig som Sverigedemokrat eller Sverigedemokratisk väljare och sympatisör.
Citera
2018-08-17, 23:54
  #545
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Stockholm. Gå ner och kolla vid Sergels Torg så ser du kön, det flockas folk och massor av barn och ungdomar vill ha sina egna SD-tröjor som dom tar på sig och går runt i. Det var definitivt inte så för 4 och 8 år sedan. Stigmatiseringen är definitivt bruten på många sätt även om en del återstår för vissa grupper i samhället för att våga ta steget till att visa sig som Sverigedemokrat eller Sverigedemokratisk väljare och sympatisör.

Och inga tårtkvinnor i sikte!
Citera
2018-08-17, 23:56
  #546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Och inga tårtkvinnor i sikte!
Haha den hade jag glöm bort, det var tider det!

Men det är en enorm skillnad mot nu, stämningen var mörk, hatisk och nästan (kan jag föreställa mig) som i gamla Sovjet. Se där, det underlättar att få rätt, även inom politiken..
Citera
2018-08-18, 17:02
  #547
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Och inga tårtkvinnor i sikte!

Nä, precis! Det är ju också ett väldigt tydligt bevis på hur stigmtiseringen av Sverigedemokraterna och invandringsfrågan har minskat kraftigt. Det syns knappt några vänsterextremister längre, även om viss media krampaktigt försöker visa upp "här är 8 motdemonstranter" och visar upp detta och ignorerar 500 Sverigedemokrater och intresserade vid torgmöten och liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Haha den hade jag glöm bort, det var tider det!

Men det är en enorm skillnad mot nu, stämningen var mörk, hatisk och nästan (kan jag föreställa mig) som i gamla Sovjet. Se där, det underlättar att få rätt, även inom politiken..

Precis. Idag ser man Sverigedemokrater precis överallt. Helt vanligt folk och många olika typer.

Idag är det väldigt enkelt och framgångsrikt att vara Sverigedemokrat, stor skillnad mot innan 2014 framförallt.
Citera
2018-08-19, 12:59
  #548
Medlem
8711s avatar
På SD-evenemang som SD:s Sommarfestivalen och på Jimmie Åkessons torgmöten kan man se förvånansvärt många kvinnor, ibland i majoritet. Det är en bild media och opinionsinstituten knappast vill sprida.
Citera
2018-08-24, 17:01
  #549
Medlem
8711s avatar
Även på Sverigedemokraternas och Jimmie Åkessons torgmöten kan man se att denna stigmatisering av Sverigedemokraterna och invandringsfrågan avtagit mycket kraftigt. Nu är det hur mycket vanligt folk som helst, unga, äldre, familjer och framförallt är det förmodligen en majoritet kvinnor i en del sammanhang vilket är anmärkningsvärt och en mycket positiv utveckling för Sverigedemokraterna.
Citera
2018-08-24, 18:38
  #550
Medlem
Bogomils avatar
Självklart är stigmatiseringen av SD inte förbi.

Den svenska demokraturen kämpar för sin överlevnad.
Citera
2021-11-01, 09:25
  #551
Medlem
Sheephaulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Man löser problemet enkelt genom att ta en av varje valsedel. Då kan ingen lista ut vad du röstar på.

Att ta en sedel av varje, är redan det ett avvikande och misstänkt beteende, som folk inte gör.

Fast å andra sidan så har jag fått påpekande en gång när jag bara tog valsedlar för ett parti (ej SD) att så fick man inte göra… man får inte visa vad man tänker rösta på.

Tror faktiskt ett system där man inte ska plocka partisedlar vore det bästa!
Citera
2021-11-01, 20:33
  #552
Avstängd
wwrs avatar
När SD släppte EU-motståndet så gick deras nazistiska rötter på något magiskt sätt upp i rök. De andra partierna började tala med dem och pressen hatar dem inte längre.

Tänk så konstigt. Det kan väl aldrig vara så att samma intressen som styr EU (storföretagen) även kontrollerar politkerna och pressen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback