Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-12-18, 02:51
  #25
Avstängd
fredenJesuss avatar
Gud är ljus. inget mörker finns i Honom.


Men sen finns det en Satans Djävel också som kan "göra om sig till ett ljusets ängel" tror jag det står i den heliga bibeln. och jag råkar anse mig vittne till den Phan. det var väl två år sedan ganska exakt en kväll. Och jag hade en syn jag knappast lär glömma i första taget. Jag låg i sängen och vilade. var ganska lugnt tills det framför mig dök upp en galen djävel framför mig. Hade jag inte vetat bättre kunde jag lika gärna trott att det var Herren själv. utan att tveka direkt. Det var som om han var påtänd av helvetet. och han gormade och skrek. jag hörde som om jag befann mig i en stadium där det spelades hög musik och som om jag hörde och såg alla hårdrockare idol. det var som om han pratade. men det var VÄRLDENS HÅRDROCK. Hans trudelutt för mig går så här: MÖRDA DEM. DÖDA DEM. MÖRDA DEM. DÖDA DEM. MÖRDA DE. om och om igen. totalt sinnessjukt. vart jag än vände mig så hade jag han framför mig.


mörker är det som ogudaktiga gömmer sig och söker sin tillflykt i. dessutom dit de som inte omvänder sig / de ogudaktiga , kommer få befinna sig i evigheten. det kommer att bli mycket ve och jämmer.

passa på att ödmjuka er medan man har chansen. sök Herren Jesus som ett barn och med rena intentioner och hjärtan. tänk att vara kungar och drottningar i evigheten
verkligheten är långt mer fantastisk än vad e de tutar i oss i satans religioner och genom kärringar lögner och vanföreställningar. ja tom härligare och bättre än den av oss som delar med sig av den visaste av tolkning av den heliga skriften. orden räcker inte till

det finns en Satans tolkning och Djävulska intentioner som man nig knappast inte bör blunda för. tro hopp och kärlek gäller. Men störst av allt är kärleken. pröva allt och behåll set som är Gott. bara Gud är God.


kärleken är inte *knappast kanske är bättre ordval. vad vi vill att det ska vara.
__________________
Senast redigerad av fredenJesus 2020-12-18 kl. 03:39.
Citera
2020-12-18, 13:09
  #26
Medlem
den-kristnes avatar
Profeten Jesaja:

Citat:
Isa.8:20 To the law and to the testimony: if they speak not according to this word, it is because there is no light in them.

Jesus:

Citat:
Matt.6:22 Ögat är kroppens lykta. Om nu ditt öga är friskt, så får hela din kropp ljus. 23 Men om ditt öga är fördärvat, då bliver hela din kropp höljd i mörker. Är det nu så, att ljuset, som du har i dig, är mörker, huru djupt bliver då icke mörkret!
__________________
Senast redigerad av den-kristne 2020-12-18 kl. 13:12.
Citera
2020-12-18, 14:19
  #27
Medlem
zubbis777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
Gud är ljus. inget mörker finns i Honom.


Men sen finns det en Satans Djävel också som kan "göra om sig till ett ljusets ängel" tror jag det står i den heliga bibeln. och jag råkar anse mig vittne till den Phan. det var väl två år sedan ganska exakt en kväll. Och jag hade en syn jag knappast lär glömma i första taget. Jag låg i sängen och vilade. var ganska lugnt tills det framför mig dök upp en galen djävel framför mig. Hade jag inte vetat bättre kunde jag lika gärna trott att det var Herren själv. utan att tveka direkt. Det var som om han var påtänd av helvetet. och han gormade och skrek. jag hörde som om jag befann mig i en stadium där det spelades hög musik och som om jag hörde och såg alla hårdrockare idol. det var som om han pratade. men det var VÄRLDENS HÅRDROCK. Hans trudelutt för mig går så här: MÖRDA DEM. DÖDA DEM. MÖRDA DEM. DÖDA DEM. MÖRDA DE. om och om igen. totalt sinnessjukt. vart jag än vände mig så hade jag han framför mig.


mörker är det som ogudaktiga gömmer sig och söker sin tillflykt i. dessutom dit de som inte omvänder sig / de ogudaktiga , kommer få befinna sig i evigheten. det kommer att bli mycket ve och jämmer.

passa på att ödmjuka er medan man har chansen. sök Herren Jesus som ett barn och med rena intentioner och hjärtan. tänk att vara kungar och drottningar i evigheten
verkligheten är långt mer fantastisk än vad e de tutar i oss i satans religioner och genom kärringar lögner och vanföreställningar. ja tom härligare och bättre än den av oss som delar med sig av den visaste av tolkning av den heliga skriften. orden räcker inte till

det finns en Satans tolkning och Djävulska intentioner som man nig knappast inte bör blunda för. tro hopp och kärlek gäller. Men störst av allt är kärleken. pröva allt och behåll set som är Gott. bara Gud är God.


kärleken är inte *knappast kanske är bättre ordval. vad vi vill att det ska vara.

Jag tänkte precis på det fetmarkerade igår. Jag har varit i en existentiell kris nu ett tag (vilket inte har varit roligt alls, kan jag försäkra), och igår så liksom slog det mig att "Detta är inte livet. Detta, det jag lever nu, kan omöjligt vara det livet handlar om. All denna ångest, depression och lidande kan omöjligt vara det livet handlar om.", i likhet med ditt inlägg. "Det måste finnas mer än det här", tänkte jag. Jag ställde mig även frågan varför jag under årens lopp har reducerats till ett skal av mitt forna jag, och hur detta var möjligt. Jag brukade ha stora drömmar och en stor livslust, som grusades till följd av olyckor, missförstånd och oturliga omständigheter. Det är verkligen helt absurt, tänkte jag för mig själv. Jag frågar mig själv således (och Gud) varje dag vad jag bör göra av mitt liv, men än så länge har jag inte kommit fram till något konkret svar.
Jag gillade ditt inlägg. Har du några tankar kring det jag skrivit?
Citera
2020-12-18, 21:18
  #28
Avstängd
fredenJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zubbis777
Jag tänkte precis på det fetmarkerade igår. Jag har varit i en existentiell kris nu ett tag (vilket inte har varit roligt alls, kan jag försäkra), och igår så liksom slog det mig att "Detta är inte livet. Detta, det jag lever nu, kan omöjligt vara det livet handlar om. All denna ångest, depression och lidande kan omöjligt vara det livet handlar om.", i likhet med ditt inlägg. "Det måste finnas mer än det här", tänkte jag. Jag ställde mig även frågan varför jag under årens lopp har reducerats till ett skal av mitt forna jag, och hur detta var möjligt. Jag brukade ha stora drömmar och en stor livslust, som grusades till följd av olyckor, missförstånd och oturliga omständigheter. Det är verkligen helt absurt, tänkte jag för mig själv. Jag frågar mig själv således (och Gud) varje dag vad jag bör göra av mitt liv, men än så länge har jag inte kommit fram till något konkret svar.
Jag gillade ditt inlägg. Har du några tankar kring det jag skrivit?
ja våra hjärnor lär kunna spela oss ett spratt lätt. möjligt att det ofta handlar om satanisk infiltration. men hjärtat är viktigast. personligen kommer jag ibland i tankebanor där det blir som om allt jag försöker tänka på och som skett. är helt åt helvete. alltid någon att skylla på dessutom. Men det är lätt att vara efterklok och inte minst att projicera siTT eget hjärtas smutsiga på andra. Det är ju knappast inte utan anledning som namnet Satan har betydelsen för anklagaren. samt att åklagarmyndighetens symbol är en hand som pekar med sina fingrar. medan det i den heliga bibeln i en vers i GT står att Herren säger att när vi slutar att peka finger och prata fördärvligt så ska vi få höra Han säga "här är Jag". Isaiah 58:9

man kan se djävulskap som välsignelser (iaf när det gäller ens egna erfarenheter). prövningar i att se om man förlåter och ber för ens fiender. Möjligen får man inte uppleva den största lyckan om man inte lidit med Herren. men bönen som Jesus lärde ut innehåller ju faktiskt önskan till vår himmelska Fader om att inte utsätta oss för prövningar. dessutom sade Han något i stil med, när ni ber - tro då att er bön redan gått i uppfyllelse, så är det er givet.

sen är det ju en annan sak vart man väljer att vara i sitt medvetna. himmelen lär vara ett stort NU och det rekommenderas det ju att söka. att gå med huvudet bland molnen kan ju vara fördelaktigt faktiskt och tror jag haft en sådan dröm faktiskt. Eller alltså det var som om jag befann mig i himmelen. massa moln överallt. Och mot mig kommer det ett helt gäng med demoner. som en patrull. och de var som utrustade med hinkar. och så vaknade jag upp i en mycket blöt säng. jag tror det finns många "himlar" men Satan är bakom dem alla utom en, där Jesus är Kung.

man kan söka Jesus och få reda på Hans vilja för ens liv och det är något jag själv försöker att göra. omvändelse varje dag är rätt tror jag. och att söka Honom / Guds rike som om man vore ett barn. Jag hoppas du mår bättre framöver och att du söker ljuset. Jesus lär hjälpa alla som vill till sanningen och ljuset och kärleken med rena intentioner.
__________________
Senast redigerad av fredenJesus 2020-12-18 kl. 21:39.
Citera
2020-12-18, 21:47
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
När man läser Bibeln så står det mycket om att man ska följa ljuset, men dom flesta väljer ändå att följa mörkret.
Och det står också att där är gott om folk som jobbar med att göra ljuset till mörker och mörkret till ljus. Vi prata givetvis om Gott Ont, Sanning lögn, Gud Satan,

Men vad är då ljuset och vad är mörkret?
Om man står i totalt mörker och man tänder en oljelampa då ser man ljuset och det som är omkring det med sina egna ögon. Det är ljus och man ser det som finns.

Men hur är det med tro på Gud? Följer man ljuset då? Jag kan inte se Jehova och hans tron och hans himmel. Jag kan inte se Jesus sitta och lyssna på mina böner. DET ÄR MÖRKER FÖR MIG!
Kan det inte vara så att Bibeln varnar oss för att tro på folk som Paulus och andra som uppmanar oss att tro och följa något vi inte ser. Ha hopp i något som ingen kan se med egna ögon.

Så vad är då ljus i detta sammanhang med Gud? Är det inte att vi människor inte är djur.
Att vi är varelser som har ett samvete som säger åt oss att göra världen bättre själva.
Det är ljus som vi alla ser, men inte vill följa.

Om du inte ens vet skillnaden, hur kan du påstå att de flesta väljer mörkret?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback