Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-06, 13:57
  #1
Medlem
Hej

Jag har en bror som spelar Wii U för mycket så vill jag stänga av den utan att han veta vad som har hänt. Alltså det går inte tex.stänga av Wi-Fi eller dra ut sladden eftersom han kan upptäcka det, så har ni nån annan method som jag kan göra för att stänga av den tillfällig?
( OBS! min brorsa är 11 år)

Mvh!
Citera
2018-06-06, 14:02
  #2
Medlem
sojapojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aysa
Hej

Jag har en bror som spelar Wii U för mycket så vill jag stänga av den utan att han veta vad som har hänt. Alltså det går inte tex.stänga av Wi-Fi eller dra ut sladden eftersom han kan upptäcka det, så har ni nån annan method som jag kan göra för att stänga av den tillfällig?
( OBS! min brorsa är 11 år)

Mvh!

Du kan ju också bete dig som en vuxen mogen person och helt enkelt säga åt han att du tycker han spelar för mycket. Ge han ett ultimatum, antingen minskar han på spelandet eller så konfiskerar du det.

Att göra sånt bakom ryggen på folk är otroligt omoget.
Citera
2018-06-06, 14:22
  #3
Medlem
Ja, jag vet att göra sig bakom ryggen är omoget men jag har sagt det 100ggr men han spelar fortfarande för mycket...

Jag frågar er hjälp för stänga av det inte för ge råd till honom....
Citera
2018-06-06, 14:28
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Stäng av strömmen. Säg att det rör hela staden. Vad vill du exakt ha råd om? Han spelar för mycket ta upp det med honom. Finns liksom inte mycket annat du kan göra åt saken.
Citera
2018-06-06, 14:48
  #5
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aysa
Hej

Jag har en bror som spelar Wii U för mycket så vill jag stänga av den utan att han veta vad som har hänt. Alltså det går inte tex.stänga av Wi-Fi eller dra ut sladden eftersom han kan upptäcka det, så har ni nån annan method som jag kan göra för att stänga av den tillfällig?
( OBS! min brorsa är 11 år)

Mvh!

Vad säger era föräldrar om att din ohängde bror spelar för mycket?
Citera
2018-06-06, 15:11
  #6
Medlem
Hitta på grejer utan honom. Kom hem och berätta hur kul det var. Nästa gång vill han följa med istället för att spela.

Hjärnan tänker kortsiktigt. Han vill ha underhållning och enklaste sättet för honom är tvspel, som för många unga idag. Han kommer inte sluta för att man säger åt honom det. Därför kan man "locka" med annat istället för att säga åt honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback