Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-05, 10:23
  #1
Medlem
Skaffat Chromecast och konfigurerat den till min iPhone. Lyssnat på Spotify med den och allt funkar fint.

Vill nu koppla den till min dator men det verkar inte funka? Har försökt via chromcast.com/setup och via "lägg till enhet" via mobilen men ingenting tycks funka. Känns som jag missar något vitalt... Hjälp?
Citera
2018-06-05, 10:37
  #2
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Skaffat Chromecast och konfigurerat den till min iPhone. Lyssnat på Spotify med den och allt funkar fint.

Vill nu koppla den till min dator men det verkar inte funka? Har försökt via chromcast.com/setup och via "lägg till enhet" via mobilen men ingenting tycks funka. Känns som jag missar något vitalt... Hjälp?

Sök upp Chromecasten från datorn om du vill koppla upp datorn.
Citera
2018-06-05, 10:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Sök upp Chromecasten från datorn om du vill koppla upp datorn.

Men den hittar inte!!!! Startat om flera gånger

Går in via chromecast.com/setup och trycker "konfigurera på den här datorn" och den söker men hittar inget. Kanske för den redan är konfigurerad?
Citera
2018-06-05, 10:48
  #4
Medlem
Löste problemet!!!!! Startade om chrome och plötsligt hittade jag en funktion som heter casta LOL
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback