Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 19:45
  #1
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ada-sandviken/

Citat:
04 juni 17.45, Trafikolycka, personskada, Sandviken

Lastbilschaufför skadad av stålrör som farit in i hytten.

Ambulans och polis larmades till rv 56 strax norr om Dalälvsbron efterom en lastbilschaufför fått in ett stålrör i hytten som träffat hans axel. Troligtvis har en mötande lastbil haft ett löst fladdrande kapell. Längst ner på kapellet satt detta, flera meter långa, stålrör. När lastbilarna möttes fladdrade kapellet upp och stålröret for in i hytten och spettsade fast chauffören.

Räddningstjänst jobbar med att få loss mannen för att föra honom med ambulanshelikopter till vård.

Räddningstjänsten har fått loss mannen, som förs i ambulanshelikopter till UAS för vård. Han var vid medvetande när han lämnade platsen.

Chauffören i den mötande lastbilen är misstänkt för vållande till kroppsskada och kommer att höras av polis vid ett senare tillfälle.

Lider uppriktigt med chauffören. Vet någon mer om händelsen?
Citera
2018-06-04, 20:05
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Fy fan vilken maximal otur! Stackars jävel som fick röret i sig. Hoppas han klarar sig utan bestående skador.
Sånt här visar bara hur jävla viktigt det är att verkligen utföra kontroll av fordonet innan varenda jävla körning, som ska göras men många skiter i.
Hoppas på dryga böter för den andra föraren.
Citera
2018-06-04, 20:37
  #3
Medlem
Tur i oturen att det träffade axeln. Hade det suttit rakt i kistan eller huvudet hade han varit chanslös.
Citera
2018-06-04, 20:48
  #4
Medlem
Påminner mig om en händelse på 90-talet. Åkte över en fyrfilig bro i ca 80-85, det var 70. Lastbilen jag kör om har grus och sten på flaket. Ungefär en sådan här lastbil.
http://www.nybrogrus.se/upload/images/4600lastbil.jpg

När jag ligger en bit bakom honom i vänsterfil kör han över ett brofäste som gör att lastbilen gungar till och sten stor som mitt huvud faller av, studsar 10 meter framför bilen och passerar min vänstra A-stolpe i huvudhöjd. Jag hann inte ens blinka.

Fy fan vad otäckt när det sker saker i trafiken för det går så förbannat fort även i relativt låga hastigheter.

Hoppas chauffören klarar sig!
Citera
2018-06-05, 02:35
  #5
Medlem
Sonnenwendes avatar
I Fredags på Norrtäljevägen E18 såg jag en lastbil som hade en lång bräda som stack ut från sidan. En mcförare som hade varit i filen bredvid hade kunnat bli ikullslagen. Lastbilen stannade några hundra meter fram och satte fast brädan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback