Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-06, 01:21
  #1
Medlem
HardSteeles avatar
Det är väl vid det här laget svårt att förneka att människan har påverkat och förändrat klimatet på flera sätt. Dessutom är stora delar av mänskligheten på flykt eller lever i misär. Våld och mord är numera vardag även i civiliserade samhällen. Mitt i alltihop dyker det upp instruktioner om hur man överlever när kriget eller krisen kommer...
Vet regeringen något som inte jag vet? Är krisen på väg? Är vi som civilisation närmre undergång än vad jag trott?
Citera
2018-06-06, 01:33
  #2
Medlem
Vi befinner oss i en tid som är skrämmande lik mellankrigstiden.
Länderna rustar upp. Man bråkar om handelsavtal. Högerpopulister vinner sympatier i hela världen..
En ordentlig börskrasch och sen är vi där igen..

Det blåser upp till kuling
Citera
2018-06-06, 01:43
  #3
Medlem
HardSteeles avatar
Men varför denna instruktionsbrochyr? Är kollapsen närmre än vi tror?
Citera
2018-06-06, 01:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HardSteele
Men varför denna instruktionsbrochyr? Är kollapsen närmre än vi tror?


klart den är kolla bara hur det ser ut på gator och torg invandrare som misshandlar våra barn våldtar våra barn och systrar dom mördar oss och dom får inte så mycket som en örfil tillbaka så kriget är nära för löfven kommer inte stiga ner frivilligt det har han sagt och skulle SD vinna valet då kommer kommunisterna och invandrarna börja bråka något så in i helvete räcker man tittar på dom så är dom igång
Citera
2018-06-06, 02:27
  #5
Avstängd
Det är 0% risk att nån utomstående skulle invadera Sverige....att du fick broschyren i brevlådan var enbart information.
Citera
2018-06-06, 02:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HardSteele
Men varför denna instruktionsbrochyr? Är kollapsen närmre än vi tror?

Det är väll mer att valet är närmare en vi tror.
Citera
2018-06-06, 02:39
  #7
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardSteele
Men varför denna instruktionsbrochyr? Är kollapsen närmre än vi tror?
I dag och i morgon är hela hemvärnet mobiliserat. Tillfällighet?
Citera
2018-06-06, 02:48
  #8
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardSteele
Men varför denna instruktionsbrochyr? Är kollapsen närmre än vi tror?

Som någon annan sa, broschyren var helt jävla värdelös, den sa inget som en sund människa redan fattat. Ha proviant och vatten, ficklampa samt verktyg.. No shit Sherlock, hade jag redan förberett sedan länge.

Och JA kollapsen är nära. Om du ser vad som sker nu, vad tror du händer när välfärden kollapsar, för det kommer den garanterat att göra.

Titta bara på hur polismyndigheten, sjukvården och skolan ser ut nu, bättre lär det inte bli och om, förlåt när detta blir sämre är det i stort sätt obefintligt.

Invandrarna kommer ju gå ännu mer bärsärkagång då, och de andra som har kommit för bidragen och har det gott ställt där hemma tar ju sitt pick o pack och drar.

Ofattbart fräckt av våra styrande att köra landet i botten sedan skickar man ut ett Pisshäfte för att man KANSKE tror det går åt helvete.

kriget kommer inte komma utifrån, utan inifrån!
Citera
2018-06-06, 04:44
  #9
Medlem
HardSteeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
I dag och i morgon är hela hemvärnet mobiliserat. Tillfällighet?

Exakt. Jag hörde samma sak.
Citera
2018-06-06, 04:53
  #10
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardSteele
Exakt. Jag hörde samma sak.
Senaste gången var 1975. Varför just under nationaldagsfirandet?
Citera
2018-06-06, 04:57
  #11
Medlem
HardSteeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Som någon annan sa, broschyren var helt jävla värdelös, den sa inget som en sund människa redan fattat. Ha proviant och vatten, ficklampa samt verktyg.. No shit Sherlock, hade jag redan förberett sedan länge.

Och JA kollapsen är nära. Om du ser vad som sker nu, vad tror du händer när välfärden kollapsar, för det kommer den garanterat att göra.

Titta bara på hur polismyndigheten, sjukvården och skolan ser ut nu, bättre lär det inte bli och om, förlåt när detta blir sämre är det i stort sätt obefintligt.

Invandrarna kommer ju gå ännu mer bärsärkagång då, och de andra som har kommit för bidragen och har det gott ställt där hemma tar ju sitt pick o pack och drar.

Ofattbart fräckt av våra styrande att köra landet i botten sedan skickar man ut ett Pisshäfte för att man KANSKE tror det går åt helvete.

kriget kommer inte komma utifrån, utan inifrån!
Det är inte bara häftet. För ett par veckor sedan var skyddsrummen och var de finns ett hett ämne i media. Vill någon förbereda eller skrämma oss?
Citera
2018-06-06, 05:01
  #12
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardSteele
Det är inte bara häftet. För ett par veckor sedan var skyddsrummen och var de finns ett hett ämne i media. Vill någon förbereda eller skrämma oss?
Citat:
Redan i lördags höjdes värnpliktsberedskapen, säger Janse.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...arnet-inkallat
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback