Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-06-11, 08:34
  #109
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Du ska ha all rätt att förneka precis vad fan du vill.

Visst, vill du framstå som en idiot och förneka jorden är är en sfär så varsågod. Det finns en risk att förneka det uppenbara men är personer villiga att göra detta så visst, det är tillåtet att vara en idiot.
Citera
2018-06-11, 08:57
  #110
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Visst, vill du framstå som en idiot och förneka jorden är är en sfär så varsågod. Det finns en risk att förneka det uppenbara men är personer villiga att göra detta så visst, det är tillåtet att vara en idiot.
Äntligen fattar du.
Citera
2018-06-11, 09:08
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Att bli åtalad för ens åsikter är sjukt säger man.
Samtidigt tycker man att de islamiska extremister som säger att alla otrogna ska dö och våldtas på groteska sätt ska skjutas med mera, men de uttrycker ju bara deras egna åsikter?

Antingen har man absolut fria åsikter, eller inte.
Jag tycker inte. Jag anser att det måste finnas en gräns om vad man säger.
Jag är verkligen inte för en total demokrati för då får man säga och tycka vad som helst, och det är jag inte för...

Att hota med mord och våldtäkt är inte en åsikt, utan just ett hot. Att hot är olagligt är knappast något kontroversiellt.
Citera
2018-06-11, 10:01
  #112
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det skall vara ett brott att förneka ett folkmord.

Varför det?

Så dumt. Inte minst därför att det kräver åsiktspolis och kostnader för rättegångar inklusive rättsskkydd för den åtalade. Det där djävla jurist-packet kommer förstås att tjäna gott på den här apparaten.

Dessutom kommer en väldig massa människor som faktiskt fått för sig att vissa folkmord inte ägt rum att frukta för att yttra sig fritt om det. Vi borde önska dessa människor ett trevligare liv i frihet, tycker jag.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback