Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 11:55
  #541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag har bemött det du har påstått och sagt att du har fel. Det är inte så att jag tycker att ledningen tagit ett ekonomiskt beslut, det är ett ekonomiskt beslut. Förstår att du tycker att det hade varit lite spännande om det rörde sig om lömska makter från ovan med en mörk agenda. Du behöver inte vara sur för att dina åsikter inte behövs här.

Eftersom det uppenbarligen är svårt med minnet tar vi och citerar igen:

Citat:
Eftersom vi har många muslimer som kommer till turneringen har vi valt att inte servera griskött.

Mångfalden, som så ofta hyllas, försvann. Griskött fick helt enkelt inte plats: religionen säger att det är orent och religionen gick segrande ur striden.

Att säga att någon har fel är inte att bemöta något. Det är att vederhäftigt kunna visa vari felet ligger. Det har du inte lyckats med.
Citera
2018-07-16, 13:18
  #542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Eftersom det uppenbarligen är svårt med minnet tar vi och citerar igen:

Mångfalden, som så ofta hyllas, försvann. Griskött fick helt enkelt inte plats: religionen säger att det är orent och religionen gick segrande ur striden.

Att säga att någon har fel är inte att bemöta något. Det är att vederhäftigt kunna visa vari felet ligger. Det har du inte lyckats med.
Ja, det är vad religionen säger, men har Gothia Cup-ledningen sagt det? För det är vad du påstår. Enligt dig har de tagit ett beslut för att minska mångfald och öka monokultur.

Felet är lätt att peka ut och det behövs ingen större analys för att förstå att du helt enkelt inte kopplat greppet om varför beslutet togs. Ekonomi är uppenbarligen inte din starka sida.

För att ta ett exempel med tydlig koppling till ämnet som du kanske kan förstå; har man två bilar (människor) varpå en av dem drivs av bensin (biff, kyckling, fisk, grönsaker o.s.v.) och den andra av bensin samt E85 (biff, kyckling, fisk, grönsaker, fläsk o.s.v.) och du får mängdrabatt på bensinen (det är här ekonomin kommer in) så tankar man givet båda med bensin. Det gör man för att spara pengar (fortfarande ekonomi) och inte för att man vill skada Brasiliens export (och det är här din teori om ett försök av att göra Sverige till en monokultur inte kommer in) av E85.

Har fortfarande inget hopp om att du ska förstå, men det är inte riktigt mitt mål heller.
Citera
2018-07-16, 14:38
  #543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Ja, det är vad religionen säger, men har Gothia Cup-ledningen sagt det? För det är vad du påstår. Enligt dig har de tagit ett beslut för att minska mångfald och öka monokultur.

Du uttrycker dig obegripligt. Vänligen omformulera dig. Citatet är hämtat från deras hemsida. Mångfalden minskar som ett resultat av beslutet: griskött serveras icke eftersom muslimer anser det vara orent kött och beslutet är taget eftersom många muslimer frekventerar arrangemanget.
Citera
2018-07-17, 01:03
  #544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Du uttrycker dig obegripligt. Vänligen omformulera dig. Citatet är hämtat från deras hemsida. Mångfalden minskar som ett resultat av beslutet: griskött serveras icke eftersom muslimer anser det vara orent kött och beslutet är taget eftersom många muslimer frekventerar arrangemanget.
Det har inte med mig att göra, det är du som har svårt att bli tillrättavisad. Du har även svårt att förstå citatet. Fel, griskött serveras icke eftersom Gothia Cup likt alla som håller ett evenemang har en budget att förhålla sig till och det är ett beslut som visar sig i budgeten. Återkom när du vet vad innebörden av vinst är.
Citera
2018-07-17, 03:26
  #545
Medlem
Haha vilken idiot som helst fattar ju att detta beslut är för att slippa problem med muslimerna ... bedrövligt !
Citera
2018-07-17, 09:08
  #546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det har inte med mig att göra, det är du som har svårt att bli tillrättavisad. Du har även svårt att förstå citatet. Fel, griskött serveras icke eftersom Gothia Cup likt alla som håller ett evenemang har en budget att förhålla sig till och det är ett beslut som visar sig i budgeten. Återkom när du vet vad innebörden av vinst är.
Försök att bemöta föregående inlägg sakligt. Vad är det som är fel i inlägget och - framför allt - varför är det fel?

Att tillrättavisa någon innebär inte att säga att man tillrättavisar någon, lika lite man bemöter något genom att säga att något är fel. Man måste göra det också. Det har du fortfarande inte lyckats med. Återkom när du begriper hur du skall bete dig.
Citera
2018-07-18, 01:01
  #547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Försök att bemöta föregående inlägg sakligt. Vad är det som är fel i inlägget och - framför allt - varför är det fel?

Att tillrättavisa någon innebär inte att säga att man tillrättavisar någon, lika lite man bemöter något genom att säga att något är fel. Man måste göra det också. Det har du fortfarande inte lyckats med. Återkom när du begriper hur du skall bete dig.
Vi har gått igenom det minst tio gånger nu, skäms du inte lite? Du försöker få det till att Gothia Cup-ledningens beslut om att spara in pengar på maten gjordes för att främja en ökad monokultur i Sverige. Du har svettats den åsikten i flera veckor nu medan du under hela tiden inte kan förstå vad som ligger bakom beslutet, för dig är ekonomi helt okänt.

Tillrättavisning sker när någon som vet mindre och yttrar sig sedan får information av någon som vet mer, det första är du och det andra är jag. Du använder ordet "lyckats", antagligen förstår du också själv att du har svårt att ta till dig ny information, vilket är det enda positiva jag har sett dig komma med - och det närmar sig två månader nu.
Citera
2018-07-18, 08:12
  #548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Vi har gått igenom det minst tio gånger nu, skäms du inte lite? Du försöker få det till att Gothia Cup-ledningens beslut om att spara in pengar på maten gjordes för att främja en ökad monokultur i Sverige.
Varför tror du det? Nå, jag skulle i och för sig ha blivit överraskad om du slutat fantisera och svamla.

Citat:
Du har svettats den åsikten i flera veckor nu
"Svettats den åsikten" - fröken är inte svensk märker jag och kanske det förklarar en del. Nåväl, som sagt: nej.

Citat:
medan du under hela tiden inte kan förstå vad som ligger bakom beslutet,
Läs vad som skrivs.

Citat:
för dig är ekonomi helt okänt.
Nej.

Citat:
Tillrättavisning sker när någon som vet mindre och yttrar sig sedan får information av någon som vet mer, det första är du och det andra är jag. Du använder ordet "lyckats", antagligen förstår du också själv att du har svårt att ta till dig ny information, vilket är det enda positiva jag har sett dig komma med - och det närmar sig två månader nu.
Du har fortfarande inte klarat av att bemöta inlägget. Du producerar bara en massa trams. Du borde skämmas. Om du nu haft förstånd därtill.

Hoppet är sen länge ute om din förmåga.

Du är verkligen en märklig filur.
Citera
2018-07-22, 13:26
  #549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Varför tror du det? Nå, jag skulle i och för sig ha blivit överraskad om du slutat fantisera och svamla.
Varför jag tror att det är din åsikt? För att det är hela ditt personliga skäl till att du fortfarande skriver i tråden...

Citat:
"Svettats den åsikten" - fröken är inte svensk märker jag och kanske det förklarar en del. Nåväl, som sagt: nej.
Gubben är långsam märker jag. Du har svettats den åsikten i flera veckor, åsikten är allt som framförs i dina inlägg, den är ditt "ess i rockärmen" men allt du drar fram är en snorig näsduk hela tiden, det räcker.

Citat:
Läs vad som skrivs.
Ja, samma sak om och om igen med noll substans, från din sida. Inte underhållande.

Citat:
Nej.
Hur kommer det sig då att du gör allt annat än att förstå vad det handlar om?

Citat:
Du har fortfarande inte klarat av att bemöta inlägget. Du producerar bara en massa trams. Du borde skämmas. Om du nu haft förstånd därtill.

Hoppet är sen länge ute om din förmåga.

Du är verkligen en märklig filur.
Det verkar vara din strategi att hoppa in i trådar, vädra din åsikt, blir tillrättavisad och sen försöka få folk att vilja somna som ett resultat av dina löjliga bortförklaringar. Du är helt värdelös på att projicera och jag gissar på att det är för du inte kan tala för din åsikt. Är det här du börjar glida off-topic igen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback