Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-06, 15:03
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulSurvivor
Hög inkomst enligt grabbens Badooprofil. Vad kan en sådan juvel ha tjänat pengar på?

https://badoo.com/profile/0339437533

Nu är ju inte Badoo en källa till sanningar utan ett forum för att jaga pussy. Hans påstådda jetset-liv kan man nog med lätthet ta med en nypa salt.

Det är ju mer regel än undantag att dessa individer bygger upp en falsk fasad av påstått lyxliv. Sen när man läser FUP i olika ärenden som detta så visar sig något helt annat.
Citera
2018-06-06, 15:08
  #170
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeytanCakal
Va?

Framgår det vad för vapen som användes?

Varför brändes inte flyktbilen?
Citera
2018-06-06, 15:38
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Jag tror han menar att det inte var planerat utan att någon fick syn på honom och klippte honom.
man säger så då (tillfället gör tjuven)

Kan möjligtvis ligga något bakom din teori. Ett "öppet" kontrakt ligger ute på "världens bäste kompis som alltid ställde upp och hade kunnat bli fotbollsproffs".

Någon ser chansen, tar den, och den som ställt ut kontraktet har små möjligheter att inte fullfölja sina åtaganden.

Kanske vanligare scenario än vad som framgått i en mängd skjutningar. Även om det ändå rör sig om en relativt snäv krets av pack.
Citera
2018-06-06, 16:22
  #172
Medlem
Många verkar ju känna till området. Det var länge sedan jag själv rörde mig där. Åker man till ICA Maxi, Barkaby för att "storhandla" från problemområdena? Det ligger nära och jag antar att det inte finns större matvarubutiker i centrumregionerna? Eller är det Kista som är primärt?
Citera
2018-06-06, 16:28
  #173
Medlem
Det pratas om att det är en uppgörelse mellan 24K tensta och Lejonen. Och att det har med skjutningen i jakobsberg att göra. Killen är från Husby så vet inte hur han är inblandad i det hela eller vilket gäng han tillhörde.
Citera
2018-06-06, 16:31
  #174
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Många verkar ju känna till området. Det var länge sedan jag själv rörde mig där. Åker man till ICA Maxi, Barkaby för att "storhandla" från problemområdena? Det ligger nära och jag antar att det inte finns större matvarubutiker i centrumregionerna? Eller är det Kista som är primärt?

I Kista storhandlar man inte, finns inga såna affärer där.

I Barkarby däremot finns dom flesta stora kjedjorna typ ICA Maxi, Willys etc, dessutom IKEA såklart och alla andra slags större varuhus som rusta,jula etc.
Citera
2018-06-06, 17:03
  #175
Medlem
BO fastade fick jag höra, innan dess var han i Husby.
Citera
2018-06-06, 17:09
  #176
Medlem
Fascinerande, måste jag säga. Helt förbluffad över vad som hänt med Barkarby på sistone.

Hur kommer det sig att en grovt kriminell snubbe med låg eller ingen laglig inkomst åker runt i en hyrbil från en av landets största uthyrare? Gör de inga kontroller längre eller hyr den här typen av snubbar genom någon form av bulvan?
Citera
2018-06-06, 17:14
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copperknob
Fascinerande, måste jag säga. Helt förbluffad över vad som hänt med Barkarby på sistone.

Hur kommer det sig att en grovt kriminell snubbe med låg eller ingen laglig inkomst åker runt i en hyrbil från en av landets största uthyrare? Gör de inga kontroller längre eller hyr den här typen av snubbar genom någon form av bulvan?

Har du aldrig hyrt en bil? Har de begärt att titta på brottsregister? Nej.
Citera
2018-06-06, 18:02
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Har du aldrig hyrt en bil? Har de begärt att titta på brottsregister? Nej.
Det har jag gjort, ja. Och vad jag vet har de varje gång kollat inkomst och anmärkningar mot UC, därav min fråga. Men han kanske var en lydig skattebetalare och inte hade några skulder, även om statistiken för hans typ av människa talar starkt emot det.
Citera
2018-06-06, 18:05
  #179
Medlem
Och vem fan bryr sig om geografi här i tråden?!! Blir så jävla trött att varje tråd ska handla om olika delar/gårdar/gator mm.

Snubben blev avrättad i barkarby staden utanför grekiska kolgrillen. Barkarby ligger i Västerort. Precis som alla andra delar av väster ort är det fullt med blattar, bidragstagare och kriminella! Punkt! Ni som ska förklara behöver inte, idag har alla kartor i sina telefoner/plattor.

Tillbaka till ämnet: Hans bror dödar lejonens ledare och får livstids fängelse, han själv är allierad med lejonen OCH dödpspatrullen men avrättas på ”hemmaplan”?

Kan ni som vet nått om honom och han karriär skriva lite så man får en bild? Och till er andra som har problem med kartläsning skaffa en egen tråd!
Citera
2018-06-06, 18:08
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copperknob
Det har jag gjort, ja. Och vad jag vet har de varje gång kollat inkomst och anmärkningar mot UC, därav min fråga. Men han kanske var en lydig skattebetalare och inte hade några skulder, även om statistiken för hans typ av människa talar starkt emot det.


Jag har jobbat på en av landets största hyrföretag. Inkomst och UC skiter vi fullständigt i. Vi kollade bara om personen hade giltig körkort och betalkort. Sen har vi på sistone lagt in ett system som kollar direkt med folkbokföringen att adress stämmer.

Vi reserverar mycket på kortet. Ibland 20,000 kr. En gång nekade jag en polsk man att hyra en bil, han gick lugnt iväg. Många tjuvar.
__________________
Senast redigerad av KommissarieAbbe 2018-06-06 kl. 18:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback