Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-06-05, 06:25
  #25
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
men skärp dig, det är ju hur vanligt som helst att haschbitarna är hårda eller sega, den minimala del som går till spillo när man eldar på en bit spelar ingen som helst roll egentligen, lätt värt det om det blir mkt smidigare att blanda med tobak. Du kanske bara röker en enda sort. men många tycker om att prova nya sorter och ibland är dom inte så lätta att smula som dom kommer

Det är nog en femton år sedan jag behövde varmmecka. Seriöst, sluta köp skit så slutar kranarna sälja skit.
Citera
2018-06-05, 09:35
  #26
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Det är nog en femton år sedan jag behövde varmmecka. Seriöst, sluta köp skit så slutar kranarna sälja skit.

köper endast online och bra hasch. AA+ eller bättre, ibland är det hårt och ibland är det mjukt och segt och ibland är det smuligt. visst går det att smula sönder utan att värma men det tar mkt längre tid och fastnar under naglarna, mkt enklare med en del bitar att bara värma upp och blanda. hårdheten har inte så mkt med kvalite att göra, men visst vore det bra om allt hasch var smuligt.

Det kan vara hårt även fast det är bra hasch
Citera
2018-06-13, 00:21
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarosTorres
Hej, jag röker ofta hasch som en liten korv jag rullar ihop och bara håller i handen, inget papper, ingen tobak eller nåt sånt. Nu har jag dock fått en typ av hasch som är otroligt smulig och mest ramlar isär när jag försöker göra korven. Därför undrar jag om det finns något bra snabbt sätt att göra haschet mer kompakt och/eller klibbigt. (Självklart har jag eldat på det för att göra det klibbigare pchndet funkar till viss del men är ändå lite för smuligt.)

Tack på förhand

Testade du mitt förslag?
Citera
2018-06-17, 15:45
  #28
Medlem
Oftast behöver man inte göra någonting med biten innan man börjar mecka men är den lite hård så är en jävligt bra metod att ha biten i armhålan medans man gör filter så är den mjuk och varm när du ska börja mecka.
Citera
2018-06-23, 20:28
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Testade du mitt förslag?

Hej, testade ett liknande förslag med plastpåse fast inget vatten. Fungerar finfint och det enda ''problemet'' är att du måste forma ''korven'' i plastpåsen, det funkar alltså inte att först trycka ihop den till en hård boll i påsen och sen forma den utan påsen, men det är ju verkligen inte mycket av ett problem.
Citera
2018-07-04, 18:58
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMedical
Du ber alltså någon att elda PÅ biten, för att sen kalla den personen för färsking? Idiot, sluta göra självmål.

Jag eldar alltid på biten... Du förlorar inte nämnvärt med potens men gör meckandet 1000 ggr enklare.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback