Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-07-03, 21:31
  #73
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ungefär lika stor som att socialtjänsten skulle bry sig om att öppna en utredning efter ett anonymt samtal om lekande barn i trädgården.


Jag måste fråga.
Har du själv någon allvarligt fel i huvudet?

Budskapet har tydligen inte nått fram till dig än... Men det verkar som om du känner dig lite provocerad...
__________________
Senast redigerad av RZLA 2018-07-03 kl. 21:35.
Citera
2018-07-03, 21:37
  #74
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Budskapet har tydligen inte nått fram till dig än... Men det verkar som om du känner dig lite provocerad...
Vilket budskap?
Citera
2018-07-03, 21:37
  #75
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilket budskap?

Läs igen.. Tänk... Kom igen!
Citera
2018-07-03, 21:43
  #76
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Läs igen.. Tänk... Kom igen!
Jag kan bara tolka det som om du själv spårat ur så mycket att du inte ens vet vad ditt budskap skulle vara .....

Och med det får jag väl betrakta diskussionen som avslutad .
Citera
2018-07-03, 21:46
  #77
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag kan bara tolka det som om du själv spårat ur så mycket att du inte ens vet vad ditt budskap skulle vara .....

Och med det får jag väl betrakta diskussionen som avslutad .

Så du har tappat läsförmågan? Tänk att det inte ens var oväntat!
Citera
2018-07-03, 21:49
  #78
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxis
Grannarna i villan bredvid oss har på senaste tiden börjat ta ut sina barn på gatan för lek o cykling.
Dvs ungarna cyklar och springer runt på hela gatan och skriker, skrattar och låter otroligt mycket.
Enda problemet är att det är mellan 21-23.30 tiden.

Har sagt till pappan flera kvällar i rad nu, men han säger bara "jaja, 10 min till", och verkar inte bry sig överhuvudtaget.
Mina barn har flera gånger vaknat av deras skrikande, har själv svårt att somna och den allmänna kvällstrivseln förstörs.

Har ni några tips på vad man kan göra?
Eller är det bara att bita ihop eller flytta som gäller?
Som sagt var ..
Stäng sovrumsfönstret
Skaffa öronproppar
Flytta till något isolerat från andra.

Vi lever i Sverige - här hörs och finns vi på sommaren. Bor du bebyggt och det är dödstyst i området så kan du fundera på katastrof eller Sverige i avgörande match.
Citera
2018-07-06, 09:00
  #79
Medlem
oyegies avatar
Jag har några dagis/lågstadieungar (utländska) som är ute och härjar hela dagen fram till nästan midnatt,springer runt och skriker som de vore jagade av nån mördare, ringer på porttelefon och ringklockor stup i kvarten.
Kan ju knappast vara barn som bara leker snarare terrar folk som inte passar deras världsbild.
Citera
2018-07-06, 13:16
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Jag har några dagis/lågstadieungar (utländska) som är ute och härjar hela dagen fram till nästan midnatt,springer runt och skriker som de vore jagade av nån mördare, ringer på porttelefon och ringklockor stup i kvarten.
Kan ju knappast vara barn som bara leker snarare terrar folk som inte passar deras världsbild.

Det är vardag för invandrare, det är så de beter sig. Det är inte terror för dem, det är normalt. Kolla på deras hemländer.
Citera
2018-07-06, 13:56
  #81
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Jag har några dagis/lågstadieungar (utländska) som är ute och härjar hela dagen fram till nästan midnatt,springer runt och skriker som de vore jagade av nån mördare, ringer på porttelefon och ringklockor stup i kvarten.
Kan ju knappast vara barn som bara leker snarare terrar folk som inte passar deras världsbild.
DET är ju något helt annat än en pappa som leker med sina barn på sin egen tomt.
Citera
2018-07-06, 23:00
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som sagt var ..
Stäng sovrumsfönstret
Skaffa öronproppar
Flytta till något isolerat från andra.

Vi lever i Sverige - här hörs och finns vi på sommaren. Bor du bebyggt och det är dödstyst i området så kan du fundera på katastrof eller Sverige i avgörande match.

Det jävliga är att det inte hjälper att stänga fönster och sätta in öronproppar i öronen . Ljuden dämpas endast men kvarstår ändå . Nej det enda som hjälper är att folk lär sig stava till ordet HÄNSYN , men det är nog för mycket begärt då man ser nivån på stavning på flb!
Citera
2018-07-08, 12:22
  #83
Medlem
Vilken knivig fråga! Har pappan en fru? Du kanske borde prata med henne också.
Citera
2018-07-08, 17:31
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Otroligt.
Detta är inlägg 20 i tråden o ingen har ännu ställt frågan om etnicitet på familjen.
Normalt brukar det komma bland de fem första o normalt så skakar jag på huvudet.
Så, nu är det min tur.
Vilken etnicitet är det på familjen? När började problemet?
För det låter som en muslimsk familj, mitt under brinnande Ramadan.

Men jag fortsätter att spä på fördommarna.
Har en bekant muslim (svensk till råga på allt) samt bor i ett berikat område.
När de svenska barnen försvinner på kvällen är de muslimska kvar ute till riktigt sent.

Att jag ens nämner det är för att se om någon kan ge en logisk förklaring till detta. Räknar kallt med att få tio svar på att muslimer är dumma i huvudet. Men någon kanske inte är dum i huvudet o kan ge ett bra svar.

"Muslimer är dumma i huvudet"

Tänk så olika erfarenheter man kan ha. Jag var på vippen att fråga om TS var muslim...
De muslimer jag har träffat stoppar sina unbgar i säng redan vid nio och ringer störningsjouren om en granne har på TV:n för högt fem över nio.

Och tvärtom så har jag sett många "mörka" som låter ungarna göra vad de vill hur länge de vill.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback