Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-06, 07:47
  #1
Medlem
Jag bor i en bostad som hyrs ut av min arbetsgivare. Arbetsgivaren står även för internet. Om jag vill surfa på ex flashback (som nu) och skaffar en VPN (EX hotspot), visst har jag förstått rätt om jag då påstår att min arbetsgivare inte kan se att någon i uppkopplingskedjan (jag) varit inne på flashback?
Citera
2018-06-06, 08:23
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammowar
Jag bor i en bostad som hyrs ut av min arbetsgivare. Arbetsgivaren står även för internet. Om jag vill surfa på ex flashback (som nu) och skaffar en VPN (EX hotspot), visst har jag förstått rätt om jag då påstår att min arbetsgivare inte kan se att någon i uppkopplingskedjan (jag) varit inne på flashback?
Precis, de kan inte alls se vad du gör på nätet
Citera
2018-06-06, 08:53
  #3
Moderator
vhes avatar
IT-säkerhet: allmänt --> Nätverk: mjukvara
/Moderator
Citera
2018-06-06, 08:57
  #4
Medlem
Arbetsgivaren ser dock att du aktiverar VPN på hans lina - han kanske vill veta varför du betalar för vpn när det fria internettet ju ingår i lönen....

USA säger att man skall ha 3...en för jobb, en privat och en som arbetsgivaren ser....det blir ca 2.5 dator.....
__________________
Senast redigerad av Bacto 2018-06-06 kl. 09:02.
Citera
2018-06-06, 09:05
  #5
Medlem
Att arbetsgivaren ser att ett VPN används känns inte som någon större fara, det är väl bara att säga att man pysslar med bankärenden och vill vara säker "när det finns så mycket nätbedrägerier överallt"
Citera
2018-06-06, 09:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammowar
Att arbetsgivaren ser att ett VPN används känns inte som någon större fara, det är väl bara att säga att man pysslar med bankärenden och vill vara säker "när det finns så mycket nätbedrägerier överallt"

Så ursäkten till att man är i en vpn på arbetsgivarens -ä är att man gör bankärenden - då måste man göra bankärrenden varje dag....du ser att det inte fungerar.

Vad man gör är att köper en helt ny lina utav ett företag som säljer modem.
Citera
2018-06-06, 16:23
  #7
Medlem
Jag skulle ha köpt eget internet om det var möjligt, men det är det inte här. Det är ett lite speciellt boende de har för personal. Om man tradear med aktier så är det väl troligt att man av vana har på VPN, eller?
Citera
2018-06-06, 16:40
  #8
Medlem
Milldues avatar
Det finns otaliga saker som är bra med VPN

1 Mindre reklam på skärmen och i E-posten
2 Mindre risk för att hackas
3 Säkrare online shopping
4 Säkrare bank och spel hantering
5 Förbättrad privatprofil
6 Svårare för ex Google Facebook och andra att skapa fullständiga profiler för ditt surfande.

Att använda VPN är som att skicka ett rekommenderat brev med information istället för att skriva allt på ett vykort och sedan låta otaliga människor läsa det på vägen till mottagaren.

Finns ingen människa som vill skriva sitt kreditkortsnummer och pin kod på ett vykort och limma fast kreditkortet på vykortet ?

SSL kryptering är skit jämfört med de krypteringsmetoder vpn företagen har. Använd VPN som inte är Svenska och inte har loggar.
Citera
2018-06-06, 19:11
  #9
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammowar
Jag bor i en bostad som hyrs ut av min arbetsgivare. Arbetsgivaren står även för internet. Om jag vill surfa på ex flashback (som nu) och skaffar en VPN (EX hotspot), visst har jag förstått rätt om jag då påstår att min arbetsgivare inte kan se att någon i uppkopplingskedjan (jag) varit inne på flashback?
Säg bara att du har det som ett extra skydd när du handlar på nätet osv. Men hur skulle han ens få reda på att du använder VPN?
Citera
2018-06-24, 09:04
  #10
Medlem
Strunta i VPN. Använd TAILS i stället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback