Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-06-08, 08:55
  #49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det är fortfarande antibakteriellt och det är huvudsaken, sluta leka spinndoktor!

Att använda olja för munhygieniska skäl är helt enkelt felaktigt, vad är det du inte förstår? Det dödar inte bakterier, det tillför näring till den redan existerande bakterier och har inga hälsofördelar för det är fucking olja som bara innehåller mättat fett! Du får ut lika mycket anemurantesv det som att tugga på smör!

Vill du hitta ett alternativ till vardagliga kemikalier, för all del. Gör det. Men du kommer fan inte hitta några fördelar med att skölja munnen med olja!

Skulle ha haft med denna länk i trådstarten, iaf här kommer den

Coconut Oil Pulling Benefits and How to Do Oil Pulling
https://www.youtube.com/watch?v=DtFzd3TBYiI
1 600 766 visningar
1,2 miljoner prenumeranter och 16 tusen gillar videon 319 personer gillar den inte.
Postat av Dr. Axe

Joshua Lee Axe "Food is medicine"
Född 18 de agosto de 1981
Studier: Universidad de Kentucky, Palmer College of Chiropractic
doctorates in chiropractic and naturopathic medicine

In 2008, he started a functional medicine center in Nashville,
which grew to become one of the most renowned clinics in the world.

Learn how to do coconut oil pulling. I'll also share the benefits of oil pulling.

In order to oil pull, take two teaspoons of sesame, coconut, or olive oil and lightly swoosh in your mouth for 10- 20 minutes a day.

It's been shown to help tooth decay, bleeding gums, naturally whiten teeth, strengthen your jaw muscles, cleanse your mouth, kill bad bacteria, and even support weight loss.

Afterwards, spit the oil out, rinse your mouth with water, and brush your teeth as normal. Perform this routine every day for two weeks and then just twice a week.

*This content is strictly the opinion of Dr. Josh Axe, and is for informational and educational purposes only. It is not intended to provide medical advice or to take the place of medical advice or treatment from a personal physician. All viewers of this content are advised to consult their doctors or qualified health professionals regarding specific health questions. Neither Dr. Axe nor the publisher of this content takes responsibility for possible health consequences of any person or persons reading or following the information in this educational content. All viewers of this content, especially those taking prescription or over-the-counter medications, should consult their physicians before beginning any nutrition, supplement or lifestyle program.

Twitter: https://twitter.com/drjoshaxe?lang=es
https://twitter.com/hashtag/draxe

HomePage: DrAxe.com have
over 17 million monthly visitors is considered the No. 1
natural health website in the world today

Dr. Josh Axe has authored several bestselling books including
Eat Dirt, The Real Food Diet Cookbook and Essential Oils Ancient Medicine

Dr. Josh Axe and his wife Dr. Chelsea live in Nashville, TN

Många personer som har testat och upplevt goda resultat.
Efter att ha kollat runt på fler videos så bestämde jag mig för att prova
och tycker efter 1,5 vecka att det funkar bra. Därav trådstarten.
__________________
Senast redigerad av fruciante 2018-06-08 kl. 09:06.
Citera
2018-06-08, 09:08
  #50
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Skulle ha haft med denna länk i trådstarten, iaf här kommer den

Coconut Oil Pulling Benefits and How to Do Oil Pulling
https://www.youtube.com/watch?v=DtFzd3TBYiI
1 600 766 visningar
1,2 miljoner prenumeranter och 16 tusen gillar videon 319 personer gillar den inte.
Postat av Dr. Axe

Joshua Lee Axe "Food is medicine"
18 de agosto de 1981
Universidad de Kentucky, Palmer College of Chiropractic
doctorates in chiropractic and naturopathic medicine

In 2008, he started a functional medicine center in Nashville,
which grew to become one of the most renowned clinics in the world.

Learn how to do coconut oil pulling. I'll also share the benefits of oil pulling.

In order to oil pull, take two teaspoons of sesame, coconut, or olive oil and lightly swoosh in your mouth for 10- 20 minutes a day.

It's been shown to help tooth decay, bleeding gums, naturally whiten teeth, strengthen your jaw muscles, cleanse your mouth, kill bad bacteria, and even support weight loss.

Afterwards, spit the oil out, rinse your mouth with water, and brush your teeth as normal. Perform this routine every day for two weeks and then just twice a week.

*This content is strictly the opinion of Dr. Josh Axe, and is for informational and educational purposes only. It is not intended to provide medical advice or to take the place of medical advice or treatment from a personal physician. All viewers of this content are advised to consult their doctors or qualified health professionals regarding specific health questions. Neither Dr. Axe nor the publisher of this content takes responsibility for possible health consequences of any person or persons reading or following the information in this educational content. All viewers of this content, especially those taking prescription or over-the-counter medications, should consult their physicians before beginning any nutrition, supplement or lifestyle program.

Twitter: https://twitter.com/drjoshaxe?lang=es
https://twitter.com/hashtag/draxe

HomePage: DrAxe.com have
over 17 million monthly visitors is considered the No. 1
natural health website in the world today

Dr. Josh Axe has authored several bestselling books including
Eat Dirt, The Real Food Diet Cookbook and Essential Oils Ancient Medicine

Dr. Josh Axe and his wife Dr. Chelsea live in Nashville, TN

Många personer som har testat och upplevt goda resultat.
Efter att ha kollat runt på fler videos så bestämde jag mig för att prova
och tycker efter 1,5 vecka att det funkar bra. Därav trådstarten.

Passa på och läs den medföljande disclaimern du själv kopierat som visar att det här saknar vetenskaplig grund och att det här är ett påhitt av en kiropraktiker och "naturopat" https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Naturopatisk_medicin so även är känd som "kvacksalveri".

Dvs inte en riktig doktor, forskare eller tandläkare, utan en simpel oljeförsäljande kvacksalvare.

Gratulerar, du har precis slagit sönder din egna tes.
Citera
2018-06-08, 09:16
  #51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Passa på och läs den medföljande disclaimern du själv kopierat som visar att det här saknar vetenskaplig grund och att det här är ett påhitt av en kiropraktiker och "naturopat" https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Naturopatisk_medicin so även är känd som "kvacksalveri".

Dvs inte en riktig doktor, forskare eller tandläkare, utan en simpel oljeförsäljande kvacksalvare.

Gratulerar, du har precis slagit sönder din egna tes.

Alltså jag har inte sagt att det finns en vetenskaplig grund.
Utan det är en person med stor kunskap inom ett område som
visar nått, folk lyssnar och provar sen själva och drar sina egna slutsatser.
Om du läser kommentarer och närliggande videos så måste du väl förstå
att det ändå finns en del fördelar om man gör på rätt sätt.
Det är ju en övervägande positiv respons på metoden av de som själva provat.
__________________
Senast redigerad av fruciante 2018-06-08 kl. 09:27.
Citera
2018-06-08, 09:26
  #52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Passa på och läs den medföljande disclaimern du själv kopierat som visar att det här saknar vetenskaplig grund och att det här är ett påhitt av en kiropraktiker och "naturopat" https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Naturopatisk_medicin so även är känd som "kvacksalveri".

Dvs inte en riktig doktor, forskare eller tandläkare, utan en simpel oljeförsäljande kvacksalvare.

Gratulerar, du har precis slagit sönder din egna tes.

Sen är det väl inte allt för ovanligt att genom tvärvetenskap
komma med mer banbrytande, nyskapande infallsvinklar
än om man bara är i en och samma bubbla.
Citera
2018-06-11, 09:11
  #53
Medlem
Ogdens avatar
[citation needed]

Kokos luktar gott, men ungefär där tar de enorma positiva effekterna slut. Det renar givetvis inte kroppen från slaggprodukter, det gör lever och njurar. Hippienonsens.
Citera
2019-07-24, 18:05
  #54
Medlem
puckots avatar
Jag har en fråga. Det är så att jag har börjat med oil pulling för att testa och se om det kan lindra endel munproblem som jag har haft. Jag har hållt på nu ungefär 4-5 dagar och jag har kört med sesamolja och tycker nog att det har börjat lindra lite och att jag upplever att jag är fräschare i munnen rent allmänt, även om det inte är helt bra ännu.

Men jag har märkt av en nackdel och det är att jag tycker att mina tänder har blivit lite känsligare och att det ömmar lite i tandköttet till och från, vilket jag inte har upplevt tidigare, utan det började nu först efter att jag kom i gång med oljedragningen. Jag har läst på andra forum att det tydligen finns fler som har drabbats av känsliga tänder efter att ha kört med sesamolja, så jag verkar inte vara ensam om att uppleva den bieffekten.

Så jag undrar vad jag ska göra? Ska jag avvakta och se om det går över? Jag tänkte om det bara är något tillfälligt och att det kanske går över med tiden? Vad jag har förstår så kan det ju vara normalt för vissa att man kan känna av lite bieffekter i början, men som sedan kan gå över efter ett tag och som bara är tillfälligt. Kan det var så med känsliga tänder också, att det kan vara något tillfälligt, eller bör jag testa någon annan typ av olja istället? Eller har ni några andra tips?
Citera
2019-10-06, 22:53
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Om man tar en matsked olja varje morgon och
sköljer munnen med ca 10-20 min så ska det ge
oerhörda hälsosamma effekter på kroppen.
Tex:
Vitare tänder
Förebyggande mot hål i tänderna
Starkare tänder, tandkött och käkar
Bättre sömn
Bättre andedräkt
Hjälper mot acne och andra hudproblem
Lättar huvudvärk, migrän, baksmälla
Hjälper mot inflammationer, smärtor, hormonell imbalans
Renar kroppen från gifter och bakterier. (detoxifies the body)
med mera med mera

Kokosnötsolja ska vara bäst men man kan även använda sesam-olja mfl.
Metoden utgår från en 3000 år gammal indisk medicinsk lära.

Jag har provat det och har läst att många har haft bra efarenheter av det som du beskriver.

De få gångerna jag gjort det har jag känt att tänderna känns mycket mycket renare och att plack försvinner samt att tandköttet blir mindre inflammerat. Jag tror verkligen på denna metod!
Citera
2019-10-06, 23:06
  #56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rosemallows
Jag har provat det och har läst att många har haft bra efarenheter av det som du beskriver.

De få gångerna jag gjort det har jag känt att tänderna känns mycket mycket renare och att plack försvinner samt att tandköttet blir mindre inflammerat. Jag tror verkligen på denna metod!



Så här flera månader efter jag startade tråden kan jag säga att jag tror att det kan vara bra
men vad som är ännu bättre för tandköttet och kropp och själ är vad man stoppar i sig för mat
och dryck, hur mycket man äter och när man äter. Det tillsammans med att man tränar kroppen
då och då gör att man inte behöver använda sig av en sån här metod som oilpulling vilket
gör livet mycket mer enkelt och effektivt.
Jag slutade alltså med oilpulling efter bara någon vecka och gjorde ändringar i min kost, och
det om nått håller i sig och är det absolut bästa man kan göra.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback