Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 13:26
  #1
Medlem
Hej!

Hade en S8+ som jag blev av med. Var riktigt nöjd med telefonen, den var lite för stor dock.

Nu fick jag försäkringspengar och kikar på vanliga S8, men har även kikat på Oneplus 6.

ar aldrig haft Oneplus så funderar om man inte ska testa, men vill gärna höra med er som förstår sig på telefoner. Samsung r ändå samsung, och jag var nöjd med den jag hade. Använder den mest som kamera och div appar som underlättar vardagen. Även nån spel då och då.

Är oneplus mkt bättre eller är de jämna?
Citera
2018-06-04, 13:29
  #2
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matrix321
Hej!

Hade en S8+ som jag blev av med. Var riktigt nöjd med telefonen, den var lite för stor dock.

Nu fick jag försäkringspengar och kikar på vanliga S8, men har även kikat på Oneplus 6.

ar aldrig haft Oneplus så funderar om man inte ska testa, men vill gärna höra med er som förstår sig på telefoner. Samsung r ändå samsung, och jag var nöjd med den jag hade. Använder den mest som kamera och div appar som underlättar vardagen. Även nån spel då och då.

Är oneplus mkt bättre eller är de jämna?
Jag hade valt Oneplus alla dar i veckan före en Sugpung.
Citera
2018-06-04, 13:44
  #3
Medlem
Jag håller med. Det övergår mitt förstånd hur man kan vara nöjd med en Samsung, bortsett från hårdvaran. Bloated Android if there ever was one. Men med det sagt har Samsung bättre kamera. Och den kan köra samma appar. Så är man nöjd med Samsungs ”Android” så ska man köra den, om man har råd. Oneplus 6 har bra hårdvara, men Samsungs är bättre.
Citera
2018-06-04, 13:51
  #4
Medlem
Analretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jag håller med. Det övergår mitt förstånd hur man kan vara nöjd med en Samsung, bortsett från hårdvaran. Bloated Android if there ever was one. Men med det sagt har Samsung bättre kamera. Och den kan köra samma appar. Så är man nöjd med Samsungs ”Android” så ska man köra den, om man har råd. Oneplus 6 har bra hårdvara, men Samsungs är bättre.

Samsungen har även bättre skärm och skydd mot vatten.

Men jag hade nog också valt Oneplus'en här. Bättre prestanda överlag, känns som man får lite mer för pengarna. Skärmen och vattenskyddet är inte tillräckligt för att väga upp Samsungen för de pengarna.
Citera
2018-06-04, 13:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analretendent
Samsungen har även bättre skärm och skydd mot vatten.

Men jag hade nog också valt Oneplus'en här. Bättre prestanda överlag, känns som man får lite mer för pengarna. Skärmen och vattenskyddet är inte tillräckligt för att väga upp Samsungen för de pengarna.
Oneplus 6 har helt okej vattenskydd, se här, de har ”bara” inte låtit certifiera sig. Samsungs styrka är skärmarna, givetvis, det borde vara allmän kännedom om man anser sig veta något om mobiler. Jag inkluderade det i ”hårdvara”. Oneplus 6 ger massor av mobil för pengarna, men det är ändå ingen premiummobil, det ska man komma ihåg, även om Oneplus inte vill det, förstås.
Citera
2018-06-04, 16:00
  #6
Medlem
Ok, tack.

De kostar lika mkt, ska gå och kika på oneplus i affären nu, det lär bli en sån istllet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback