Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-07, 16:10
  #637
Medlem
Ironin att Björn Söder håller i klubban...
Citera
2018-06-07, 16:11
  #638
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Får Björn Söder själv rösta i alla frågor?
Citera
2018-06-07, 16:11
  #639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det visste man ju redan på förhand så det är verkligen inget nytt eller någon nyhet.

Klart att Ja-sidan vann. Det visste man redan innan omröstningen. Detta är henlandet Sverige. Grattis SD till att ni kommer att bli ännu större i valet.
__________________
Senast redigerad av Kalle-P 2018-06-07 kl. 16:14.
Citera
2018-06-07, 16:12
  #640
Medlem
Nostradumbasss avatar
Japp. Där drog Socialdemokraterna seppuku kniven rakt i det egna bröstet. Det här beslutet kostar minst 5% tillbakagång. 20% i valet. "Grattis". Socialdemokraterna kommer att göra en total genomklappning i valet. Pasokifieringen är klar.

Hoppas det var värt det för S att behålla regeringsfriden med extremisterna i MP och V.
Citera
2018-06-07, 16:13
  #641
Medlem
Nu återstår att se om migrationsdomstolarna och Migrationsöverdomstolen står fast vid den kritik som de framförde i remissrundan. Att inte kräva styrkt identitet på en person som ska beviljas uppehållstillstånd på grund av "studieavsikt" strider med största sannolikhet mot de åtaganden som Sverige har gjort mot Europeiska unionen, eftersom man inte kan kontrollera vem personen är och om han är spärrad i Schengen Information System. Som jag ser det kan den nu genomklubbade lagen inte tillämpas.
Citera
2018-06-07, 16:13
  #642
Medlem
jay.simpsons avatar
Tog ner adblock för att kolla nyhetssajter av någon anledning förväntade jag mig nyheten längst upp på Aftonbladets sida. Vet man att amnesti för skäggbarn inte är speciellt populärt bland de socialdemokratiska väljare som är kvar.
Citera
2018-06-07, 16:15
  #643
Medlem
okok1s avatar
Det var inte länge sedan paja(s)arna gick ut och höll en presskonferens om "ordning och reda" inom flyktingindustrin. Tydligen var det bara en PR-kupp.
Citera
2018-06-07, 16:15
  #644
Medlem
Helt omöjligt att följa eftersom det hängde sig hela tiden, men inlägg här i tråden om medias rapportering av "ja" bör ha postats innan voteringen var klar.
Citera
2018-06-07, 16:16
  #645
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Får talmannen rösta?
Jag tror han har utslagsröst om det blir jämnt annars inte
Citera
2018-06-07, 16:18
  #646
Medlem
Var det någon som uppfattade röstsiffrorna?
Citera
2018-06-07, 16:18
  #647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Japp. Där drog Socialdemokraterna seppuku kniven rakt i det egna bröstet. Det här beslutet kostar minst 5% tillbakagång. 20% i valet. "Grattis". Socialdemokraterna kommer att göra en total genomklappning i valet. Pasokifieringen är klar.

Hoppas det var värt det för S att behålla regeringsfriden med extremisterna i MP och V.
Jaa FYY FAAN!
Sen läser jag längst ner på sidan: "All offentlig makt i Sverige utgår från folket och Riksdagen är folkets främsta företrädare"
Vilken jävla lögn!!!
Citera
2018-06-07, 16:18
  #648
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Får talmannen rösta?

Självklart. Talmannen och dom vice talmännen är också riksdagsledamöter och röstar och bedriver partipolitik som sådana. Men som talmän har dom ett uppdrag å riksdagens vägnar och står över riksdagens arbete. Men ja, dom röstar också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback