Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-05, 02:22
  #1
Medlem
Blir det mycket jobbigare för kvinnan om barnet väger 5 - 6 kg än om det är normalstort?
Citera
2018-06-05, 03:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Blir det mycket jobbigare för kvinnan om barnet väger 5 - 6 kg än om det är normalstort?

Det blir svårare, ja. Men sedan så tas lite andra faktorer med i spelet också, t.ex sådana saker som förstföderska och omföderska - har man ett par ungar sedan tidigare så har kroppen nog inte lika svårt att låta ett större barn passera.
Citera
2018-06-05, 09:16
  #3
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Det blir svårare, ja. Men sedan så tas lite andra faktorer med i spelet också, t.ex sådana saker som förstföderska och omföderska - har man ett par ungar sedan tidigare så har kroppen nog inte lika svårt att låta ett större barn passera.


Mina båda bäbisar vägde över 4 kg. Jag tyckte inte att det var så farligt, men tjejen tyckte det var jobbigt.
Citera
2018-06-05, 09:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Mina båda bäbisar vägde över 4 kg. Jag tyckte inte att det var så farligt, men tjejen tyckte det var jobbigt.

Förstår det, allt över cirka 3,5 kilo är mkt. Sen så ökar ju risken för komplikationer, akutsnitt och liknande också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback