Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 14:23
  #1
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Ser fler och fler artiklar som inte verkar så mörkande som innan. Idag skrev expressen denna artikel som är lite mer ingående . Så vad säger ni själva, tycker ni att det skett lite av en kursändring för svenska medier?

Den afghanske man som knivhögg polisen Ted Eriksson på Medborgarplatsen i Stockholm prövas som under 21 år av svensk domstol, vilket ger ett lindrigare straff.

När Expressen träffar mannens familj i deras hem i Iran är det första gången de får höra vad sonen har gjort – och att han dömts till fem års fängelse för mordförsök.

– Han är 25 år gammal, säger mannens mamma Fatemeh.

https://www.expressen.se/nyheter/ljo...-knivattacken/
Citera
2018-06-04, 15:22
  #2
Medlem
Sorbitans avatar
Ja. Du har noterat precis samma som mig. Nu handlar det om att vara "modig" och "normbrytande", och på så vis bibehålla läsare och även klappa varandra på axeln när skiren träffar fläkten.

Ingen kommer ta ansvar för detta, i synnerhet inte media. Alla kommer i framtiden hävda att dom varit kritiska och inte alls lögnare, och det är just detta som gör mig så jävla lack.

Jag har vänner som avskytt mina åsikter under många år, men nu för tiden håller de flesta med mig under argumentet att dom alltid tyckt så.

Man kan bli galen för mindre.
Citera
2018-06-04, 15:45
  #3
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Tippar mer på att dom vet hur det ligger till men har fått order att censurera/mörka, nu händer det däremot så mycket skit att dom måste släppa lite på censuren för att inte tappa fler läsare, åtminstone tills efter valet. Bara min teori..

Yes, valnatten kommer bli historisk


jag tror till viss del dom inser och mörkar. men sen är det mentala störningar, självbedrägeri, godhetsknarkande, en förbittring som fått gå allt för långt, sökande efter enkla svar,

det sistnämda är nog stor del av kakan. folk är så JÄVLA tvärsäkra när dom uttalar sig om saker dom inte har någon somhelst aning om! ekonomi tex, det är ju liksom självklart i folks huvuden att alla som har mer pengar än average absolut inte kan ha jobbat hårt och faktiskt förtjänar pengarna, nä dom är onda och by proxy har dom "stulit" från fattiga.

ett jävla prat om allas lika värde, vi är alla människor osv.....ja såklart är det så. Men är du präglad och lever enligt en JÄVLA skit-kultur jämfört med västvärldens och försöker få det till att den tillochmed skulle va bättre än västvärldens så .......... Nä du är därmed mindre värd!!!!!
Citera
2018-06-04, 16:17
  #4
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Om de dissocierar sig från vad folk tycker helt och hållet så kommer ingen lyssna på vad de säger och de kommer tappa både läsare och möjlighet att påverka folk.
Citera
2018-06-04, 16:30
  #5
Medlem
D_V_Ss avatar
Det har jag tydligt märkt. Fascinerande.
Citera
2018-06-04, 16:32
  #6
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Ska du också bli naiv nu och tro att dom plötsligt blivit goda?
Eller kan det vara så att detta är enligt planerna för högsta möjliga friktion inom landet;
1. Plantera och implementera ett stort problem
2. Dölj kostnader och skador
3. Vänta på att vattnet börjar koka genom att lägga locket på.
4. Innan kokpunkten nås ÖPPNAR nu locket för att visa alla problem och kostnader man döljt.
5. Voilá - du har skapat livslånga konflikter som kommer uppta västerländska människors tid under
lång tid, och under tiden hinner man inte tänka på andra fundamentala problem i samhället. Splittra nationernas gränser lyckas man också med för att skapa ETT EUROPA utan gränser och regleringar från nationer.
Citera
2018-06-04, 19:18
  #7
Moderator
Ruskigbusss avatar
Rubrik ändrad
från
Har media blivit lite bättre den senaste tiden?
till
Har media börjat publicera etnicitet i större utsträckning?

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback