Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-06, 21:45
  #1
Medlem
BlurryFace69s avatar
Jag fick upp ett meddelande att jag skulle sätta i strömkabeln för batteriet var snart tomt på min dator..

Jag kollade och drog ur sladden.
(Den sitter i nästan jämt nu, det är en rätt gammal dator - men ja.. utbytt hårddisk mm så den funkar kanon fortfarande )

Batteriet anslutet och laddar - stod det.
Precis som det brukar..
Men efter 10 SEK slutar den att ladda..
Försökt flera ggr, olika laddare men samma sak...

Finns det något jag kan kolla de sista batteri procenten jag har kvar på datorn?

Eller är det helt klart att batteriet är slut..?
Citera
2018-06-06, 23:22
  #2
Medlem
RUNeKAMrERs avatar
https://www.laptopmag.com/articles/g...ort-windows-10
Citera
2018-06-07, 04:33
  #3
Medlem
BlurryFace69s avatar
Tack för länken 🙂🙂
Citera
2018-06-21, 23:47
  #4
Medlem
Om batteriet är dåligt kan du testa att ta ur det från datorn, koppla sedan in adaptern och se om datorn fungerar som vanligt och köp ett nytt batteri eller kör på elnätet.
Citera
2020-01-15, 22:32
  #5
Medlem
Jag fortsätter på tråden för att inte öppna nya hela tiden även om frågan inte är exakt lika.

Jag har en lenovo Y50-70 som inte verkar ladda medan datorn är igång. NÄr datorn är avstängd lyser ladd-dioden och batteriet fylls på. Men så fort datorn startas slutar laddningen/strömtillförsel. Jag upplever inte heller att batteriet har nedsatt kapacitet när det väl är laddat. Jag har testat med två olika strömkablar och får samma resultat. Jag har tagit bort cmos batteriet och kopplat in igen. Jag har laddat hem från webben bios uppdatering, men det går enbart att köra med strömkabel i så det är lite moment 22.

Jag har aldrig uppdaterat bios innan, kan det vara någon skillnad om jag gör det via datorn? Jag har försökt gått in i den miljön men ser ingen uppenbar "update bios" eller liknande. All hjälp vore enorm tacksamt!


Tack på förhand härliga flashback!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback