Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-01-31, 22:01
  #1
Medlem
iommis avatar
Jag vill veta lite ang hur mycket pengar ni har på era ppm?
Själv har jag 48000 ca, jobbat sedan år 2000 ca. Har ingen aning om detta är dåligt eller bra, vet dom som har mer pengar men de har jobbat längre..men var det inte så att även om man kom från atp, så började men från scratch år 2000 eller när det nu infördes?
Citera
2006-02-01, 03:06
  #2
Medlem
sagolandets avatar
Ppm?
Citera
2006-02-01, 10:35
  #3
Medlem
Jag har...

....sedan PPM:s införande lyckats skrapa ihop 160 000 Skr....
Citera
2006-02-01, 21:27
  #4
Medlem
iommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
....sedan PPM:s införande lyckats skrapa ihop 160 000 Skr....

grymt, hur har du burit dig åt? jag har haft 40%ig uppgång totalt, men tycks ju inte i närheten av dina 160 kkr...hur länge har du jobbat och vad har du för lön? om man får fråga?
Citera
2006-02-01, 21:46
  #5
Medlem
Naglfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iommi
grymt, hur har du burit dig åt? jag har haft 40%ig uppgång totalt, men tycks ju inte i närheten av dina 160 kkr...hur länge har du jobbat och vad har du för lön? om man får fråga?

Vad har du satsat på för fond/fonder?

Naglfar out.
Citera
2006-02-01, 22:12
  #6
Medlem
iommis avatar
lansförsäkringar fastighetsfond, olika ryssfonder..h&q t.ex (kommer ej ihåg alla olika fonder nu, orkar inte logga in och kolla). men som sagt en genomsnittlig uppgång på ca 40 % och ändå har jag bara 48000, jobbat sen 99/2000, tjänat hyfsat hela tiden. nu tjänar jag ca 33, när jag började tjänade jag 25.5..så jag har väl haft en medellön. hur fan kan mitt ppm vara så kass? ett år tjänade jag extra bra pga 2 jobb, drog in 648 000 kr på ett år, tycker inte direkt detta syns i mitt ppm? har haft koll på ppm:en hela tiden och inte gjort några dipp. jag tycker det verkar som om ppm missat någon inbetalning, hur f*n kan jag bara ha 48000 kr??
Citera
2006-02-08, 02:51
  #7
Medlem
BEHÖVER LITE STALLTIPS TILL MINA FONDVAL I PPM

Mina funderingar är !!! om den vanliga aktie marknaden är god antar jag
att detta kommer att spegla av sig på aktiefonder men hur är det med
ränkte fonder ?? räntorna är ju påväg upp i sverige och är detta sunt för ränte fonderna ??? eller styrs dom av något helt annat.

Det sägs ju att aktier under 06 kan gå bakåt är det då bättre att satsa på
ränte fonder eller är jag helt ute och snurrar...

Tacksam för långa och bra svar !!!!!
Citera
2006-02-08, 10:49
  #8
Medlem
Det ger ingen skillnad i PPM om du tjänar 25000 mot om du tjänar 1000000000000000000000000000000 i månaden.

Det är någons påhitt för ta bort alla incitament för att tjäna mer än 25' i månaden vitt.
Citera
2006-02-08, 12:03
  #9
Medlem
grens avatar
Jag har inte så mycket pengar i PPM eftersom jag bara arbetar deltid vid sidan av mina studier, men jag är stolt över mina framgångar.

Jag har i dag en värdeförändring på inte mindre än 60 %.

Mina fonder är:

33 % Aviva Funds - European Property Fund (värdeförändring 39 %)
33 % MLIIF Latin American Fund (värdeförändring 97 %)
34 % Mandatum Russia (värdeförändring 12 %)

Jag lade nyligen till rysslandsfonden och har tidigare haft mer fastigheter, men ville chansa lite.
Citera
2006-02-08, 18:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boznik
BEHÖVER LITE STALLTIPS TILL MINA FONDVAL I PPM

Mina funderingar är !!! om den vanliga aktie marknaden är god antar jag
att detta kommer att spegla av sig på aktiefonder men hur är det med
ränkte fonder ?? räntorna är ju påväg upp i sverige och är detta sunt för ränte fonderna ??? eller styrs dom av något helt annat.

Det sägs ju att aktier under 06 kan gå bakåt är det då bättre att satsa på
ränte fonder eller är jag helt ute och snurrar...

Tacksam för långa och bra svar !!!!!
Räntefonders förväntade uppgång styrs av marknadsräntorna. Om det t.ex. är en räntefond med papper med en löptid på 5 år, och den 5-åriga räntan ligger på 3 %, så kan man förvänta sig att fonden under de närmaste 5 åren kommer ha en genomsnittlig årlig avkastning på 3 %.

Och när räntan stiger så sjunker kursen på en räntefond, men den framtida förväntade uppgången stiger.
Citera
2006-02-08, 20:21
  #11
Medlem
Tack för svar Raol !!!!
Citera
2009-01-28, 21:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boznik
BEHÖVER LITE STALLTIPS TILL MINA FONDVAL I PPM

Mina funderingar är !!! om den vanliga aktie marknaden är god antar jag
att detta kommer att spegla av sig på aktiefonder men hur är det med
ränkte fonder ?? räntorna är ju påväg upp i sverige och är detta sunt för ränte fonderna ??? eller styrs dom av något helt annat.

Det sägs ju att aktier under 06 kan gå bakåt är det då bättre att satsa på
ränte fonder eller är jag helt ute och snurrar...

Tacksam för långa och bra svar !!!!!


gå in på minappmfonder.se
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback