Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-05, 07:15
  #1
Medlem
Funderar på att dra en resa med familjen (sambo+2 barn, 1 år och 8 år) till Puerto Rico. Men är inte så berest i området så tänkte fråga er här vad era upplevelser är här ?

Vad kan ni tipsa om i Puerto Rico med omnejd ? Finns det vattenland i närheten ?

Och vilka restauranger och sevärdheter vill jag inte missa ?
Citera
2018-06-05, 07:32
  #2
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moses666
Funderar på att dra en resa med familjen (sambo+2 barn, 1 år och 8 år) till Puerto Rico. Men är inte så berest i området så tänkte fråga er här vad era upplevelser är här ?

Vad kan ni tipsa om i Puerto Rico med omnejd ? Finns det vattenland i närheten ?

Och vilka restauranger och sevärdheter vill jag inte missa ?

Några vikar längre västerut finns det.

google maps Lago Taurito Parque Acuático
Citera
2018-06-05, 08:34
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Ett typiskt turistställe med merparten äldre folk.
Citera
2018-06-05, 08:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ett typiskt turistställe med merparten äldre folk.


Jo tack detta vet jag redan, mitt val är enbart baserat ur en ekonomisk synpunkt på vart det är billigast att resa. Men för det kan man ju faktiskt uppleva saker på stället... De flesta turister sitter ändå bara vid stranden/poolen och super och jäser.
Citera
2018-06-05, 09:07
  #5
Medlem
crispy-lips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moses666
Funderar på att dra en resa med familjen (sambo+2 barn, 1 år och 8 år) till Puerto Rico. Men är inte så berest i området så tänkte fråga er här vad era upplevelser är här ?

Vad kan ni tipsa om i Puerto Rico med omnejd ? Finns det vattenland i närheten ?

Och vilka restauranger och sevärdheter vill jag inte missa ?

Var där 1986 och var sedan tillbaka för cirka 5 år sedan. Kan tyvärr inte rekommendera det längre. Det känns som resten av Kanarieöarna nu, superkommersiellt. Visst, om du endast ska sola och bada funkar det väl, men det finns ingenting intressant att göra eller titta på utöver mat, bad och sol. Då hade jag hellre åkt till någon av de grekiska öarna, det är både billigare och vackrare.

Edit. Du frågade om vattenpark. Det finns flera i närheten av Puerto Rico. Bl.a. en som heter Angry Birds Activity Park. http://activityparkcanarias.com/en/
__________________
Senast redigerad av crispy-lip 2018-06-05 kl. 09:12.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2947573

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback