Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-06-20, 12:04
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Hur kan man ens bevisa att ens ägodelar är just ens egna...? Kvitton har man ju sällan kvar, mycket kan vara betalat kontant, mycket kan vara nedärvt eller ägt i många år osv...

Vem ligger bevisbördan på?


Bra fråga.

Skatteverket sa at dom inte ens tänkt tanken på at dessa individer faktiskt är skrivna i min fastighet och då kan säga sig bo där.
Likadant som vid ett samboförhållande så är det ju just mantalsskrivningen som visar att man varit sambo.

Kommer då fogden och knackar på så får man et jädrans problem at bevisa att grigorij naftatapatapolpoplos och irginskaja niftahapadepadad inte bor och nånsin bott i fastigheten.

Tänk då än värre om man blivit överkörd av bussen och inte kan proestera och arvinagr kanske får världnes sjå med at tdessa om de får veta at man dött vill ha den äkta mattan??!!
Citera
2018-06-20, 17:28
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du kan ju inte skicka in en adressändring på en ANNAN person, det ÄR urkundsförfalskning. En adressändring är personlig.

Vad man kan göra och vad som är olagligt att göra är skilda saker. Det finns tillfällen i livet när man gör det som är rätt, inte vad som är lagligt.
Citera
2018-06-20, 17:57
  #39
Medlem
Jag tycker att det finns ett enkelt svar på TS problem: skaffa bevis (tex dom från domstol) från norska myndigheterna att personen i fråga sitter i fängelse i Norge, och bifoga detta bevis till ett brev du skriver själv i vilket du förklarar läget.
Citera
2018-06-20, 18:49
  #40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Vad man kan göra och vad som är olagligt att göra är skilda saker. Det finns tillfällen i livet när man gör det som är rätt, inte vad som är lagligt.
Straffskalan är som mest tio års fängelse
Citera
2018-06-20, 18:57
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Straffskalan är som mest tio års fängelse

Tack för upplysningen, men jag kan inte erinra mig om att jag frågat om detta.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback