Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 15:45
  #121
Medlem
submariners avatar
Hej,

Det sorgliga med amnestin - som inte grundar sig i asylrätten - är att merparten av de som kommer rösta för ett införande saknar sakliga argument till varför de röstar Ja. Politiken har i det här fallet övergått till subjektivt tyckande, eller rättare sagt tycka synd om i ljuset av oförmågan att agera i tid
Citera
2018-06-04, 15:47
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sverigedemokraterna och Paula Bieler åberopar nu återförvisning, men moderaterna vägrar rösta för detta. Det hade räckt med en tredjedel av ledamöterna vilket man kunnat nå.

Skam för moderaterna! Självklart skulle lagen ha återförvisats!


Den här lagen ska upphävas så fort som möjligt i framtiden.

Debatten kommer förmodligen att pågå i flera timmar, flera av talarna kommer nog att begära replik. Hoppas det blir tufft för Maria Ferm.
Citera
2018-06-04, 15:49
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja Ferm gillar jag inte.

Gillar inte Johanna Jönsson heller
Citera
2018-06-04, 15:50
  #124
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/
Nu är det någon utlänning som representerar vänsterpartiet som talar. Vad fan är detta?
Citera
2018-06-04, 15:51
  #125
Medlem
Paula Bieler hackar sig fram

Svantesson var bättre

Vem fan är Nooshi Dadgostar (?)
Citera
2018-06-04, 15:52
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Gillar inte Johanna Jönsson heller
Nej, Johanna Jönsson gillar jag inte heller.
Citera
2018-06-04, 15:52
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag känner till det väl, förstås, vad trodde du? Är det försök till damage control du sysslar med? Hur man än vrider och vänder på detta, så är det spiken i kistan för PK, och C och S, detta val. Jag hoppas att era aktivister känner sig nöjda med vad de åstadkommit: Gett 9000 vuxna muslimska fuskande och ljugande män livstidsförsörjning i Sverigre, i utbyte mot ett helt krossat politiskt förtroende hos allmänheten för S och C. Bra jobbat där
Jag stöder inte förslaget men vänder mig mot TS desinformation i propagandasyfte.
Citera
2018-06-04, 15:54
  #128
Medlem
Nooshi Dadgostar (V, står nära Ung Vänster och VISU) argumenterar som om de ensamkommande hade speciella rättigheter nästan så fort de kommit hit och (förstås) måste få stanna just här.
Citera
2018-06-04, 15:55
  #129
Medlem
här kan åsikter framföras.

svtforum@svt.se
Citera
2018-06-04, 15:56
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nooshi Dadgostar (V, står nära Ung Vänster och VISU) argumenterar som om de ensamkommande hade speciella rättigheter nästan så fort de kommit hit och (förstås) måste få stanna just här.
Okej, nu kom det om vi står inte ut.
Nu vädjar hon till folks känslor.
Citera
2018-06-04, 15:56
  #131
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Nu är det någon utlänning som representerar vänsterpartiet som talar. Vad fan är detta?

Detta är det nya Sverige!
Bidragsparasiter ser till att nya bidragsparasiter får försörjning av svenskars skattemedel.
Svenskarna får åsidosätta sina krav på lag och ordning, vård, skola, omsorg, pension och försvar.
Pengarna skall gå till bidragsparasiterna!

Bieler hade ett helt djävla okej anförande som slog sönder det här lagförslaget i atomer.
SD måste nog göra några procent till på Sossarnas bekostnad idag.

Vilken djävla parodi till lag!

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2018-06-04, 15:56
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag stöder inte förslaget men vänder mig mot TS desinformation i propagandasyfte.

Nej, du hade velat ha en mer renodlad amnesti, eller hur?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback