Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 09:16
  #13
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nog för att jag är sosse men det innebär inte att jag vill ha 150 000 invandrare om året. För det är självklart inte ok.

Såna nivåer har vi ju haft i en rad år nu och massinvandring har vi haft i decennier, vi har flera miljoner från mellanöstern och afrika i vårt lilla land och folk idag. 132.595 uppehållstillstånd delades ut förra året. 74.000 nya asylrelaterade ankom. Det är inte på något sätt några enstaka eller en låg nivå som du beskriver det, utan det är fortsatt extrem massinvandring till lilla Sverige och oerhört plågsamt för svenska folket. Kriminaliteten ökar lavinartat och är direkt importerad. Denna politik har orsakat bland annat att våldtäkterna ökade med hela 10% bara förra året. Det är direkt importerat och orsakat av politiken, tror du offren tackar er? Utan denna aktiva handling hade brotten inte skett i vårt land och offren hade sluppit bli utsatta för dessa vidriga extremt hemska brott.
__________________
Senast redigerad av 8711 2018-06-04 kl. 09:19.
Citera
2018-06-04, 09:38
  #14
Medlem
stevenstillss avatar
Hur kan omröstningen komma att gå? Vet någon? Vad händer om C fegar ur och lägger ner sina röster? Jag håller inte det för otroligt. L har börjat närma sig M-SD i invandringspolitiken och C isoleras på sin kant. Och kanske även S fegar ur. Kan frågan bordläggas?
Citera
2018-06-04, 09:39
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nog för att jag är sosse men det innebär inte att jag vill ha 150 000 invandrare om året. För det är självklart inte ok.

Då kan man nästan undra vad du ens gör i socialdemokraterna. Utan dessa 150k varje år så hade ditt parti legat på 10%.
Citera
2018-06-04, 09:41
  #16
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Hur kan omröstningen komma att gå? Vet någon? Vad händer om C fegar ur och lägger ner sina röster? Jag håller inte det för otroligt. L har börjat närma sig M-SD i invandringspolitiken och C isoleras på sin kant. Och kanske även S fegar ur. Kan frågan bordläggas?

C är ju tillsammans med Mp det mest massinvandringsvänliga partiet. Ska du hoppas på något så är det väl att S tvingas ändra sig, men det lär inte ske med så här kort varsel om inget exceptionellt inträffar eller att media gör en storm av det i sista sekunden.
Citera
2018-06-04, 09:44
  #17
Medlem
SvenBergmans avatar
* Debatt i riksdagen den 4 juni, ska du se den? Vad hoppas du få höra i debatten?
* Beslut i riksdagen den 7 juni. Vad blir det för beslut och hur känner du inför det?


Jag skulle vilja veta hur C förklarar hur detta beslut påverkar framtida samarbete med Alliansen. Kommer detta betyda att C även fortsättningsvis kommer röste EMOT Alliansen? Vill de fortfarande tillhöra Alliansen överhuvudtaget?

7:e Juni - beslutet kommer röstas igenom och SD ökar kraftigt och blir det största partiet i september. Så det är bara bra att förslaget röstas igenom. I slutet av 2018 har vi nya förslag som C och MP inte kan påverka det minsta.
Citera
2018-06-04, 09:51
  #18
Medlem
Hur kom vi ens hit?
Varför har inte lagar och beslut om PUT/utvisning följts?
Citera
2018-06-04, 10:08
  #19
Medlem
Tamborinos avatar
Skulle inte SVT börja sända debatten kl 10?
Finns ingen info om det på min TV guide
Citera
2018-06-04, 10:08
  #20
Medlem
Gabogibos avatar
En viktig punkt som inte kommer adresseras är denna grupps överrepresentation i brottsstatistiken(Demografin; män från Afghanistan).
Möjligtvis av SD.
Citera
2018-06-04, 10:29
  #21
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Skulle inte SVT börja sända debatten kl 10?
Finns ingen info om det på min TV guide

SVT Forum sänder från riksdagen varje dag i form av debatter. Annars kan du titta på riksdagens hemsida.

Det är fler ärenden som ska debatteras, debatten om afghanamnestin kommer nog efter några timmar.
__________________
Senast redigerad av 8711 2018-06-04 kl. 10:33.
Citera
2018-06-04, 10:32
  #22
Medlem
Tamborinos avatar
Jaha 12,30 är det tydligen som gäller.
Trodde SVT tänkte skita i att sända debatten för att Svenskarna inte skulle få se när Annie och hennes vänsterkompisar ställer till med en politisk skandal.
Citera
2018-06-04, 10:41
  #23
Medlem
8711s avatar
Klockan 14.11 preliminärt kommer debatten om afghanamnestin inledas. Debatterna började klockan 10.00 och föregående debatter väntas ta 4 timmar och 11 minuter, så inte före klockan 14.00 åtminstone. Debatten om afghanamnestin väntas pågå i nära två timmar.

Talarlista och hålltider kan ses på denna länk:

http://data.riksdagen.se/dokument/H50J20180604.pdf

Citat:
Finansutskottets betänkande FiU49 - Extraändringsbudget för 2018 – Ny möjlighet till uppehållstillstånd

1. Elisabeth Svantesson (M) 8
2. Paula Bieler (SD) 8
3. Nooshi Dadgostar (V) 12
4. Fredrik Malm (L) 12
5. Aron Modig (KD). 8
6. Fredrik Lundh Sammeli (S) 8
7. Maria Ferm (MP) 12
8. Johanna Jönsson (C) 8
9. Christina Örnebjär (L) 10
10. Emma Henriksson (KD) 8
11. Staffan Danielsson (C) 8
12. Nina Lundström (L) 10
13. Roland Utbult (KD) 6

____
Totalt: 1.58 minuter.
Citera
2018-06-04, 10:42
  #24
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
TEHERAN. Den afghanske man som knivhögg polisen Ted Eriksson på Medborgarplatsen i Stockholm prövas som under 21 år av svensk domstol, vilket ger ett lindrigare straff.

När Expressen träffar mannens familj i deras hem i Iran är det första gången de får höra vad sonen har gjort – och att han dömts till fem års fängelse för mordförsök.

– Han är 25 år gammal, säger mannens mamma Fatemeh.

https://www.expressen.se/nyheter/ljo...-knivattacken/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback