Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-06, 20:43
  #1
Medlem
Hegamons avatar
Jag har ett beige/vitt marmorbord som är tillverkat 1966. Bara marmorskivan väger 65 kg. Det finns en aluminium/stål-ram till bordet. Benen är i aluminium/stål och ramen fortsätter runt hela bordet.

Jag har för mig nypriset på bordet var ca 60 000 kr. Jag undrar om det kan stämma?
Jag undrar också vilket företag som tillverkat bordet?

Det är inte detta men liknande modell:
http://forumbilder.se/H75AC/marmorbo...etallunderrede

Mitt bord har en väldigt matt skiva. Som är vit/ljusbeige. Annars tycker jag stålramen var relativt lik. Och även storleken. Jag har sett ett sådant här bord på loppis och så har jag en bekant som har ett likadant. Så det kan inte vara jätteovanligt. Mitt bord står i ett förråd där jag ställer diverse saker.
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2018-06-06 kl. 21:01.
Citera
2018-06-06, 20:45
  #2
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har ett beige/vitt marmorbord som är tillverkat 1966. Bara marmorskivan väger 65 kg. Det finns en aluminium/stål-ram till bordet. Benen är i aluminium/stål och ramen fortsätter runt hela bordet.

Jag har för mig nypriset på bordet var ca 60 000 kr. Jag undrar om det kan stämma?
Jag undrar också vilket företag som tillverkat bordet?
Bild på det?
Citera
2018-06-06, 20:54
  #3
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polemika
Bild på det?

Precis jag måste nog fixa bild på det. Det blir tyvärr inte förrän till helgen då det inte är in min närhet just nu.
Citera
2018-06-06, 23:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har för mig nypriset på bordet var ca 60 000 kr. Jag undrar om det kan stämma?
En ny Volvo kostade 1966 runt 20 000kr och 60 000kr då motsvarar typ 550 000kr idag.
Citera
2018-06-06, 23:54
  #5
Medlem
jipeesss avatar
marmor är egentligen ett skitmaterial och billigt,
dyraste naturmarmorn jag stött på ligger runt 1500:-/m2 (20 mm tjocklek),

såvida bordet inte tillhört nån stor kändis eller kung är det inte värt många hundralappar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback