Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-06-11, 23:18
  #37
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Svårt att avgöra, jag kan absolut föreställa mig att det kan vara som man säger. Men jag hade inte varit överraskad om man själva var ansvariga för skylten, det stämmer nog bra in på de flesta vanliga journalisters värderingar men naturligtvis lite problematiskt för public service (vilket så klart är det enda möjliga motivet till att man eventuellt förvränger sanningen i det här fallet). Jag har lite svårt för att relatera det här till vandaliseringen den här tråden handlat om dock, kan du hjälpa mig kanske? För jag gissar att du inte menar att SR gjort en "false flag" för att förtala vänstern på något sätt här?
False equivalency.
Vänstern ÄR SR och om flickor gråter för att de fått sin vagn nerklottrad med SD och en kuk, så är det dubbla sympatipoäng på gång.
Tycker du själv att en nerriven studentflaksskylt är "nyheter"?
Citera
2018-06-12, 03:11
  #38
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
False equivalency.
Vänstern ÄR SR och om flickor gråter för att de fått sin vagn nerklottrad med SD och en kuk, så är det dubbla sympatipoäng på gång.
Tycker du själv att en nerriven studentflaksskylt är "nyheter"?

Jag håller med om att historierna inte påminner om varann särskilt. Nej jag tycker inte det är nyheter, jag skulle aldrig höra om sånt här om jag inte läste på flashback, med alla antifeminister som digert genomsöker all media de hatar för att hitta saker att gnälla om. Eller som i det här fallet, väldigt tvärsäkert påstå är en lögn. Och jag tycker det är osannolikt att det skulle vara det, det är allt. Occams razor du vet.
Citera
2018-06-12, 16:50
  #39
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag håller med om att historierna inte påminner om varann särskilt. Nej jag tycker inte det är nyheter, jag skulle aldrig höra om sånt här om jag inte läste på flashback, med alla antifeminister som digert genomsöker all media de hatar för att hitta saker att gnälla om. Eller som i det här fallet, väldigt tvärsäkert påstå är en lögn. Och jag tycker det är osannolikt att det skulle vara det, det är allt. Occams razor du vet.
Jag ser likheter i modus operandi och kan inte utesluta att min teori kan vara sann.
Jag eller vi har helt enkelt inte tillräckligt med information. Men likheten du borde känt igen är att dygdsignallerande och opartiska SVT/SR inte var så opartiskt som man vill låta påskina.

Och det räcker för mig. De är ett större hot än nån arg tonåring som tänder eld på en suptunna, smäller en brevlåva eller rycker ett skynke på ett studentflak.
Citera
2018-06-12, 17:29
  #40
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag ser likheter i modus operandi och kan inte utesluta att min teori kan vara sann.
Jag eller vi har helt enkelt inte tillräckligt med information. Men likheten du borde känt igen är att dygdsignallerande och opartiska SVT/SR inte var så opartiskt som man vill låta påskina.

Och det räcker för mig. De är ett större hot än nån arg tonåring som tänder eld på en suptunna, smäller en brevlåva eller rycker ett skynke på ett studentflak.

För att se likheter bör du rimligtvis endera mena att SR blev vandaliserade, eller att flickorna stöder SD och gjorde allt det här för att sprida något slags pro-SD-budskap. Vilket verkar fungera, först och främst så förutsätts det att de ljuger och om de inte skulle göra det så finns det ändå större problem. Ok

Jag har väl inget större problem med det, jag ogillar bara hur snabbt folk lyckas övertyga varann om att det aldrig hände, någon föreslår att det kanske inte var på riktigt, någon annan hakar på och två inlägg senare är alla säkra på att det är så det ligger till. Baserat till 100% på önsketänkande.
Citera
2018-06-12, 19:27
  #41
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
För att se likheter bör du rimligtvis endera mena att SR blev vandaliserade, eller att flickorna stöder SD och gjorde allt det här för att sprida något slags pro-SD-budskap. Vilket verkar fungera, först och främst så förutsätts det att de ljuger och om de inte skulle göra det så finns det ändå större problem. Ok

Jag har väl inget större problem med det, jag ogillar bara hur snabbt folk lyckas övertyga varann om att det aldrig hände, någon föreslår att det kanske inte var på riktigt, någon annan hakar på och två inlägg senare är alla säkra på att det är så det ligger till. Baserat till 100% på önsketänkande.
Jag tror mer på att detta är en falsk angivelse och planterade bevis. Och att SR fastnade med fingrarna i syltburken.
Citera
2018-06-12, 20:08
  #42
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag tror mer på att detta är en falsk angivelse och planterade bevis. Och att SR fastnade med fingrarna i syltburken.

Och det är okej att tro det. Så länge man inte lyckas intala sig att man vet. I fallet med SR finns iallafall motiv, personligen ser jag det som en relevant och rent utav avgörande skillnad. Att vandalisera sina egna prylar i hopp om att media ska ta upp detta, och att det sen ska reflektera dåligt på en tredje överhuvudtaget ej inblandad part är alldeles för dumt för att vara trovärdigt.
Citera
2018-09-29, 19:02
  #43
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Känns ganska tydligt att "alla" i klassen är "feminister", att de har ett politiskt budskap... Som de allra flesta andra skiter blankt i. Ingen (?!) har upptäckt vandaliseringen förrän dom springer ut, och dom "grät och skrek" ?

Jag anar ugglor och tänker "false flag" hela vägen till Tildes drömland - Niqabistan !
Någon som vet mer, eller gör sig tankar om det här spektaklet är iscensatt ?


"Glada i hågen sprang klassen ut från skolan, men flaket såg inte längre ut som de lämnat det.

– Vi skulle röra oss mot flaket hörde vi att det var förstört. Då tänkte jag "gud”. Jag ville inte tro på det, men när vi kommer dit är det helt förstört. Alla grät och skrek eftersom vi var så arga över det som hänt. Det är jobbigt när man inte vet vem som gjort det, berättar Tilde Pettersson.

Bland annat var texten ”Who run the world?” överstruken, och i stället för klasskamraternas namn syntes silhuetten av en penis samt bokstäverna ”SD” sprejat med svart färg."



"Tilde misstänker att det var flakets feministiska budskap som ledde till att det vandaliserades – men hon inte tänker låta sig stoppas av det i framtiden.

– Om en låttext kan få någon så kränkt, och bara för att vi bara var kvinnor i vår klass kanske det här är en av anledningarna att feminism behövs, avslutar Tilde Pettersson."

https://www.expressen.se/nyheter/kla...-18-alla-grat/
Huruvida det är Tilde Pettersson et al. eller (mest troligt) killar från någon utav yrkeslinjerna på Högbergsskolan som ligger bakom detta tilltag är fortfarande oklart. Jag känner familjen Pettersson och har inget ont att säga om någon i hushållet, men Tilde likt många andra tonårstjejer nuförtiden har tyvärr svalt den marxist-feministiska propagandan som utbasuneras vareviga dag med hull och hår. Merparten av hennes inlägg på Facebook berör frågor om feminism, rasism, de "avskyvärda" Sverigedemokraterna och så vidare.

Måhända att några grabbar på skolan var smått irriterade på skolans godhetskrigare och ville retas på ett förvisso puerilt och nedrigt men ändock effektfullt vis?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback