Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-06, 15:59
  #1
Medlem
Amors avatar
https://www.facebook.com/jenny.weime...56107604295269

Fick syn på detta några dagar i efterhand, men det här är ett ganska sensationellt faktiskt. Charlie Weimers är alltså kanslichef för Kristdemokraterna i Bryssel och var tidigare ungdomsförbundets ordförande. Nu lämnar hans fru Kristdemokraterna och går över SD.

Om man läser igenom kommentarsfältet ser man en ganska stor förståelse från många av hennes gamla vänner i KD.

Vågar man tro att Charlie Weimers också är på väg att gå över. I så fall får Sverigedemokraterna en riktigt skickligt och intellektuellt kapabel person på sin sida.

Får vi se fler namnkunniga Kristdemokrater som går över till SD nu när det ser ut som att KD kommer åka ur riksdagen?
Citera
2018-06-06, 16:39
  #2
Medlem
medelklassmans avatar
Riktigt bra
Vi behöver fler exempel av det här slaget.

En liten falang i KD samt KDU har åtminstone försökt förmå partiet att anamma en tydlig borgerlig och familjeorienterad profil.
Ta avstånd från Dö och det snömos av massinvandringsvurmande, snällism aningsloshet inför den samhällsutveckling som kulturmarxism, globalism och identitetspolitik som Reinfelderan uppmuntrat och accepterat.

Men motståndet är kompakt från aningslosa tanter och och de socialliberaler inom partiet som nu håller på och för partiet ur riksdagen.
Ta afghanomrostningen där ondskans två representanter i form av den falsksjungande Roland Utbult, Annika Eklund röstar emot och med jämna mellanrum dyker förre partiledaren Svensson upp och drar några massinvandringspositiva omkvaden som undererminerar Ebba Busch Thors diminutiva omsvangningsforsok.

Nu är det försent inför valet för aktiva KD politiker att byta till SD men visst kommer många KD väljare att göra valet att gå över och byta parti.

Tidigare har även kd politikern Gunilla Gome'r
Bytt till SD.
Hoppas fler följer efter.
__________________
Senast redigerad av medelklassman 2018-06-06 kl. 16:41.
Citera
2018-06-06, 16:49
  #3
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
https://www.facebook.com/jenny.weime...56107604295269

Fick syn på detta några dagar i efterhand, men det här är ett ganska sensationellt faktiskt. Charlie Weimers är alltså kanslichef för Kristdemokraterna i Bryssel och var tidigare ungdomsförbundets ordförande. Nu lämnar hans fru Kristdemokraterna och går över SD.

Om man läser igenom kommentarsfältet ser man en ganska stor förståelse från många av hennes gamla vänner i KD.

Vågar man tro att Charlie Weimers också är på väg att gå över. I så fall får Sverigedemokraterna en riktigt skickligt och intellektuellt kapabel person på sin sida.

Får vi se fler namnkunniga Kristdemokrater som går över till SD nu när det ser ut som att KD kommer åka ur riksdagen?

Tycks verkligen vara en bra värvning. Flera Kristdemokrater borde lämna likt henne. Det är bara inse att KD, M, L och C aldrig kommer inta en linje ens i närheten av den beskrivning Jenny Weimer ger i sitt inägg. Det är lågt i tak och finns mängder med människor inom de partierna som går i försvarsställning direkt och börjar yla om 'människors lika värde' eller andra plattityder utan argument. Vi kommer aldrig nå en förändring i Sverige om det ska ske genom dessa partier. Det går inte. Kolla bara på den sjungande tomten under riksdagsdebatten om Afghan-amnestin. Hur ska ett sådant KD kunna ens förändra migrationspolitiken ens några grader?

Skulle vara bra om några inom KD hoppar av och bildar ett konservativt KD i Sverige fritt från Afghan-amnesti-aktivister och öppna gränser-krigare. Ett djupt humanistiskt parti som ser att man kan göra ofantligt större skillnad på plats än att ta hit hundratusentals människor, varför inte kombinerat med en parallell missionstanke och ett fokus på att hjälpa förföljda kristna. Ett KD som förstår att även om man kan vända andra kinden till är Gud också en straffande Gud, och gör man fel ska straffet vara hårt. "Öga för öga, tand för tand" (3 mos 24:20). Tror de har ca 10% av väljarna att hämta, kanske mer, Sverige är sekulärt men tror på Gud eller 'en högre makt' och dessutom djupt präglat av kristna värderingar utan att göra något väsen av det, i klassisk protestantisk stil.

Intressant att se tonen i kommentarerna. Rätt långt ifrån de "är du SD, ta bort mig som vän" som florerade för några år sedan på FB. Gratulationer till hennes vänner som tycks vara mogna och vuxna nog att möta hennes politiska beslut på ett värdigt vis.
Citera
2018-06-06, 16:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
https://www.facebook.com/jenny.weime...56107604295269

Fick syn på detta några dagar i efterhand, men det här är ett ganska sensationellt faktiskt. Charlie Weimers är alltså kanslichef för Kristdemokraterna i Bryssel och var tidigare ungdomsförbundets ordförande. Nu lämnar hans fru Kristdemokraterna och går över SD.

Om man läser igenom kommentarsfältet ser man en ganska stor förståelse från många av hennes gamla vänner i KD.

Vågar man tro att Charlie Weimers också är på väg att gå över. I så fall får Sverigedemokraterna en riktigt skickligt och intellektuellt kapabel person på sin sida.

Får vi se fler namnkunniga Kristdemokrater som går över till SD nu när det ser ut som att KD kommer åka ur riksdagen?

Eftersom KD troligen kommer åka ur riksdagen är det en "shortcut" för kunna stanna vid köttgrytorna att gå över till SD.

Absolut kommer vi se fler KD gå över.
Citera
2018-06-06, 18:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Eftersom KD troligen kommer åka ur riksdagen är det en "shortcut" för kunna stanna vid köttgrytorna att gå över till SD.

Absolut kommer vi se fler KD gå över.

Min gissning också. Jag är övertygad om att de faktiskt är emot invandringen, men hade KD legat närmare 10% så hade de knappast hoppat av.
Citera
2018-06-06, 18:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
https://www.facebook.com/jenny.weime...56107604295269

Fick syn på detta några dagar i efterhand, men det här är ett ganska sensationellt faktiskt. Charlie Weimers är alltså kanslichef för Kristdemokraterna i Bryssel och var tidigare ungdomsförbundets ordförande. Nu lämnar hans fru Kristdemokraterna och går över SD.

Om man läser igenom kommentarsfältet ser man en ganska stor förståelse från många av hennes gamla vänner i KD.

Vågar man tro att Charlie Weimers också är på väg att gå över. I så fall får Sverigedemokraterna en riktigt skickligt och intellektuellt kapabel person på sin sida.

Får vi se fler namnkunniga Kristdemokrater som går över till SD nu när det ser ut som att KD kommer åka ur riksdagen?
Hon ser bra ut, är vältalig, samt verkar ha något innanför pannbenet. Och kvinna! Utmärkt! Det kan bli en kvinnlig flodvåg fram till september.
Citera
2018-06-06, 18:41
  #7
Medlem
rostigamazons avatar
Smart byte, hon behöver bara byta ut k mot s KD-SD.
Tror vi kommer få se fler politiker från andra partier som går över till SD.
Citera
2018-06-06, 19:41
  #8
Medlem
flashbackdasens avatar
Väldigt intressant skrivet på hennes Facebook:

Citat:
I början av vår tid i Bryssel hörde vänner och familj ibland av sig oroliga för säkerheten i vår nya stad. Sanningen att säga var ”Brussels lockdown” för mig som höggravid dagar av mörker och framtidsångest.
Våra barn har alltid varit fascinerade av de soldater som varit en del av gatubilden under hela minstingens liv. För dem är automatkarbiner en vanlig syn - när jag flyttade till Bryssel som 26-åring var det något jag såg för första gången. Många frågor, och vi försöker svara på ett lämpligt sätt till två små oskuldsfulla barn: ”Soldaterna skyddar de snälla mot de dumma”. Vår äldsta dotter vinkar ibland blygt till de modiga män och kvinnor som är beredda att riskera sina liv för oss. ”Vad vill de dumma göra, mamma?”…
Den 22 mars 2016 och den 7 april 2017 är dagar som jag aldrig glömmer. Dagar då terrorn kom alldeles för nära.
Ja, det brukade vara våra vänner som skickade oroliga meddelanden efter Aktuellts nyhetssändning. Nu är det vi som oroar oss om det finns en framtid för våra barn i ett Sverige där även idyllen Lysekil har blivit en orolig plats på grund av en invandringsvolym som saknar historiskt motstycke. Där problemet med destruktiva krafter som gör livet otryggt – och därigenom begränsar lokalbefolkningens frihet - sprider sig i Sverige.

Den demografiska förändring som sker i Sverige där gruppen med utomeuropeisk bakgrund ökar kraftigt, samtidigt som gruppen med svensk bakgrund minskar, kommer att förändra Sverige i grunden. Inte på grund av hur vi ser ut utan på grund av att de normer och seder som utgör grunden för den kultur vi är fostrade i inte längre kommer att vara utgångspunkten för en väldigt stor andel av vår befolkning. I ett sådant läge kommer inte tomma slagord om att ”mångfald berikar” att ta oss framåt som samhälle. Jag är inte beredd att möta islamister på halva vägen. Jag tänker inte börja förhålla mig till att klankulturer dominerar i vissa delar av Sverige. Jag vill att mina döttrar ska kunna röra sig lika fritt som jag kunde göra.
För ja, jag tycker på fullt allvar att principen om att ta seden dit man kommer fortfarande håller.
Men min instinkt är att göra som jag gjorde när jag som cyklande femåring ner för en alldeles för hög backe fick panik: blunda för att jag inte visste hur jag skulle bromsa. Snart 25 år senare kan jag inte stänga ögonen och hoppas att fallet inte blir alltför hårt - då jag nu är mamma och har som skyldighet att skydda mina barn.
Det är akut men det får inte vara för sent att göra det som är möjligt för att säkerställa att svensk kultur och lagar kommer prägla Sverige under kommande århundraden. Därför har jag valt att bli medlem i Sverigedemokraterna.
Citera
2018-06-06, 21:44
  #9
Avstängd
RagataChristies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Hon ser bra ut, är vältalig, samt verkar ha något innanför pannbenet. Och kvinna! Utmärkt! Det kan bli en kvinnlig flodvåg fram till september.

Och vänder om innan galgen. Ja, jättebra, men hur fan ska man kunna lita på kappvändare? Vi som fattade det här redan på mellanstadiet, hur ska vi kunna ta sådana här personer på allvar?
Citera
2018-06-06, 21:49
  #10
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Och vänder om innan galgen. Ja, jättebra, men hur fan ska man kunna lita på kappvändare? Vi som fattade det här redan på mellanstadiet, hur ska vi kunna ta sådana här personer på allvar?

Samtidigt tycker jag inte det är irrelevant om det handlar om en tidigare fanatisk PK-politruk eller någon som inte heller tidigare har aktivt torgfört den värsta PK-propagandan, eller t.o.m. har kritiserat den (sådana finns faktiskt inom delar av 7K). Obs, att jag inte vet vilket som gäller i det här fallet.

Edit: Säkert är att inlägget är högst genomtänkt, så hon har definitivt tänkt på dessa saker sedan en tid tillbaka.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-06-06 kl. 21:51. Anledning: Edit
Citera
2018-06-06, 21:56
  #11
Avstängd
RagataChristies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Samtidigt tycker jag inte det är irrelevant om det handlar om en tidigare fanatisk PK-politruk eller någon som inte heller tidigare har aktivt torgfört den värsta PK-propagandan, eller t.o.m. har kritiserat den (sådana finns faktiskt inom delar av 7K). Obs, att jag inte vet vilket som gäller i det här fallet.

Edit: Säkert är att inlägget är högst genomtänkt, så hon har definitivt tänkt på dessa saker sedan en tid tillbaka.

Jag vet egentligen inget om just henne och hon kanske verkligen varit rationell och jobbat för det i sitt parti. Om så är fallet ber jag alla som läser detta att bortse från det nedan. Rant nedan är generell för folk som vänder om i grevens tid.

Är det passande att vända om nu, när det inte kostar något samt hänvisa till bla moderskapet som en grund? (egomotiv som ändrat karaktär) Har man inte fattat det här tidigare ska man vara städare inom rörelsen idag.

Är detta ett typexempel på en person som när det hettar till i hennes egen vardag direkt börjar agera men innan dess? Hur FAN kan man vara så dum i huvudet? Men ok, bra att folk vänder om. Men att det ska ta så förbannat lång tid och först när egna intressen hotas, är tamejfan skamligt.
__________________
Senast redigerad av RagataChristie 2018-06-06 kl. 21:59.
Citera
2018-06-06, 21:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Samtidigt tycker jag inte det är irrelevant om det handlar om en tidigare fanatisk PK-politruk eller någon som inte heller tidigare har aktivt torgfört den värsta PK-propagandan, eller t.o.m. har kritiserat den (sådana finns faktiskt inom delar av 7K). Obs, att jag inte vet vilket som gäller i det här fallet.

Edit: Säkert är att inlägget är högst genomtänkt, så hon har definitivt tänkt på dessa saker sedan en tid tillbaka.
Precis, har hon tillhört den tysta majoriteten är det illa, men inte lika illa som om hon tillhört sorten högröstade PK-propgandister. Just kvinnor ska vi välkomna extra mycket just nu, de kan, i den bästa av världar, ge en jordskredsseger till SD. Finspång får vi ta sen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback