Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-05, 04:26
  #1
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Förut idag när jag låg i min flickväns rum under tiden hon duschade så blev jag uttråkad (Hon duschar alltid runt 20 min) och började kolla i diverse lådor. I hennes byrålåda allra längst ned fann jag, OCB papper och en grinder, kom en stark doft av cannabis när jag öppnade den, det låg mycket välgömt, inknycklad i ett linne bland en massa bråte och skit. Betyder det till 100% att hon röker?
Med tanke på att hon gömt det så väl.

Jag har ingenting emot det, sure - skiter i om hon röker, bara inte i närheten av mig.

Vi har varit tillsammans nu i 3-4 månader och hon bor hos sina föräldrar, som har det gott ställt - bor i ett fint område etc etc.

Vad tror ni?
Citera
2018-06-05, 05:28
  #2
Medlem
sfrges avatar
Har ingen aning om vad ocb-papper eller en grinder är för nått men du kan väl fråga henne om hon röker.
Eftersom jag personligen vet hur fucked up man kan bli av alkohol så känns nästan cannabis lindrigt.
Citera
2018-06-05, 05:56
  #3
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Har ingen aning om vad ocb-papper eller en grinder är för nått men du kan väl fråga henne om hon röker.
Eftersom jag personligen vet hur fucked up man kan bli av alkohol så känns nästan cannabis lindrigt.


rullpapper och en grinder är en kvarn som man maler mauriana i.

TS ja luktade det cannabis så röker hon helt klart, har du inget emot det så säg till henne att hon inte behöver vara hemlig med det för de e ok.

Har du själv rökt på innan eftersom du kände igen cannabislukten? annars kanske det vore trevligt att prova?
Citera
2018-06-05, 06:01
  #4
Medlem
elastikmandens avatar
Hoppas hon slutar, och börjar ta tag i sitt liv, så hon inte behöver bo hemma och snylta, med pojkvän och allt.🙄
Citera
2018-06-05, 08:18
  #5
Medlem
PotatisLampans avatar
Dubbelpost.
Och ja, klart hon röker om hon har rullpaper och grinder som lukta cannabis
Citera
2018-06-05, 08:20
  #6
Medlem
Gurglarens avatar
Förmodligen, men är väl inget fel med det. Sveriges lagar angående ämnet sticker som vanligt ut på ett efterblivet sätt, i mer upplysta länder är det ingen big deal.
Citera
2018-06-05, 09:13
  #7
Medlem
Om du inte är "into it" själv så fimpa henne! Jag har sett på nära håll hur illa det går då någon rökt weed osv. Inte att leka med alls!
Citera
2018-06-05, 09:27
  #8
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Förut idag när jag låg i min flickväns rum under tiden hon duschade så blev jag uttråkad (Hon duschar alltid runt 20 min) och började kolla i diverse lådor. I hennes byrålåda allra längst ned fann jag, OCB papper och en grinder, kom en stark doft av cannabis när jag öppnade den, det låg mycket välgömt, inknycklad i ett linne bland en massa bråte och skit. Betyder det till 100% att hon röker?
Med tanke på att hon gömt det så väl.

Jag har ingenting emot det, sure - skiter i om hon röker, bara inte i närheten av mig.

Vi har varit tillsammans nu i 3-4 månader och hon bor hos sina föräldrar, som har det gott ställt - bor i ett fint område etc etc.

Vad tror ni?
Gillar du tjejen? Har hon några beteenden som får dig att tro att hon inte har livet under kontroll? Och förresten, hur gamla är ni?

Jag och min tjej röker tillsammans så gott som varje kväll. Aldrig på dagarna, inte ens på helgerna, men efter middagen när dagens sysslor är avklarade och det är dags att koppla av är det asfint med en spliff.

Att använda droger i sig behöver inte vara problematiskt, alkohol är till exempel en både tyngre och ohälsosammare drog än cannabis, och jag antar att du dricker dig full ibland? Det som är farligt är om man låter bruket gå ut över ens liv och man spenderar alldeles för mycket pengar på det eller berusar sig innan man går till jobbet och sånt.

Jag tycker inte du ska flippa ut över att tjejen röker gås. Snacka med henne om det istället så kan du därefter ta ställning till om du tycker hennes bruk är rimligt eller inte.
Citera
2018-06-05, 09:46
  #9
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Om du inte är "into it" själv så fimpa henne! Jag har sett på nära håll hur illa det går då någon rökt weed osv. Inte att leka med alls!

på vilket sätt "går det illa"?
Citera
2018-06-05, 09:55
  #10
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
på vilket sätt "går det illa"?
Jag tror MikkeMus menar att det går att missbruka även weed. Men jag håller med dig, att röka gräs i sig är absolut inget tecken på att något håller på att gå åt helvete.
Citera
2018-06-05, 10:28
  #11
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Om du inte är "into it" själv så fimpa henne! Jag har sett på nära håll hur illa det går då någon rökt weed osv. Inte att leka med alls!

Fick "någon" en psykos och åt upp all mat från ditt kylskåp?

On topic. Grattis till trådskaparen. Du har antaligen blivit tillsammans med en riktigt trevlig och öppensinnad tjej.

Fråga henne om hon vill bjuda dig på en holk, eller så håller du bara tyst och accepterar hennes val. Om du tänker utanför Sveriges ängslan och stigmatisering så är cannabisrökning ungefär lika märkvärdigt som att dricka öl.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2018-06-05 kl. 10:37.
Citera
2018-06-05, 11:41
  #12
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Om du inte är "into it" själv så fimpa henne! Jag har sett på nära håll hur illa det går då någon rökt weed osv. Inte att leka med alls!

Troll?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback