Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-06-07, 09:26
  #25
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frossten
Menar du att du har fått det på remiss hos din privata läkare? Vem utförde ingreppet?

Min allmänläkare är en privat läkare, även min androlog. Jag väntar på att få träffa allmänläkaren.

Har både blivit tömd hos han och fått remiss.
Nu går jag i alla ärenden hos han så vi har en relation
Citera
2018-06-07, 09:47
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Då får du ju skriva ut dessa och sluta föra andra läsare och skribenter bakom ljuset.

TS har alltså andra åkommor som hindrar honom från att lämna blod. Nu söker han alternativa vägar till att tappa sig själv på blod. Galenskap!
I första inlägget står det "Jag kan inte lämna blod.".

Galenskap är att inte göra något åt det.
Citera
2018-06-07, 10:54
  #27
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frossten
I första inlägget står det "Jag kan inte lämna blod.".

Galenskap är att inte göra något åt det.

Du måste skriva varför, är du bög, hivsmittad, har hepatit?
Citera
2018-06-07, 12:36
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Du måste skriva varför, är du bög, hivsmittad, har hepatit?
Nej. Jag har kroniska inflammationer, deras rekommendation var att inte lämna blod.

Jag vill inte lämna blod om det skulle komma till skada för någon, vill inte ha det på mitt samvete.
__________________
Senast redigerad av frossten 2018-06-07 kl. 12:43.
Citera
2018-06-07, 13:55
  #29
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frossten
Nej. Jag har kroniska inflammationer, deras rekommendation var att inte lämna blod.

Jag vill inte lämna blod om det skulle komma till skada för någon, vill inte ha det på mitt samvete.

De kan fortfarande tappa dig på blod och kasta påsen. Du får be om en remiss av din läkare för att bli tappad på blod på sjukhuset.
Citera
2018-06-07, 14:10
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
De kan fortfarande tappa dig på blod och kasta påsen. Du får be om en remiss av din läkare för att bli tappad på blod på sjukhuset.
Ja jag väntar på att få träffa min läkare, förhoppningsvis får jag en remiss.

När jag ringde blodcentralen så blev svaret att de endast tar emot bloddonation, ej "tömning".
Citera
2018-06-07, 19:15
  #31
Medlem
Vad har du i hb?

Vad har du i EVF?
Citera
2018-06-07, 23:50
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukklavek
Vad har du i hb?

Vad har du i EVF?
HB låg på 185 sist jag kollade. Väntar på svar jag testade om det nyligen igen men väntar på provsvar även EVF.
Citera
2018-06-08, 14:53
  #33
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frossten
Pga andra åkommor så kan jag inte lämna blod.
Du kanske inte får lämna, om du frågar.
Så därför frågar du inte förstår du haha jag hade aldrig fått lämna om jag skulle vara sådan..
Citera
2018-06-08, 15:43
  #34
Medlem
Fick svar idag. Min privata vårdcentral vill inte utföra det, blodcentralen vill inte, provtagningsenheten vill inte heller. De vill remittera mig till hematolog för att tömma blod, 7-4 mil bort + väntetid. Härliga tider.
Citera
2018-06-09, 22:32
  #35
Medlem
Inte så värst men livsviktigt att få det gjort, lycka till.
Citera
2018-06-09, 23:08
  #36
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frossten
Nej. Jag har kroniska inflammationer, deras rekommendation var att inte lämna blod.

Jag vill inte lämna blod om det skulle komma till skada för någon, vill inte ha det på mitt samvete.

Vad då för kroniska inflammationer? Står du under övervakning (dvs blåskontroller)? Och är trt på eget bevåg eller är det via läkare?

Om du lämnar prover kontinuerligt borde din läkare (om du har en) kunna ordna tappning av ditt blod.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback