Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-05, 12:13
  #1
Medlem
Hej undrar om någon känner till en relativt billig klocka/aktivitetsarmband som kan hjälpa mig sova.

Har stora problem med att lyckas somna och vaknar alltid upp ultra bakis. Läste mig till att det troligtvis kan vara för att jag vaknar upp mitt i en sömncykel. Är det någon som har bra erfarenhet av att sova med en klocka som kan läsa av hur man sover och väcka en när det är perfekt? fungerar det eller vänjer man sig av med det? eller är det mer en gimmick som knappt fungerar?

Skulle vilja ha en klocka som kan skicka info mellan telefonen och ev. starta alarmet på telen.
Citera
2018-06-05, 22:25
  #2
Medlem
Svenglens avatar
Jag har en Fitbit (finns flera olika modeller) och den är rätt bra på att hålla koll på min sömn. Mäter nog inte helt exakt men det går att se när jag sover mindre bra. Den har även en ljudlös väckningsfunktion, armbandet vibrerar så att man vaknar. Går att synka mot en app i telefonen. Märker inte ens att jag har den på mig så du borde inte tycka att den "stör" din sömn.

Kolla in fitbit.com för att kolla in deras produkter.
Citera
2018-06-07, 19:16
  #3
Medlem
WhiteKnuckleRides avatar
Det är mycket gimmick dessvärre. Min klocka tror till exempel att jag sover när jag ligger i sängen och läser på kvällen, eftersom jag ligger ganska stilla då.

Kan tipsa om https://www.wareable.com som brukar hålla sig uppdaterade med det senaste av recensioner och info om aktivitetsarmband och klockor.
Citera
2018-06-13, 11:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenglen
Jag har en Fitbit (finns flera olika modeller) och den är rätt bra på att hålla koll på min sömn. Mäter nog inte helt exakt men det går att se när jag sover mindre bra. Den har även en ljudlös väckningsfunktion, armbandet vibrerar så att man vaknar. Går att synka mot en app i telefonen. Märker inte ens att jag har den på mig så du borde inte tycka att den "stör" din sömn.
Kolla in fitbit.com för att kolla in deras produkter.
Tack. Känner du att du sover bättre då? eller är mer bara att man kan läsa av datan i efterhand?

Citat:
Ursprungligen postat av WhiteKnuckleRide
Det är mycket gimmick dessvärre. Min klocka tror till exempel att jag sover när jag ligger i sängen och läser på kvällen, eftersom jag ligger ganska stilla då.

Kan tipsa om https://www.wareable.com som brukar hålla sig uppdaterade med det senaste av recensioner och info om aktivitetsarmband och klockor.
Tack, så undersöka vidare på den hemsidan

Skulle helst vilja ha analog men det känns som priset sticker iväg då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback