Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-04, 04:55
  #1
Medlem
Har odlat lite skägg nu och det börjar bli långt, har inte alls rört det för jag vill helst gå till en frisör som vet hur man ska klippa och forma skägg.
Vet någon nån bra frisörsalong (med mänskliga priser såklart) som jag kan i princip bara gå till och fråga och få tips om vad för skägg stil skulle passat mig bäst och få det klippt så (såklart)?
Citera
2018-06-04, 06:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlTaheer
Har odlat lite skägg nu och det börjar bli långt, har inte alls rört det för jag vill helst gå till en frisör som vet hur man ska klippa och forma skägg.
Vet någon nån bra frisörsalong (med mänskliga priser såklart) som jag kan i princip bara gå till och fråga och få tips om vad för skägg stil skulle passat mig bäst och få det klippt så (såklart)?

Kan varmt rekomemdera Barberia Havanna på Östermalm.
Drivs av två extremt grymma barberare från Roy N Sons.
En av dom vann åtets barberare 2017 också.
Alltid blivit nöjd och går ingen annan stans nuförtiden.
Citera
2018-06-04, 06:50
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Dessa funkar också.

http://rustyrascals.com/
Citera
2018-06-04, 07:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Kan varmt rekomemdera Barberia Havanna på Östermalm.
Drivs av två extremt grymma barberare från Roy N Sons.
En av dom vann åtets barberare 2017 också.
Alltid blivit nöjd och går ingen annan stans nuförtiden.

Nu frågade jag ju efter bra barberare så jag säger inte "de är så dyr", de är antagligen värda priset. Men finns det något i billigare prisklasser? Eller blir det bara en random barberare då eller?
Citera
2018-06-04, 08:52
  #5
Avstängd
Sherberts avatar
Scandic Malmen.
Citera
2018-06-04, 09:52
  #6
Avstängd
creepingdeaths avatar
tror nyckelordet här är priset.

ni som rekommenderar ställen bör nog berätta vad det kostar också om det ska vara en vettig och meningsfull rekommendation.
Citera
2018-06-04, 10:39
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Well. Halva Södermalm är ju fullt av herrbarberare nu för tiden så det är väl bara att gå runt och kolla lite? Kanske spana lite på kunderna som kommer ut snarare än vad det kostar.
Citera
2018-06-04, 10:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlTaheer
Nu frågade jag ju efter bra barberare så jag säger inte "de är så dyr", de är antagligen värda priset. Men finns det något i billigare prisklasser? Eller blir det bara en random barberare då eller?

Tycker inte 400 spänn är dyrt för en bra klippning...men allt är väl relativt.
Och jag har dom allra flesta gångerna tagit 400-kronorsklippningen.

Men det är väl som med allting...billigt pris kan absolut bli bra men mer ofta är det ingen bra barberare när det kostar 100 spänn. Utan det är en person som köpt en sax och klipper skägg.

Tror nog man får gå upp en del i pris om man vill ha ett skägg som klipps jämt och där linjer klipps på rätt ställen.
__________________
Senast redigerad av Stegbil 2018-06-04 kl. 10:44.
Citera
2018-06-06, 22:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
tror nyckelordet här är priset.

ni som rekommenderar ställen bör nog berätta vad det kostar också om det ska vara en vettig och meningsfull rekommendation.

rätt

Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Tycker inte 400 spänn är dyrt för en bra klippning...men allt är väl relativt.
Och jag har dom allra flesta gångerna tagit 400-kronorsklippningen.

Men det är väl som med allting...billigt pris kan absolut bli bra men mer ofta är det ingen bra barberare när det kostar 100 spänn. Utan det är en person som köpt en sax och klipper skägg.

Tror nog man får gå upp en del i pris om man vill ha ett skägg som klipps jämt och där linjer klipps på rätt ställen.

Du har fullt rätt, 400 är inte så mycket om man hade tom en helt mellan klassigt jobb för skägg men jag har inte en månadlig inkomst så.. försöker hitta något som är det bästa möjliga i de billigare klassen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback