Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-05, 23:13
  #1
Medlem
JayGatsbys avatar
Något jag stör mig på när jag kör förbi Bergshamra är att deras vattentorn är riktigt fult. Det är stort och ligger på ett högt berg och syns överallt. Det är fult och är gjort i betong.

Något som slog mig är att skulle man göra om det så att det ser ut som ett antikt tempel så skulle det vara väldigt vackert. Det skulle dessutom vara som en förlängning av liknande stil i Ulriksdal och Haga.

Antika tempel på höga nivåer kan vara riktigt vackert. Se Valhalla i Tyskland.
https://en.wikipedia.org/wiki/Walhalla_memorial
Citera
2018-06-06, 00:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Något jag stör mig på när jag kör förbi Bergshamra är att deras vattentorn är riktigt fult. Det är stort och ligger på ett högt berg och syns överallt. Det är fult och är gjort i betong.

Något som slog mig är att skulle man göra om det så att det ser ut som ett antikt tempel så skulle det vara väldigt vackert. Det skulle dessutom vara som en förlängning av liknande stil i Ulriksdal och Haga.

Antika tempel på höga nivåer kan vara riktigt vackert. Se Valhalla i Tyskland.
https://en.wikipedia.org/wiki/Walhalla_memorial

Hur tänkte du nu? Med din logik kan vi göra om det till ett shoppingcenter. Eller varför inte till en fotbollsarena?
Citera
2018-06-06, 00:04
  #3
Medlem
Denoms avatar
Fast det skulle ju inte vara särskilt smidigt, hur tänkte du egentligen?
Citera
2018-06-06, 02:18
  #4
Medlem
80231s avatar
Du tänker vackert men fel. Tornet ska så klart göras om till en fallos till sitt yttre (seriöst), för att på så vis påverka barnaskapandet. Det är ändå ett stort antal ekonomiskt resursstarka personer som ser tornet, och det tråkiga trebarns-idealet som status borde kunna bli till ett åttabarnsideal eller så.
Citera
2018-06-06, 08:59
  #5
Medlem
Dimpens avatar
Eller kanske till moské? Ligger högt så det syns bra och utropen skulle höras långvida omkring.
Citera
2018-06-06, 23:19
  #6
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Hur tänkte du nu? Med din logik kan vi göra om det till ett shoppingcenter. Eller varför inte till en fotbollsarena?
Nej? Det ska förbli ett vattentorn, men istället för ett betongyttre kan det se ut som ett antikt tempel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback